Újjáalakult az MKIK Turisztikai Kollégiuma

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Turisztikai Kollégiuma a területi kereskedelmi és iparkamaráknál lezajlott választások, tisztújítások után 2013. február 26-án megtartotta újjáalakuló kollégiumi ülését. 

Dunai Péter MKIK főtitkár köszöntője után a kormányzat részéről dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály vezetője tartott előadást, részletesen kitérve az új nemzeti turizmus fejlesztési koncepció előkészítésére, a turizmus fejlesztési irányaira, céljaira, a Széchenyi Pihenő (SZÉP) Kártyára, a nemzeti tanúsító védjegyekre, a vendéglátást érintő aktuális ügyekre (pl. Artisjus, bontott üvegek).

Ezután dr. Bocsi Andrea, a Magyar Turizmus Zrt. hálózati koordinációs irodavezetője – egyben a Turisztikai Kollégium tagja – a Magyar Turizmus Zrt. TDM szervezetekkel és Tourinform irodákkal kapcsolatos tevékenységét, valamint kiemelt saját márkás belföldi termékeiket (Virágos Magyarországért, EDEN, Magyar Turizmus Minőségi Díj) mutatta be. Előadásában rávilágított a Turisztikai Kollégiummal lehetséges kapcsolódó pontokra.

A prezentációkat követő konzultáción leghangsúlyosabb témaként az Artisjus jogdíjkezelő kérdése merült fel. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara az Artisjus 2013. évi díjszabástervezetét határozottan elutasította. A Turisztikai Kollégium az elmúlt évekhez hasonlóan e témában is hallatta hangját és részletes szakmai indoklással, illetve konkrét javaslatokkal küldte meg véleményét az illetékes kormányzati szerveknek. Az MKIK az érdemi előrelépés érdekében a szakmai szervezetek összefogását szorgalmazza.

Elhangzott, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium a panziók minősítésére vonatkozó nemzeti tanúsító védjegy-rendszer kidolgozására kérte fel a MKIK-t. A folyamatban lévő előkészületi munkát segíti, hogy a területi kamarák közvetlen kapcsolatban állnak a szolgáltatókkal, panziókat üzemeltető vállalkozásokkal.

Végezetül, az új, illetve régi kollégiumi tagok bemutatkozása után a hivatalosan újjáalakult kollégium két alelnököt választott meg tagjai közül: Szatmáry-Jähl Angélát, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, illetve Bágyi Pált, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara delegáltját.

Az MKIK elnökség szakmai tanácsadó testületeként működő Turisztikai Kollégium a 23 területi (megyei és megye jogú városi) kamarai küldöttből tevődik össze, akik a turisztikai ágazat valamely szegmensében aktív személyek, az egyes területi kereskedelmi és iparkamarák által delegált turisztikai vállalkozások képviselői. Az országos kollégium szerteágazó szakmai munkájának hátterét a turizmus teljes vertikumát felölelő területekről (vendéglátás, szállásadás, idegenvezetés, utazásirodai tevékenység, stb.) érkező küldöttek együttműködése adja. Ez a szervezeti forma biztosítja a kamarára háruló feladatok eredményesebb megvalósítását, illetve a széleskörűen egyeztetett vélemények hatékonyabb érvényesítését.

A Kollégium tevékenységébe tartozik többek között a közigazgatási egyeztetések során megküldött, turizmus tárgykörét érintő kérdések szakmai véleményezése, az e területen működő vállalkozások érdekeinek széleskörű védelme, képviselete; minden egyéb, a turizmust és a hazai vállalkozásokat érintő kérdésekben történő állásfoglalás és javaslattétel, önálló kezdeményezések kidolgozása, kamarai szakmai fórumok/események szervezése, valamint a kormányzattal és szakmai szervezetekkel való kapcsolattartatás, együttműködés.

A kollégium elnöke Horváth Vilmos, a Soproni Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara köztestületi jogállása révén, mint az ágazat egészének képviselője, a turizmust illetően szívesen fogad szakmai észrevételeket, javaslatokat és együttműködő partnereket.

A Turisztikai Kollégium titkári feladatait Szepesvári Orsolya közgazdasági referens látja el – elérhetőségei: (1)-4-745-196 vagy szepesvari.orsolya@mkik.hu.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?