hirdetés
hirdetés

Beszáll a Google a Turisztikai Desztináció Menedzsmentbe

A Google ingyenes térképes szolgáltatása, a Maps keddtől bővített magyar tartalommal érhető el, Google Térkép néven. Aki mostantól  ezen keres magyarországi turisztikai szolgáltatót, az a Magyar Turizmus Zrt. által összegyűjtött több mint 26 ezer szolgáltató adatait tartalmazó turisztikai adatbázisban kereshet.
hirdetés

A Google Térképen  keddtől nemcsak címekre kereshetünk és útvonalat tervezhetünk, hanem üzleteket, cégeket, éttermeket is megtalálhatunk. A cégtulajdonosok a Helyi Vállalkozások Központja segítségével helyezhetik el saját üzletüket a Térképen, míg a felhasználók saját térképeket hozhatnak létre, amelyeket megoszthatnak barátaikkal vagy akár az egész világgal. A szolgáltatás a maps.google.hu, illetve a terkep.google.hu címeken érhető el.

A Google Térkép elfér a zsebünkben, hiszen magyar nyelvű mobiltelefonos verziója, a „Google Térkép mobilhoz” alkalmazás is letölthető a www.google.hu/gmm weboldalról. Mivel a szoftverbe épített Google Koordináták szinte azonnal képes meghatározni pillanatnyi tartózkodási helyünket, segítségével akár a lehető legközelebb eső vállalkozásokat és szolgáltatókat, például egy patikát vagy egy élelmiszerboltot is megkereshetünk, illetve mobiltelefonunkról közvetlenül fel is hívhatjuk azokat.

A program utazás közben is jól használható – megtekinthetünk minden lényeges információt, ami a Google Térképen az adott országra vagy városra vonatkozóan megtalálható. A Google Térkép a következőkkel segíti az ügyfelek és a cégek egymásratalálását:

• Helyi keresés – ezentúl, ha a google.hu-n keresünk egy szolgáltatást a városnév megadásával, akkor a keresési találatok között a Google Térkép adatai is megjelennek, illetve ezzel egy időben a térképen is kereshetővé válnak a cégek. Ha például begépeljük a „pizza Budapesten” kifejezést, a fővárosban található pizzériákról kapunk egy listát, amelyeket egy-egy gombostű jelez a térképen.

• Helyi Vállalkozások Központja – segítségével minden vállalkozás szerkesztheti, frissítheti saját, Google Térképen megjelenő adatait. Például megadható az elfogadott fizetési mód, nyitva tartás, telefonszám és weboldal címe, de akár videók és fotók is feltölthetők. Ráadásul az elemzési funkció révén a vállalkozások hasznos információkat tudhatnak meg a cégük iránt érdeklődő internetezőkről. A BKV szeptemberben frissített menetrend-információi is segítik az internetezőket abban, hogy a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban eljussanak a céljukhoz.

„A magyar internetezők több mint 90%-a vásárlás előtt online tájékozódik, azonban a legtöbb esetben maga a vásárlás még nem az interneten történik. Ezért is fontos egy vállalkozás számára, hogy a Google Térképen egyszerűen és gyorsan megtalálható legyen a potenciális vásárlók számára” - mondta Peresztegi Zoltán, a Google magyaroroszági üzletfejlesztési vezetője.

A Google Térképen található vállalkozásokhoz az adatbázist a Magyar Turizmus Zrt, a Magyar Telefonkönyv Társaság és a Port.hu biztosította.

A bejelentés kapcsán Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója elmondta: „Aki mostantól a Google térképén keres magyarországi turisztikai szolgáltatót, az a Magyar Turizmus Zrt. által – a www.itthon.hu portálon üzemeltetett – Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) szolgáltatóit is megtalálja a Google Térkép szolgáltatás keretében. A hazai turisztikai szektor legátfogóbb adatbázisában több mint 26 000 turisztikai szolgáltató adatai – 8 800 szálláshely, 5 000 vendéglátó-ipari egység, 6 000 látnivaló, 1 800 szabadidős lehetőség és ezernél is több esemény és kiemelt ajánlat – közül válogathatnak az érdeklődők, akár összetett kereséssel is. A Magyar Turizmus Zrt. számára kiemelten fontos a Google keresőiben és minden, a Google által üzemeltetett portálon való megjelenés annak érdekében, hogy a NETA-ban található információk még nagyobb nyilvánosságot élvezzenek, a felhasználók lehető legszélesebb köréhez jussanak el.

Az itthon.hu idei látogatásainak 57%-a (közel 600 ezer látogatás) érkezett a Google organikus kereséseiből. Az MT Zrt. optimalizált tartalmainak köszönhetően ez a hatalmas forgalom egyenesen a szolgáltatók adatlapjaira vezet, így a látogatók közel 40 ezer különböző ún. landing page-re érkeztek. Az MT Zrt. adatbázisának képei a Google képkeresőjében is előkelő helyen szerepelnek, illetve az adatok részben már eddig is megjelentek a térképi találatok között. A Zrt. idén nyáron indította el a YouTube/Hungary csatornát, melyet a korábbi kezelő/regisztrátor Google Magyarország bocsátott a Társaság rendelkezésére. A nemzeti turisztikai marketingszervezet a Google Local szolgáltatás bejelentésével egy időben publikálja a YouTube/itthonotthonvan csatornáját, melyen az MT Zrt., illetve a felhasználók által feltöltött videofilmek segítségével népszerűsíti a hazai turisztikai célpontokat.”

A Google a mai napon azaz kedden az esemény kapcsán egy fotópályazatot hirdet, Mutassuk meg Magyarország rejtett kincseit a világnak! címmel. A pályázat célja, hogy hazánk kevésbé ismert természeti, építészeti és kulturális kincseit népszerűsítse. A fotókat szeptember 29-től október 31-ig lehet feltölteni a Panoramio oldalára. A legjobb 50 képre november 9. és 22. között lehet leadni a szavazatokat a verseny honlapján.

A szavazás győztesének nyereménye egy kétszemélyes hosszú hétvége a Magyar Turizmus Zrt jóvoltából. 

Google Térkép: http://terkep.google.hu , http://maps.google.hu

Google Térkép mobilhoz: http://www.google.hu/gmm

Helyi Vállalkozások Központja: http://maps.google.hu/lbc


hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai