Végre: Budapest az első tízben...

Nemzetközi bevásárolóturizmus szempontjából Budapest egyike Európa 10 legközkedveltebb városának – derült ki a The Economist magazin kutatórészlege, az Economist Intelligence Unit (EIU) által készített legújabb kutatás, a Globe Shopper City Index – Europe eredményeiből. A felmérést a nemzetközi vásárlás elismert szakértője, a Global Blue szponzorálta.

Budapest az összesítést tekintve a 10. helyen áll az index szerint, kevéssel megelőzve a 11. helyre sorolt Milánót. Fővárosunk az „árszínvonal” kategóriájában érte el az egyik legjobb eredményt, a vizsgált városok közül 6. lett. A magyar főváros kiemelkedő helyezését megalapozta, hogy az „árszínvonal” kategóriában vizsgált szempontok közül a négycsillagos szállodai szobák árának rangsorában a lista harmadik helyére került. Az „árszínvonal” kategóriában a város annak is köszönheti magas pontszámát, hogy Budapesten kedvező az ételek és italok árfekvése, a magyar főváros itt az első öt város között szerepel. Budapest annak ellenére szerezte meg a 6. helyet az „árszínvonal” kategóriában, hogy a forint nemzetközi valutapiacokon jellemző volatilitása erősen lefelé húzta az eredményt.

A „szállodák és a közlekedés” kategóriájában Budapest Prágával osztozik a 11. helyen. Budapest itt nagyrészt a jó minőségű szállodai helyeknek köszönheti jó eredményét; az elérhető szálláshelyek szerinti rangsorban a város a 4. helyre került. Ugyanebben a kategóriában Budapest több mint tucatnyi más várossal együtt a 6. helyen áll a tömegközlekedés minőségét tekintve.

Budapest összesített pozícióját rontotta a „kényelem” kategóriában elért gyenge eredmény. Itt a 33 vizsgált helyszín közül a 21. helyen áll. Ebben a kategóriában a főváros alacsony pontszámot kapott az idegen nyelv használhatósága szempontjából, mivel a világnyelveket (angol, francia, orosz, kínai, arab, spanyol) beszélő látogatók valószínűleg nehezen tudnak kommunikálni a budapesti üzletek és szállodák személyzetével. A gyenge eredményhez az is hozzájárul, hogy a városban található üzletek viszonylag rövid ideig tartanak nyitva hétköznap.

Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmust vizsgálva. Minden várost 5 kategória – üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma – 38 szempontja szerint rangsorol.

„A Globe Shopper City Index – Europe felmérés támogatása rendkívül fontos lépés a Global Blue stratégiájában, amellyel a legmegbízhatóbb, „go-to brand” szolgáltatóvá kíván válni a nemzetközi vásárlás minden területén” – mondta Per Setterberg, a Global Blue vezérigazgatója. „Az Index jobb üzleti döntésekhez segíti a kiskereskedőket és márkatulajdonosokat, ugyanakkor az online elérhető rangsor az utazóknak is kiváló mankót jelent ahhoz, hogy megtalálják a személyes igényeiknek és elvárásaiknak leginkább megfelelő bevásárlóvárosokat.”

„A Globe Shopper City Index – Europe felmérés megmutatja, hogy melyik európai város alkalmas arra, hogy előnyt kovácsoljon a kontinens nemzetközi vásárlói körében megalapozott hírnevéből” – mondta el a kutatásról Alasdair Ross, az Economist Intelligence Unit Globális Termékigazgatója. „Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából elengedhetetlen, hogy meglegyen a kényelem, az elérhetőség és az ár megfelelő egyensúlya" – tette hozzá Ross.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?