Leninvárostól az Amazonasig

Ha valaki a Sziget Fesztiválon a fellépők között felismerni vélné Váradi Jánost, az Aviareps ügyvezetőjét, nyugodjon meg, nem érzéki csalódás áldozata: János ugyanis gyerekkora óta megszállottan dobol, legyen az rockzene vagy dzsessz, neki egyre megy. Amikor viszont nem a bőröket püföli, az Aviareps magyarországi irodáját fejleszti. Legutóbb idén június elsejével bővült portfóliójuk az indiai Jet Airways légitársasággal.

ttrend • Hogyan indult pályafutásod?

Az igazság az, hogy sokáig kerestem a helyemet. Zenélni és utazni szerettem mindig is, de végül pedagógus lettem. Győrbe jártam műszaki főiskolára, végül Debrecenben végeztem el a tanítóképzőt, majd tanítottam. Közben mindig aktívan doboltam. Érettségi után a dzsessztanszék nulladik évfolyamára jártam, különféle rock- és dzsesszzenekarokban zenéltem, de punkot is játszottam egy ideig. Azután egyszer az egyik zenekar technikusával kimentünk Angliába, ahol voltam éttermi mosogató és segédmunkás. Utána Ausztrália következett, ahol egy bányászati kutatócégnél dolgoztam. Kutatófúrásokat csináltunk, aranyat ástunk, kint táboroztunk a „bush”-ban, nagyon kalandos volt. 1991-ben hazajöttem, újra elkezdtem tanítani, zenélni, az utazgatást pedig folytattam. Végighajóztam az Amazonason, bejártam Amerikát Alaszkától Patagóniáig. Hátizsákkal körbecsatangoltam a fél világot. Közben elvégeztem a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző tanfolyamát, majd felmondtam az iskolában, ahol addig tanítottam.

ttrend • Nem vonzott már a hosszú nyári szünet?

Az talán még igen, a gyerekekkel is nagyon jól megvoltam, de azt is láttam, milyen jövő áll előttem a pedagóguspályán. Azon a nyáron éppen Kenyába utaztam, és a Vistában vettem meg a repülőjegyemet. Amikor hazajöttem, gondoltam egyet, és megkérdeztem tőlük, nem keresnek- e munkatársat. Elbeszélgettem a tulajdonosokkal, és másnap már náluk dolgoztam. Először kézbesítőként, mert más munkakör éppen nem volt. Két-három hétig csináltam csak, utána elkezdtem én is kitanulni a repjegyes szakma csínját-bínját, és évekig repülőjegy-eladó voltam. Utána supervisor lettem, később hálózati igazgató, ügyvezető-helyettes és operatív igazgató. Tizenhárom évig dolgoztam a Vistánál, közben újra elkezdtem tanulni, a Műegyetemen az MBA-képzésen vettem részt. Amikor ügyvezetőváltás történt, úgy döntöttem, kipróbálom magam más területen is. Éppen ekkor indult Magyarországon önállóan az Aviareps.

ttrend • Úgy tudom, az Aviarepsnek volt már itt franchise-képviselete…

Igen, de tervezték, hogy előbb-utóbb saját céget alapítanak. 2006 nyarán jött el ez a pillanat, amikor a Condor bejelentette, hogy heti három járatot indít Budapestre. Én is akkor kerültem ide. A biztató kezdet után azonban a Condor alacsonynak találta az első szezonban elért hatvanöt százalék körüli töltést, és ezért a nyár végén meg is szüntette a budapesti járatot. Tény azonban, hogy túl nagy forgalomkiesést ez nem jelentett nekünk, hiszen Frankfurtig a Lufthansával utazhatnak utasaink, mi több, a járatbezárás óta meg tudtuk háromszorozni a Condor magyarországi eladásait. Főleg egyéni utasaink vannak, de zárt csoportoknak, incentive túrákra is foglalnak helyet az irodák és a cégek, elsősorban a karib térségbe induló járatokon.

ttrend • Nemzetközi viszonylatban mekkora a cég?

