A Turizmus Trend immár hagyományosan meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből. Utazási irodák, nonprofit szervezetek (Tourinform irodák, turisztikai hivatalok, TDM-szervezetek, egyesületek), szállodák, továbbá az általuk megbízott kreatív és reklámügynökségek nevezéseit vártuk az elmúlt két hónapban.
Idén több újítás is volt a verseny lebonyolításában. Maradt a már megszokott 6 kategória (print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok), de a webes megoldásokat kiegészítettük alkalmazásokkal, közösségimédia kampányokkal és mobilapplikációkkal. Idén először alakítottunk ki online zsűrizést, hogy minél többen szavazhassanak, így a web kategória pályázatait lehetett pontozni.
2014-ben először már nem csak a dobogós munkákat szerettük volna elismerni, hanem a döntőbe/ shortlistre jutott megoldásokat is. Még egy újdonságot hozott az idei év, egészen pontosan azt, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel egy héttel kitoltuk a nevezési határidőt, így február 28. helyett március 7-ig fogadtuk a beérkezett anyagokat.
Ebben az évben rekordszámú nevezés érkezett a versenyre, közel 60 darab. A legtöbb pályázat az elmúlt évekhez hasonlóan print kategóriában érkezett. Itt 21 nevezést regisztráltunk, de a web kategória sem sokkal volt lemaradva összesen 14 projekttel.
A zsűri és a nagyközönség véleménye alapján végül összesen 31 oklevelet, illetve díjat osztottunk ki a legjobbaknak. A shortlisteseken, a dobogósokon és a közönségdíjazottakon kívül kiosztottunk egy különdíjat az év leghatékonyabb kommunikációs kampányáért, valamint egy fődíjat az év turisztikai kommunikációs kampányáért.
A zsűrizésről
A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A zsűri tagjai voltak: Déri Szilvia, marketingigazgató, Tensi Holiday, Krémer Julianna, művészeti vezető, Professional Publishing Hungary, Körömi Csenge, senior grafikus, Professional Publishing Hungary, Lunczner Ádám, onlinemarketing-szakértő, Mráz Gergő, key account manager, Turizmus Trend, Szántó Zoltán, főszerkesztő, Turizmus Trend.
A zsűri véleménye szerint nagyon sok kreatív projekt érkezett, amelyeket változatosságuk miatt sok esetben nem volt könnyű összemérni egymással. Gyakran alakult ki szakmai vita a zsűri kreatív és a turisztikai szakmát képviselő tagjai között egy-egy pályaművel kapcsolatban, de a végső sorrend híven tükrözi a pályázatok színvonalát. A jövőre nézve fontos tapasztalat, hogy a pályázók lehetőleg tegyék elérhetővé anyagukat online módon, mert így könnyebb az előzsűrizés.
Ők voltak a legjobbak
És most következzenek a legjobb kommunikációs megoldások az egyes kategóriákban.
1. PRINT KATEGÓRIA
A kategóriát idén két részre bontottuk a könnyebb összehasonlíthatóság érdekében. Így utazási katalógusok és város/ területi marketing alkategóriában is osztottunk díjat.
SHORTLISTEN MARADT:
Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.
ETO PARK HOTEL ****Business&Stadium Győr Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.
Buddha-Bar hotel Budapest Klotild Palace: Best International Hotel Interior 2013-2014 pályázati anyag Pályázó: Mellow Mood Invest
Asztalra varázsolt vendégszeretet Pályázó: Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület
VÁROS/ TERÜLET MARKETING 3. HELYEZETT: • Irány az erdő! Pályázó: Mecsekerdő Zrt.
VÁROS/ TERÜLET MARKETING 2. HELYEZETT: • II. Győri meséskönyvem - városfelfedezés játékos formában Pályázó: Győri Megyei Jogú Város Önkormányzata
VÁROS/ TERÜLET MARKETING 1. HELYEZETT: • Visit Pécs Szellem/ Tér/Kép Pályázó: Irány Pécs Turisztikai Nonprofit Kft.
UTAZÁSI KATALÓGUSOK 3. HELYEZETT: • Baggio katalógus Pályázó: Monogramma Kft.
