hirdetés
hirdetés

Magyar hódításra indul a Baltikum?

Három év szünetet követően ismét a Baltikumban kínálja magát a magyar turizmus, a térség legjelentősebb, 30 ország 600 kiállítóját felvonultató szakvásárán, a Balttour2011-en.

Helyszínen tartózkodó munkatársunktól

hirdetés

Hazánk, a vásáron betöltött jelentőségét bizonyítja, hogy az idén 18. alkalommal megrendezett turisztikai seregszemlét lett szaktekintélyek mellett, Somogyi Zoltán, az ENSZ turisztikai világszervezetének főtitkára nyitotta meg. Magyarországot közös standon képviselte a Magyar Turizmus Zrt. Baltikumban is illetékes észak-európai képviselete valamint a Robinson Tour. 

A magyar jelenlét első számú apropója, az airBaltic lett légitársaság május 16-án induló budapesti járata. A hetente négyszer közlekedő járatot nem csupán a lett-magyar point-to-point forgalomra alapozza a légitársaság - ismertette a Turizmus Online-nal Gregory Pomerantsev, a cég értékesítési igazgató-helyettese - hanem az egész Baltikuméra, illetve a 80 úti célt repülő airBaltic további járathálózatára a rigai gyűjtő-elosztó repülőtéren keresztül. Nem az első próbálkozás, hogy Magyarországot és a Baltikumot légi úton összekössék. Kérész életű volt, a várt számokat nem hozta a korábban a szintén az airBaltic által üzemeltetett Budapest-Vilnius járat. De hasonlóan járt a megszűnt FlyLal litván légitársaság szintén Vilniusból közlekedő budapesti járata.

Ez most más lesz

Ezúttal azonban más körülmények között és egy merőben más repülőtér lehet az alapja a baltikumi turizmus megindulásának mondja Székely György, az MT Zrt stockholmi képviseletének vezetője. „A térség kifelé lábal már a válságból, melyhez párosul egy jó áron értékesített, központi helyre közlekedő járattal”  - tette hozzá Székely. A rigai gyűjtő-elosztó repülőtéren keresztül nem csupán a Baltikum 3 fővárosa érhető el, hanem számos olyan finn, svéd és norvég vidéki, illetve főváros érhető, mely komoly látogatói potenciált jelent Magyarország számára. Skandinávia és a Baltikum a maga bő 560 ezres évi vendégéjszakájával hazánk harmadik számú küldőpiaca. Ebből a jelentős számból körülbelül 15 ezret tesznek ki egyelőre a balti államok.  

Székely György a Turizmus Online érdklődésére elmondta: most, hogy a balti piac Magyarországra történő eljutási esélyei megnőnek, a piac komolyabb meggyúrása várható. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a hazai turisztikai kínálat beharangozó jeleggel szerepel majd a légitársaság fedélzeti magazinjában; a járat indulásának havában egy több oldalas cikk és behúzásként egy „Budapest Guide” szerepel majd a lapban. A nyomtatott sajtóban nem csupán a három balti országban, de finnországban is szerepel majd Magyarország, míg Rigában óriásplakátokon hívják fel a figyelmet hazánkra. 

Régi ismerősök

„Az elmúlt közel két évtized során a Baltikum utazóközönsége megismerte a korábban kihagyott, kötelező úti célokat, most kezdenek közelebbre is látni, figyelmük egyre inkább a korábban megismert országokra, azok újra felfedezésére irányul. A Baltikumban, köszönhetően a szülők korábbi élményeinek, a fiataloknak sem kell úgy elmagyarázni, mi is az a Magyarország, mint Skandináviában” - tájékoztatott a képviselet vezetője a biztató tendenciáról. Az ismertség mellett komoly vonzerőt jelent az is, hogy ár-érték arányban a baltikumi utazók ugyanott vannak, mint saját országaikban.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai