Bevásároltak a séfek a Bocuse d'Or előestéjén

2016. május 10-11-én Magyarország ad otthont a világ legrangosabb séfversenyének, a Bocuse d’Or európai döntőjének. Az idén megrendezett szakácsverseny előestéjét a 20 ígéretes séf villámbevásárlással töltötte a METRO Bocuse d’Or piacon, a fogások elkészítésekor a most kiválasztott alapanyagokkal dolgoznak a verseny során.

A METRO biztosítja a fő alapanyagokon kívül az egyéb friss, minőségi alapanyagokat is Európa legjobb séfjeinek. Kiemelt szakmai partnerként a METRO standon kapott helyet a METRO Bocuse d’Or piac, ahol az európai döntő versenyzői – az európai verseny történetében először - egyéni igényeikre szabva válogathatják ki a fő alapanyagok mellett az egyéb hozzávalókat is a több mint 200 féle zöldség és gyümölcs kínálatából. Erre korábban csak a lyoni világbajnokságon kaptak lehetőséget a versenyzők.

A METRO a termék kínálat összeállításakor a szezonalitást helyezte fókuszba, és törekedett a magyar termelők bevonására. A piacon számos valódi különlegesség is helyet kap a zöldségek és gyümölcsök között, pl. a jázminvirág vagy a magyar sarkantyú levélke. Magyar termelők biztosítják a több mint 20 fajta zöldfűszert, több mint 30 fajta csírát és mikro zöldséget, és közel 10 fajta ehető virágot is, melyekből a séfek kedvükre válogathatnak egyéni ízlésük szerint. Természetesen emellett Európa híres alapanyagai is a kínálatba kerültek. A csapatok feszített tempóban igyekeztek minden szükséges hozzávalót beszerezni, ezt követte a mérlegelés és a jóváhagyás a versenybiztosok részéről.

A versenyen a titkos alapanyagokat is a METRO biztosítja a versenyzőknek, melyek közül az egyik mibenlétére a bevásárlás során derült fény, ez a tárkony lett. Ez a fűszernövény Ázsiából és a Távol-Keletről került Európába. Napjainkban leggyakoribb a francia tárkony, íze hasonlít az ánizshoz, kevésbé édes, inkább csípősnek lehetne nevezni. „Nem lehet jól főzni jó alapanyag nélkül.” A közönség felé nyitott konyhaboxokban a 20 versenyzőnek és az őket segítő commis-knak 5 órájuk és 35 percük lesz arra, hogy saját receptjeik alapján elkészítsék a hal és a hús fogásokat. A halas versenyfeladat során a versenyzők dunai kecsegével (5 darab, egyenként 1-1,2 kg) és kaviárjával (30 g) dolgoznak majd. A kóstolózsűri különleges figyelmet fordít arra, a versenyzők hogyan hangsúlyozzák az alapanyagokat.

A versenyzők 14 tányért készítenek egyedi receptek alapján, fontos előírás, hogy ezek legalább 50%ban növényi alapanyagokból állnak. A húsételhez előírt alapanyag a magyar gímszarvasborjú, amelynek combját és gerincét dolgozzák fel a versenyzők. Tizennégy adagot kell elkészíteniük, melyből 10 adagot egészben vagy előre feldarabolva, majd újra összeillesztve saját dísztálon tálalnak, négy adagot pedig tányéron szervíroznak. Ez a feladat arra is inspirálja a versenyzőket, hogy kifejezésre juttassák országuk kulturális örökségét, hagyományait.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?