Visszatérő oroszok, elmaradó osztrákok

Márciusban folytatódott a turistaforgalom növekedése Magyarországon, így az idei első negyedév során a hazai szálláshelyek 6,6%-kal több, összesen 4,6 millió vendégéjszakát regisztráltak, mint egy évvel ezelőtt. Márciusban sokkal több orosz és jóval kevesebb osztrák turista érkezett hozzánk, mint korábban.

A külföldi vendégek 10%-kal (2 millió 402 ezer), a belföldi vendégek 2,9%-kal több (2 millió 224 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, mint 2016 azonos időszakában. A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 3,1 százalékponttal, 47,7%-ra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 10%-kal több, 75 milliárd forint bruttó árbevételt értek el – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Márciusban 4,0%-kal nőtt a szálláshelyek vendégforgalma

2017. márciusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 8,0%-kal bővült, a belföldi vendégeké az egy évvel korábbihoz hasonló volt. Több vendég, rövidebb időre szállt meg a kereskedelmi szálláshelyeken, amelyek – folyó áron számolt – bruttó árbevétele 9,0%-kal nőtt. Az adatok értékelésénél figyelembe kell venni, hogy a 4,0%-os növekedés annak ellenére következett be, hogy idén a húsvét áprilisban, míg 2016-ban márciusban volt.

A vendégéjszakában mért forgalom héttizede Budapesten koncentrálódott, ahol 10%-os volt a növekedés. Az Oroszországból (51%-kal) és az Olaszországból (25%-kal) érkezők esetében kiemelkedő, a Franciaországból, a Romániából és az Egyesült Királyságból látogatók esetében átlagon felüli mértékben (14–18%-kal), a Csehországból érkezett vendégek esetében kismértékben (3,5%-kal) nőtt a vendégéjszakában mért forgalom. Az osztrák és a német vendégek által eltöltött éjszakák száma 9,3, illetve 2,3%-kal csökkent. A belföldi vendégek száma 6,0%-kal nőtt, az általuk eltöltött vendégéjszakáké stagnált, és kevéssel 860 ezer alatt maradt.

A forgalom 90%-át fogadó, szálloda típusú egységek közül a szállodákban 1,1%-kal csökkent, a panziókban 2,0%-kal nőtt a belföldivendég-éjszakák alapján mért forgalom. A turisztikai régiók közül Budapest–Közép-Dunavidéken, Észak-Magyarországon és Dél-Alföldön bővült, a többi régióban kisebb-nagyobb mértékben csökkent a vendégéjszakák száma.

A szállodák szobakihasználtsága 2,8 százalékponttal, 52,8%-ra nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele 9,0%-kal (28,4 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 9,3%-kal (15,8 milliárd forintra), az egyéb bevétel 7,5%-kal (6,5 milliárd forintra), a vendéglátás bevétele 9,8%-kal (6,1 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 5,4%-kal kevesebbet költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A márciusban működő kereskedelmi szálláshelyek közül 1705 egység fogadott el pihenőkártyát, 1,2 milliárd forint értékben.

2017. március 31-én az előző év azonos időpontjához képest a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma (2442) 17-tel csökkent, a kiadható férőhelyek száma megközelítette a 215 ezret, ami 0,9%-kal volt több a bázisidőszakhoz képest.

2017. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a szálláshelyek 6,6%-kal több, összesen 4,6 millió vendégéjszakát regisztráltak. A külföldi vendégek 10%-kal (2 millió 402 ezer), a belföldi vendégek 2,9%-kal több (2 millió 224 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 3,1 százalékponttal, 47,7%-ra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 10%-kal több, 75 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?