Egyedül tengszlengsz a világban? Akkor itt a helyed!

Üzleti utazóként általában személytelen, szinte egyforma és főleg a funkcionalitásra fókuszáló szállodai szobák sokaságát ismerheti meg az ember, amelyekre aztán sosem emlékszik többé vissza. Ám legutóbb egy meglepő, igazán különleges koncepcióval működő szállodában foglalták le csoportunk szobáit egy felsőausztriai gyárlátogatás során.

A választás nem pusztán a közelsége miatt esett a Mühlviertel régióban fekvő, a cseh határhoz közeli St. Stefan am Walde településen működő Hotel AVIVA-ra, hanem azért is, mert itt minden szolgáltatás szobánként egy főre van kitalálva. Nem, nem az üzleti utazók a célcsoport esetükben, hanem az egyedül utazók, a szinglik vagy az olyan baráti társaságok, amelyek nem párokból állnak.

HOTELNYITÁS ELŐSZÖR PÁROKNAK, AZTÁN SZINGLIKNEK

A 2007 nyarán megnyitott szállodát és különleges koncepcióját Werner Pürmayer és felesége álmodta meg. A házaspár nem számít kezdőnek a szállodás szakmában, hiszen az AVIVA nem az első szálláshelyük, ráadásul abban sem az első az életükben, hogy valamitől különleges. Werner Pürmayer ugyanis sok éve szállodás, szüleitől 1989-ben vette át az osztrák Mühlviertelben működő Bergegut hotelt, amelyet négycsillagos superior házzá alakított át kifejezetten olyan pároknak, amelyek kettesben szeretnék élvezni a környék adta nyugalmat és a romantikus hangulatot. Az egyedi koncepcióval működő Bergegut sikere és népszerűsége adta az ötletet, hogy a vállalkozó ismét különleges projektbe fogjon. Pürmayer alapötlete az volt, hogy olyan szállodát hozzon létre az igényes egyéni, illetve egyedül utazók számára, amelynek szolgáltatásai kifejezetten az ő igényeikhez vannak szabva, mivel erre nagy szükség van. A négy csillag superior besorolású Hotel AVIVA 2007-ben Európa első olyan szállodájaként nyílt meg, amely kimondottan az egyedül utazó vendégeket és a baráti társaságokat várja. A szállodát ma is Pürmayer úr és felesége vezeti.

HA ITT NEM ISMERKEDSZ, AKKOR SEHOL

A szálloda célcsoportja az egyedül utazók és szinglik, baráti társaságok és corporate utazók. Ebben a szállodában a „bármit lehet, de semmi sem kötelező” elv érvényesül. Vagyis a vendégek részt vehetnek a szálloda által szervezett aktív programokon, vagy nyugodtan lazíthatnak egymagukban a wellnessrészlegen, ha pedig ahhoz van kedvük, akkor a szálloda saját járműparkjának bármelyik tagjával bebarangolhatják a Mühlviertel régiót.

A szálloda szlogenje: „make friends”, azaz „köss barátságot!”, lehetőséget teremtve a vendégeknek, hogy ismeretséget kössenek, hasonló érdeklődésűekkel találkozzanak, és barátságok vagy akár szerelmek szövődjenek.

A házat építészetileg is ennek megfelelően alakították ki. A szállodában számos olyan közösségi tér található, amely lehetőséget teremt arra, hogy a vendégek fesztelenül ismerkedhessenek egymással. Az étteremben az asztalok nyolc–tizenkét fősek, ovális alakjuk szintén a vendégek egymás közötti kommunikációját, könnyebb kapcsolatfelvételét segíti.

A vacsorát követően tovább folyhat a beszélgetés vagy a bulizás a ház saját diszkójában vagy a szálloda közvetlen közelében elhelyezkedő, AVIVA-Alm nevű alpesi rendezvényházban. Akik pedig csendesebb estére vágynak, azok a szálloda borospincéjében kóstolhatnak borokat, vagy a bárban lazíthatnak. A szálloda panorámaterasza szintén lehetséges találkozópont, miközben az ismerkedő szinglik élvezhetik a lenyűgöző panorámát.

EGY ÜVEGFAL, PÁRATLAN KILÁTÁS ÉS JÖHET PÁRBAN IS A VENDÉG

A kilátás nemcsak a panorámateraszról lenyűgöző, hanem a szálloda összes szobájából. Csoportunk is gyönyörködött a Mühlviertel régió hegyes-völgyes vidékében. A házban egyébként száz szoba és két lakosztály található. Mivel a szobák egyik fala padlótól plafonig üveg, és a táj szinte a részükké válik, a szobák igazán tágasnak tűnnek. Belsőépítészetileg ráadásul úgy alakították ki a teret, hogy még fürdés közben se kelljen levenni a szemet a kinti tájról, ugyanis a fürdőszoba fala is üvegből készült. Habár a szobák jellemzően egy fő számára készültek, természetesen lehetőség van arra is, hogy egy szobában ketten lakjanak.

 

KÜLÖN NŐI ÉS FÉRFIPROGRAM

A női és férfi vendégek különböző utazási szokásait figyelembe véve van a házban a gyengébb és az erősebb nemnek szóló csomagajánlat. Naná, hogy az előbbiben az egészségről és szépségről szóló szolgáltatások, pihentető spaprogramok találhatók, az utóbbiban pedig kirándulások kabrióval, Harley Davidsonnal vagy mountain bike-kal. A hölgyek a kezelések mellett sminktanácsadást is kaphatnak. Az urak a szálloda teljes járműparkját használhatják: a Harley-k és az R8-as kabrió mellett Vespa robogókat és Segwayeket. Azonban természetesen a férfiak is kaphatnak masszázsokat, nagy siker körükben a pedikűr, a manikűr és a különböző arckezelések.

LŐJ BARÁTOT MAGADNAK!

Társaságunk igazi csapatprogramot próbált ki: az íjászkodást egy, a szállodától mindössze húszperces sétára elérhető pályán, ahol némi gyakorlás után habszivacs állatokra célozva lőhettünk. Az erdei ösvényt követve harminc különféle állatot kellett „leterítenünk” az egyes stációkon, ahol mindegyikre mindössze három alkalommal célozhattunk. Az ügyetlenkedés, a sok nevetés és az elrepült nyílvesszők keresgélése közben az első közös vacsoránkra már a mi csoportunk is összerázódott, és úgy alakult, hogy a szálloda szlogenjéhez hűen barátságok kötődtek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?