Best of Budapest & Hungary: tarolt az Accor és Orbis

Idén 26. alkalommal rendezték meg a Best of Budapest & Hungary Díjátadó Gálaestet, ahol az előző év legkiemelkedőbb éttermeit, szállodáit, és egyéb vendéglátóipari szolgáltatóit díjazták. Az Accor és Orbis magyarországi szállodái kiemelkedően teljesítettek a megmérettetésen, a vezető szállodacsoport minden szállodai kategóriában díjat nyert márkáival. Az Accor és Orbis szállodáinak fejlesztései tovább folytatódtak 2018-ban is, dinamikus árbevétel növekedést eredményezve hazánkban.

A Best of Budapest & Hungary díjat a Budapest Week Publishing alapította, hogy felhívja a közönség figyelmét a legjobb hazai vendéglátókra, szállodákra és szolgáltatókra.  

A nagyközönség számára meghirdetett nyílt szavazás során 41 kategóriában több mint 14 000 szavazat érkezett.  Az Accor és Orbis szállodái négy kategóriában lettek díjazottak: az ibis Styles Budapest Airport a legjobb új hotel, a Mercure Budapest City Center a legjobb négycsillagos szálloda, a Novotel Hotel Szeged a legjobb vidéki hotel, míg a legjobb francia-magyar konyhájú étterem a Sofitelben lévő Paris Budapest.

A csoport sikerének záloga, hogy folyamatosan a leginnovatívabb megoldásokat keressük a vendégek jobb kiszolgálása érdekében. Többek között személyre szabott szolgáltatásokat fejlesztünk, az egyéni vendégigények alapján vezetett globális vendégadatbázissal dolgozunk, megfelelve a mai kor megújult utazási szokásainak, digitális elvárásainak. Ez a sikerünk kulcsa.”-mondta Sabina Bartyzel, az Accor és Orbis magyarországi vezetője.

„ Hoteleink jelentős bevétel növekedést értek el 2018-ban a RevPar mutatót tekintve (egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel) Magyarországon, az Orbis tulajdonában levő Accor által üzemeltett szállodamárkák bevétele több mint 6 millió Euróval haladta meg az előző évit” - emelte ki Sabina Bartyzel.

A vállalatcsoport Magyarországon jelenleg mintegy húsz hotelt üzemeltet különböző kategóriákban: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis és ibisStyles márkák alatt; illetve hazánk legnagyobb kongresszusi központját, a 2000 férőhelyes Budapest Kongresszusi Központot.

A győztesekről

A nyertes szálloda eltérő egyedi ügyféligényeknek felelnek meg.

A tavaly január elején átadott ibis Styles Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Reptér Magyarország első közvetlen terminal összeköttetésű szállodája egy korábbi űrt tölt be az átutazók számára, a szálloda a többitől eltérő egyedi szolgáltatásokkal várja vendégeit, pl. az éjjel érkezőket.  A szálloda látogatottsága dinamikusan növekszik, értelemszerűen elsősorban az átutazók, vagy korai gépindulások érintettjei vagy családosok körében.

A Mercure Budapest City Centert a tavalyi évben teljesen felújították, amelynek köszönhetően 2018-ban 12%-kal nőtt a kiadott szobák száma az előző évhez képest. A siker mögött a megújulás mellett a vendégközpontúság áll. A közösségi terek Winestone étteremmel bővültek, stílusban pedig sokkal közvetlenebb, lounge hangulatot tükröznek, várva az utcáról beülőket is.

 

A belföldi turizmus dinamikus növekedését mutatja a vidéki szállodák iránti kereslet növekedése is. A Novotel Szeged sikerének egyik titka a város építészeti öröksége, a Tisza közelsége, és a sok-sok fesztivál. Fókuszálva a belföldi utazókra (belföldi 50%, külföldi 50%) a szálloda családbarát megoldásokkal (welcome ajándék, gyereksarok, szülők szobájában megszálló gyermek részére a szállás és reggeli ingyenes) várja az utazni vágyó magyar családokat. Tavaly kétszámjegyű növekedés volt a forgalomban, a hagyományosan erős nyár mellett 2018-ban a karácsony is nagyon jó sikerült.

2018-as látogatottsági adatok

„Budapest gazdag kulturális öröksége, a nemzeti turisztikai kampányok a világ legkedveltebb üzleti és turisztikai célpontjai közé emelték Budapestet” - mondta el tapasztalatait Sabina Bartyzel. A vállalat statisztikái szerint a legtöbb vendéget az Egyesült Királyságból, Németországból, Spanyolországból, Franciaországból, és Olaszországból fogadják.

Az átlagos tartózkodási idő a vendégek részéről az Accor és Orbis szállodáiban Magyarországon 3,5 nap.

2019-es fejlesztések, tervek

A vállalat 2019-as kulcsszavai: modernizálás, digitális fejlesztések, valamint a már korábban megkezdett egyéni igényeket követő szolgáltatások további fejlesztése, ennek részeként további szálloda felújítások vannak folyamatban.

A Mercure Budapest Koronában elkezdődött a modernizációs fejlesztés második szakasza, a City Centerhez hasonlóan itt is nagy közösségi tér jön létre, amely

a Winestone étteremmel lesz egybenyitva.

Folytatódik a Mercure Budapest Buda kombóhotel átalakítása is, egy épületen belül valósul meg az ibis és Mercure szállodakoncepció júliustól, ennek részeként a szálloda neve is megváltozik Mercure Budapest Castle Hill-re és Ibis Budapest Castle Hill-re.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?