KLM: a tavalyival megegyező szolgáltatások idén nyáron

Óvatos kapacitás-politikával készül az idei nyári szezonra a KLM, amely közép- és dél-amerikai pozícióit igyekszik fenntartani, két új járatot nyit Afrikában, és bővíti járatait Észak-Nyugat Európába.

A jelenlegi nehéz gazdasági körülmények és a magas üzemanyag-költségek miatt a március 25-én kezdődő nyári szezonban a KLM rendelkezésre álló kapacitásai megegyeznek a tavalyi évivel, alig történik növekedés, közölte lapunkkal a légitársaság. Ezzel az óvatos kapacitás-politikával a KLM közép- és dél-amerikai pozícióit igyekszik fenntartani, két új járatot nyit Afrikában (Luanda és Lusaka), megtartja ázsiai és észak-amerikai járatait. A KLM kínai és Kína-környéki stratégiai pozíciói tovább erősödnek azzal, hogy Taipei felé közvetlenül repül a társaság, a nyár derekán pedig tovább növeli járatai számát Hangzhou felé. A KLM a Közel-Kelet felé 8 százalékkal csökkenti kapacitását. Az európai célállomások felé irányuló kapacitásaik a korábbiakkal megegyeznek, ugyanakkor a Dél-Európába irányuló férőhelyeik csökkennek. A KLM új, üzemanyag-hatékony és korszerű repülőgépeket állít be rövid- és hosszú-távú repülőgép-flottájába.

Európában a KLM Észak-Nyugat Európára koncentrál

Európában a KLM Észak-Nyugat Európára koncentrál, azzal, hogy Dániában és Norvégiában bővíti járatait és Aalborg, Billund, Stavanger és Sandefjord/Torp felé naponta újabb járatot indít. Franciaországban a KLM Bordeaux és Toulouse irányába is növeli a kapacitásait, Németországban pedig Bréma, Frankfurt és Stuttgart felé indít újabb járatokat. A tavaly nyáron az Egyesült Királyságban megkezdődött terjeszkedés tovább folytatódik idén is az aberdeeni járatnyitással. A Liverpool felé közlekedő napi három járatot felfüggesztették, de a régióba továbbra is napi hat járat repül Manchesterből.

Változások a dél-európai menetrendben

Spanyolországban a társaság csökkentette járatsűrűségét Barcelonába és Madridba. A KLM és az Air Europa együttműködésének köszönhetően a madridi járatok száma azonban nem változott. Olaszországban az Alitaliaval közösen üzemeltetett összes milánói KLM járat a Linate repülőtérre központosul. A légitársaság napi háromról négyre növeli a velencei járatsűrűségét.

Kelet-Európa: szorosabb parnerség

A KLM Kelet-Európában továbbra is azon dolgozik, hogy helyi partnereivel szorosabban működjön együtt. A társaság megállapodást kötött az Ukraine International légitársasággal, amelynek nyomán az Amszterdam-Kijev járataikat közösen üzemeltetik, s ezzel napi kettő helyett immár napi négy járat közlekedik Ukrajna és Hollandia között, melyből kettőt a KLM üzemeltet.

Észak-Amerika, szelektív növekedés

Észak Amerikában a KLM partnerével a Delta Air Lines-szal a transzatlanti együttműködés jegyében szelektív növekedést folytat, a KLM megerősíti helyzetét az Egyesült Államokban és Kanadában.

Nagyobb fejlesztések lesznek a Delta Air Lines gyűjtő-elosztó repülőterein: júniusban új nemzetközi terminál nyílik az atlantai repülőtéren, ami napi négy járatot fogad az amszterdami Schiphol repülőtérről. A Detroitba (napi négy járat), Minneapolisba (napi három járat), és New York JFK repülőterére (napi három járat), a Delta bázisaként szolgáló gyűjtő-elosztó repterekre napi tizennégy járat érkezik, melyekkel a KLM utasok hozzáférhetnek a Delta kiterjedt belföldi járathálózatához is.

Dallas-Fort Worth is újra felkerül e nyáron a célállomások közé, heti 5 járat indul oda Airbus A330-200-as repülőgéppel. A Delta Air Lines Atlantán keresztül kínál helyeket Miami-ba. Houston fele a járatok száma heti tizenháromról hétre csökken, míg főszezonban (június-augusztus) Los Angelesbe heti három helyett heti hét repül.

