Összefüggő európai kerékpárút-hálózatra van szükség

A kormány elkötelezetten dolgozik azon, hogy a kerékpározás biztonságos, kényelmes, akadálymentes és egyre népszerűbb legyen Magyarországon – jelentette ki Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár a Mohácson megrendezett nemzetközi kerékpár-turisztikai konferencián, 2014. november 28-án. A tanácskozáson a hazai kerékpáros turizmus fejlesztési lehetőségeiről és az EuroVelo projekt eddigi eredményeiről számoltak be a szakemberek.

Hazánkban a különböző közlekedési módokon belül a kerékpáros közlekedés aránya országos szinten 19%, ami magasan meghaladja az európai uniós átlagot. Az elmúlt években nemcsak a kisebb vidéki településeken, hanem a nagyvárosi közlekedésben is dinamikus fejlődés figyelhető meg ezen a téren – mondta el Becsey Zsolt.

Kitért arra is: a kormányzat fontos feladatának tekinti, hogy a biztosítsa és javítsa a kerékpáros közlekedés alapvető feltételeit. Ezt elősegítendő már elkészültek a fejlesztéseket megalapozó célkitűző dokumentumok, így a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia (Stratégia) és az annak részét képező Országos Kerékpáros Koncepció és Hálózati Terv. Utóbbi a Stratégia általános törekvéseit követve határozza meg a kerékpározás területén a közép- és hosszú távú célokat, és a megvalósításukhoz szükséges eszközöket – közölte a helyettes államtitkár.

Összefüggő európai hálózat kell

Becsey Zsolt a hazai kerékpáros fejlesztések fontos prioritásaként jelölte meg az összefüggő európai és – az ennek részét képező – hazai országos kerékpárforgalmi hálózat kialakítását. A kerekpáros közlekedést a közlekedési rendszer fontos elemének kell tekinteni, amelyet a biztonságos, kényelmes és akadálymentes biciklis közlekedés feltételeinek megteremtésével kell integrálni a teljes közlekedési rendszerbe.

A helyettes államtitkár beszédében emlékeztetett: a 2010–2014-es kormányzati ciklusban több mint 530 kilométernyi kerékpárút épült meg. Becsey Zsolt arról is tájékoztatott, hogy már előkészítés alatt áll az EuroVelo 6 útvonal Rajka–Budapest szakaszának megépítése, a Balatoni Bringakör komplex fejlesztése és a Budapest–Balaton útvonal létesítése. Emellett több kerékpárút-építés van folyamatban többek között a fővárosban, a Velencei-tónál és a Fertő-tó térségében is. A további fejlesztések alapjául szolgál majd az a várhatóan jövő tavaszra elkészülő felmérés, amely Magyarország teljes területére kiterjedően számba veszi a kerékpáros létesítményeket.

Vasfüggöny-kerékpárút Magyarországon is

Az „Iron Curtain Trail: Fenntartható közlekedés a Vasfüggöny Nyomvonal (Eurovelo 13) mentén” című Nemzetközi kerékpár-turisztikai konferencián a szakemberek az európai kontinens országait összekötő, 14 kerékpáros útvonalból álló hálózat legújabb eleméről tanácskoztak. A Vasfüggöny Nyomvonal az EuroVelo hálózat a 13-as számú útvonala. Ez az európai kerékpárút-hálózatok közül a leghosszabb – 10400 km –, amely magában foglalja a teljes magyar-osztrák, magyar-szlovén, magyar-horvát és magyar-szerb határszakaszt. A Vasfüggöny Nyomvonal projekt célja, hogy az útvonal délkelet-európai szakasza (Szlovákiától Törökországig) is felzárkózzon a fejlettebbekhez, javuljon a térség elérhetősége kerékpáron, kapcsolat alakuljon ki a közösségi közlekedés és a kerékpáros közlekedés között.


Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?