Rekordok a németországi beutazásokban

A németországi beutazások száma rekorderedeménnyel kezdi meg a második félévet - tájékoztatta a DZT, Német Turisztikai Hivatal a Napi Turizmust.

Szövetségi Statisztikai Hivatal 2010 január és június között 25,6 millió külföldi vendégéjszakát számolt a több mint kilenc ággyal rendelkező német szálláshelyeken és kempingekben. Ezzel nem csak az előző év ugyanezen időszakának eredménye javult 9,4 százalékkal, de 2010 első hat hónapja kereken két százalékkal a 2008- as rekordév féléves eredményét is megdöntötte (25,1 millió nemzetközi vendégéjszaka a németországi szálláshelyeken).

„Az első félév szenzációs eredményével az úti cél Németország töretlenül folytatja a gazdasági válság előtti sikertörténetét – mondja Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. – Ehhez nagyban hozzájárult a DZT globális marketingjének hatása is, amely központi témájaként a német szolgáltatók kiváló ár-érték arányát kommunikálta.” A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) szerint a jó ár-érték arány továbbra is fontos szerepet játszik majd a nemzetközi turizmusban.

Az idei első félévben mind a húsz legfontosabb küldő piacon megnőtt az utazási kedv Németország iránt: Európán belül Nagy-Britannia az elmúlt évek vesztesége után valóságos felzárkózási versenybe kezdett – júniusban a brit vendégéjszakák száma 20,3 százalékkal emelkedett a német szálláshelyeken. Az előző év ugyanezen időszakához képest a brit piac összesített eredménye 10,9 százalékkal nőtt.

A statisztikusok szintén átlagon felüli növekedést jelentettek még például az orosz (plusz 18,6%), a spanyol (plusz 10,3%), az osztrák (plusz 10,2%) és az olasz (plusz 9,6%) piacról is.

Magyarország szintén átlagon felüli eredményt produkált júniusban: az előző év azonos időszakához képest magyar utazók 22,4%-kal több vendégéjszakát töltöttek el Németországban. A pozitív eredmény az egész első félévre jellemző, összességében 8,4 százalékos növekedés volt tapasztalható Magyarországról az év első hat hónapjában, így a vendégéjszakák száma csupán 0,8%-kal marad el a 2008-as rekordévben regisztráltaktól.

A legfényesebb ázsiai eredményt Kína hozta: az erős potenciállal rendelkező ország az előző évhez képest júniusban 61,9 százalékos, az első félévben pedig 20,7 százalékos növekedésével megelőzte Japánt (plusz 9,2%) a német beutazó turizmus legfontosabb küldő piacainak listáján. Ezzel Kína az Egyesült Államok után a második legfontosabb tengerentúli küldő piaccá vált Németország számára.

Németország legnagyobb külföldi piaca továbbra is Hollandia, amely a külföldi vendégéjszakák kereken 16 százalékát teszi ki. Ez a piac már 2009-ben is ellenállónak mutatkozott a válság iránt. Az idei első félévben a szomszédos ország vendégéjszakáinak száma 3,8 százalékkal tovább növekedett.

A külföldi vendégek úti céljai között továbbra is első helyen állnak a városok: 2010 első hat hónapjában a berlini hotelek összesen 3,8 millió vendégéjszakát jelentettek – ez 17,9 százalékkal több, mint a válság ellenére is virágzó előző év első félévének eredménye. A dobogó második fokán München áll 2,2 millió vendégéjszakával és 19,4 százalékos növekedéssel. Az alacsonyabb számokkal induló vásárváros, Lipcse majd egy negyeddel növelte külföldi vendégéjszakáinak számát (24%), míg Dortmund 21,4 százalékos növekedést könyvelhetett el


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.