Torontóba nyáron heti két járat indul, Vancouverbe a járatokat az eddigi MD11-es helyett Boeing 777-200-sal üzemelteti a társaság. Calgary-ba napi két járat közlekedik.

Közép- és Dél-Amerika – a téli menetrend folytatódik

A holland karibi térségbe üzemeltetett járatok továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. A téli szezonban összesen heti 14 járatot üzemeltetett a KLM ide. Havannába (Kubába) heti háromszor indul közvetlen járat. Az Air France, párizsi átszállással Punta Cana-ra (Dominikai Köztársaság) is indít járatokat. Tovább folyatódik a tavalyi téli szezonban megnyitott panamai járat üzemeltetése. 

Dél-Amerikában a KLM továbbra is nagy piaci növekedést könyvelhet el. A jövő nyári szezonban a télen elkezdett kapacitás-növekedés tovább folytatódik. A téli szezonban két új célállomás nyílt meg: Rio de Janeiro (Brazília) és Buenos Aires (Argentína). Mindkét világvárosba heti három járat üzemel és Buenos Aires felé tovább növelik férőhelyek számát Boeing 777-300-as repülőgépek üzemeltetésével.

A Quito/Guayaquil (Ecuador) felé a téli menterendben közlekedő heti három helyett immár heti négy járat indul. A paramariboi (Suriname) járatot Boeing 747-400-sal üzemeltetik, ahova a főszezonban (július és augusztus) heti négy, főszezonon kívül heti három járat indul. 

Afrika, új célállomások

A KLM március 27-én járatot nyit az olajáról ismert Luandába (Angola), ahova kedden és pénteken éjszaka repülnek, hogy kiegészítsék az Air France menetrendjét.

Ezen kívül Lusaka (Zambia) is elérhető lesz a KLM-mel május 15-től, ide heti három járatot indítanak. 

Entebbebe (Uganda) és Kigaliba (Ruanda) a járatsűrűséget heti hatra növelik. Az új Airbus A330-300-as repülőgépüket nyugat-afrikai célállomások felé vetik be, Lagos-ba (Nigéria) és Accra-ba (Ghána).

A KLM idén nyáron heti háromszor repül Kairóba Boeing 777-200 repülőgépeivel. 2012 májusától pedig a társaság Tripoli fele (Líbia) kíván járatot nyitni.

Közel-Kelet: néhány járatot kivonnak

A KLM javítja a Közel-Keletre irányuló kínálatát azzal, hogy heti öt alkalommal közvetlen járatot indít Dohába (Qatar), csatlakozási lehetőséggel Muscat (Oman) felé. Dammam (Szaúd-Arábia) felé tovább növelik a járat-sűrűséget, a heti öt helyett immár naponta indítanak járatot, nappal, Kuwaiti leszállással.

Abu Dhabiba (Egyesült Arab Emirátusok) és Bahreinbe heti öt járatot üzemeltetnek. Bahrein és Dammam között limuzin-szolgálatot vezettek be, így mindkét célállomás felé megfelelő kínálatot tudnak biztosítani. A dubai esti járatot a nyár idejére felfüggesztik.

A KLM továbbra is heti hat járatot üzemeltet Teheránba (Iránba).

Ázsia: erős jelenlét

A KLM továbbra is közlekedteti az elmúlt két évben nyitott járatait Chengdu, Hangzhou és Xiamen felé, naponta indul közvetlen járat Taipeibe (Tajvan), csatlakozással Manila felé. Főszezonban (júniustól szeptemberig) Hangzhou-ba is repülnek heti négy alkalommal. A KLM partnere, a China Southern Airlines az eddigi heti három helyett immár mindennap indít járatot Guangzhou és Amszterdam között.

A kereslet élénkülésének köszönhetően Japánban újra a tavaly év elejei földrengés és szökőár előtti kínálattal jelentkezik a légitársaság, vagyis napi tíz járatot indítanak a tokiói Narita repülőtérre és egyet Osakába.

Dél-Kelet-Ázsiában napi egy közvetlen járat indul Bangkokba (Thaiföld) felé, amit korábban Taipei leszállással repült a légitrársaság. Az új, közvetlen járaton nagyobb kapacitást kínálnak  Bangkok felé. Heti négyről heti hétre nő a járatsűrűség Denpasar felé (Bali, Indonézia), szingapúri leszállással.

Delhi (India) felé az MD-11 helyett Airbus A330-200 repülőgéppel repülnek.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?