Az Aviareps a világ legnagyobb GSA-cége, húsznál is több országban harminc irodája működik. Hetven légitársaságot képviselünk világszerte, ezen túl idegenforgalmi desztinációkkal (New York, Las Vegas), idegenforgalmi hivatalokkal (például a Finn Turisztikai Hivatal az USA-ban), szállodavállalatokkal és repülőterekkel dolgozunk együtt. Vannak globális ügyfeleink is, de országonként eltérő az ügyfélkör. Itthon kicsiben kezdtük, és még most is kicsik vagyunk, de az elsők közé akarunk kerülni.

ttrend • Kiket képviseltek még idehaza?

Kezdetektől képviseljük a DERAG Hotel and Living német üzleti szállodaláncot. 2007 nyarán globális szerződés keretében hozzánk került a világ legnagyobb szállodavállalata, a Wyndham Hotel Group képviselete. Tavalyi adatok szerint ez 630 ezer szobás kapacitást jelent, de ez a szám folyamatosan nő, mivel Ázsiában szinte naponta adnak át új egységeket, illetve vásárolnak fel már működő szállodákat. Rajtuk kívül több érdekes, viszonylag kis forgalmú légitársaságot képviselünk, például az Air Seyschelles-t, amely most még nem BSP-tag Magyarországon, de már elindítottuk a belépést, hiszen csaknem ezer magyar utazik évente a távoli egzotikus szigetcsoportra. Egy másik ügyfelünket, a kazah Air Astana légitársaságot is a közelmúltban sikerült beléptetnünk a BSP-be. Több iroda már nagyon várta ezt, mivel jelentős üzleti forgalmat bonyolítanak Kazakhsztánba. Egy éve beindultak a foglalások az Air Namibiára is. Körülbelül 2500 fő utazik tőlünk Namíbiába minden évben, kilencven százalékban vadászok. Sikerült megszólítanunk ezt a jól körülhatárolható csoportot, így visszatérő vendégeink vannak. Az átszállás kényelmes, Frankfurtból közvetlen járattal utazhatnak tovább, és az ár is versenyképes.

ttrend • Hogyan került hozzátok az Eva Air?

Március elején vettük át a tajvani Eva Air képviseletét, amikor a Vista GSA felszámolta a képviseleti üzletágat. Az Eva Air prémiumkategóriás légitársaság, hetente három járatuk van Bécsből Bangkokon át Tajpejbe, ősztől négyre nő a heti járatszám. A további európai célállomásokkal együtt összesen heti tizenhárom európai járat közül válogathatnak a magyar utasok. Távolabbi ázsiai városokba is kiváló csatlakozásokat biztosítunk. Új-Zélandra jelenleg mi adjuk a legjobb árakat Magyarországon. Bármilyen meglepő, évente kétezer magyar utazik Tajvanra is.

ttrend • És itt a legújabb szerzemény, a Jet Airways…

A Jet Airways képviseletet akart váltani Ausztriában és Magyarországon, ezért pályázatot írt ki az év elején. A mi portfóliónkkal nem volt ütközés, ráadásul Németországban már évek óta mi képviseljük őket, így június eleje óta ők is hozzánk tartoznak. Most zajlik a BSP-be való beléptetésük. A Jet Airways elsősorban nem mint indiai, hanem inkább üzleti légitársaságként definiálja magát. Járataival összeköti Észak-Amerikát Európával és Indiával. A szubkontinensen negyven városba közlekednek járataink, a brüsszeli átszállópontot érintve a magyar utasok egyaránt használhatják az amerikai és az indiai úti célokba való utazáshoz a járatainkat.

 

Született :1965-ben Miskolcon

Iskolák: Debreceni Tanítóképző Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző, Műegyetem – MBA

Nyelvek: angol

Család: Felesége is az Aviarepsnél dolgozik, két gyermekük van

Hobbi: Dobolás, kedvence a Metallica


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?