UTAZÁSI KATALÓGUSOK 2. HELYEZETT: • Budavár Tours Kft. Utazási katalógus 2014 tavasz-nyár-ősz Pályázó: Budavár Tours
UTAZÁSI KATALÓGUSOK 1. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság
2. WEB KATEGÓRIA
A zsűri véleménye alapján
3. HELYEZETT: • AGRA kommunikációs csomag Pályázó: AGRA Kulturális Utazási Társaság
2. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.
2. HELYEZETT: • Megújult a Cityrama weboldala Pályázó: CRB CITYRAMA Kft.
1. HELYEZETT: • Budavár Tours Hellovilag.hu új utazási magazin a Budavár Tours égisze alatt Pályázó: Budavár Tours Kft.
A közönségszavazás alapján:
3. HELYEZETT: • Family Wellness - Együtt pihen a család! Pályázó: Aquaworld Budapest
2. HELYEZETT: • Az "Én Légitársaságom" díj Pályázó: Weco Online Kft. És Live PR Kft.
1. HELYEZETT: • Hajdúszoboszló Online Pályázó: Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft.
3. ESEMÉNYMARKETING KATEGÓRIA
3. HELYEZETT: • Az ÉV Szállása Verseny Pályázó: Szallas.hu Kft., kommunikációs partner: SAKKOM Interaktív Kft.
2. HELYEZETT: • II. Aquaworld Ergométeres-és Medencés Sárkányhajó Kupa Pályázó: Aquaworld Budapest
1. HELYEZETT: • Gyermek képviselőtestület Pályázó: Kaboom
4. HIRDETÉSEK KATEGÓRIA
SHORTLISTEN MARADT:
„Mi már készülünk a nyárra!" Pályázó: Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.
Hungary NEXT koncepció országmárka Pályázó: Hungary NEXT országmárka-műhely
3. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázsfilm Pályázó: HG 360 Reklámügynökség
2. HELYEZETT: • Lifestyle Hotel Mátra****Superior Pályázó: QUAESTIO Kommunikációs Zrt.
1. HELYEZETT: • Harmónia testnek és léleknek Pályázó: Spirit Hotel Gyógyszálloda
5. KOMMUNIKÁCIÓ AZ ELADÁS HELYÉN (POS) KATEGÓRIA
2. HELYEZETT: • Nyíregyháza az Utazás 2013 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon Pályázó: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.
1. HELYEZETT: • Tourinform Miskolc - Miskolc Bolt - Miskolc kávézó- Információs iroda Miskolc szívében Pályázó: MIDMAR Nonprofit Kft.
6. REKLÁMKAMPÁNYOK KATEGÓRIA
3. HELYEZETT: • Ajándékozza a világot karácsonyra! Pályázó: KLM
2. HELYEZETT: • Termáljég Kúra Pályázó: Front Page Communications
2. HELYEZETT: • Magyar Turizmus Zrt. - külföldi imázskampány Pályázó: HG360 Reklámügynökség
Fődíj és különdíj
Az Év leghatékonyabb turisztikai kommunikációja különdíjat Mráz Gergő, a Turizmus Trend key account managere adta át a Tök jó Zalakaroson! - szezonnyitó programsorozatért a pályázó Zalakarosi Turisztikai Egyesület képviselőinek.
A szakmai zsűri azért tartotta fontosnak a díj kiosztását, mivel általánosan megfigyelhető volt, hogy a beadott pályázatok ritkán tartalmaztak eredményről, elérésről beszámoló részeket.
Végezetül kiderült, kié lett az Év Turisztikai Kommunikációs Kampánya. A díj elnyerésében fontos szempont volt, hogy az adott cég ne csak egy féle médiafelülettel nevezzen, illetve számított a kreativitás, a kivitelezés és a hatékonyság is.
AZ ÉV TURISZTIKAI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYA
AGRA kommunikációs csomag
Pályázó: Az Agra Kulturális Társaság
A díjazottaknak gratulálunk, ugyanakkor minden pályázónak köszönjük, hogy jelentkezett versenyünkre. Ne csüggedjenek, jövőre is lesz Iránytű kommunikációs verseny!