Tudjon meg mindent a nyerő 11-ről!

Magyarország 2016. május 11-én történelmet írt, Széll Tamás és csapata nyerte a Bocuse d’Or budapesti döntőjét, mely azt jelenti, hogy hazánk már biztosan kint lehet a lyoni világversenyen. A második helyezett Norvégia, a harmadik pedig Svédország lett.

Csapatmunka, összefogás és alázat

Az eredmény bejelentésekor a nyertes Széll Tamás a könnyektől alig tudott megszólalni, erre az elsöprő győzelemre senki sem számított. A hazánknak világsikert hozó séf 4 és fél hónapon át készült a mai megmérettetésre, és az egész verseny alatt igen higgadtan viselte mind a drukkerek, mind a fotósók, televíziósok közelségét.

Saját elmondása szerint ezt a sikert csak csapatmunkával, összefogással, fegyelmezettséggel és a szakma iránti teljes alázattal lehetett elérni, de persze sokat segített, hogy ilyen sokan támogatták őket már a felkészülés ideje alatt is: „Én magam nem izgultam, hiszen az eddigi versenytapasztalat sokat jelentett, de persze Brüsszelben még én sem voltam ilyen rutinos. Nagyon élveztük a versenyt és az azt megelőző időszakot is, de most már jó érzés fellélegezni. Elsődlegesen a skandináv csapatokat kísérjük mindig figyelemmel, de azt legmerészebb álmunkban sem reméltük, hogy nemcsak bekerülünk közéjük, hanem meg is előzzük őket.

Külön köszönet jár Vomberg Frigyesnek és Szabó Kevinnek, a mai napra örökre emlékezni fogunk. Most a versenyhez kapcsolódóan még van néhány feladatunk, szombaton újra lefőzzük a versenyételeket - bemutatjuk a pontos technológiát és az egyes receptek részmomentumait - melyet dokumentumfilmen fognak megörökíteni.

Vasárnaptól aztán kicsit lazítunk, foglalkozunk az étteremmel, azután pedig elkezdődik a pihenés.” Szulló Szabina csapatkapitány a zsűri egyedüli női tagjaként örömmel vállalta a feladatot: „Nagyon izgultam, mert bár voltam már zsűritag, de ilyen nagyszabású versenyen először kaptam meg ezt a megtisztelő feladatot. Ez a verseny rengeteg új tapasztalattal gazdagított minket, látjuk, hogy hol tartunk tudásban, felkészültségben, mire kell figyelnünk a lyoni megmérettetésen, nem beszélve a hatalmas boldogságról, amit az első helyezés adott!” A nyertes menük A versenyzők adott alapanyagokból dolgoztak, de saját konyhájuk jellemzőit, egyéni kreativitásukat, hagyományaikat is „belefőzhették” az ételekbe.

A 20 séf és csapata által elkészített halas és húsos ételsor a következő kötelező fogásokból állt:

Hal fogás

Enyhén sózott kecsege és langusztinó savanyított medvehagyma terméssel és barna vajjal.

Ropogós Szent Jakab kagyló füstölt mangalica szalonnával

Uborka saláta zöldfűszerekkel

Sült sárga cékla mustármaggal

Tartlet karfiolpürével és kaviárral

Osztriga-turbolya majonéz

Pezsgős kagyló velouté

Hús fogás:

Faszénen grillezett fiatal szarvas combja erdei gombákkal füstölt mangalica szalonnával

Szarvasgerinc „mozaik“ kacsazsírral, ropogós articsóka levelekkel

Cékla sült kacsamájjal, almával, mustármaggal

Sárgarépa és homoktövis pirított tökmaggal

Tartlet tavaszi fűszerekkel, spárgával, zöldborsóval, fenyővel

Somogyi kiflliburgonypüré nyári szarvasgombával Szarvas jus sózott citrommal, vad fokhagymával, kakukkfűvel

A lelátót felrobbantotta a közönség

Csapody Balázs egyike volt a felkészülést segítő és irányító csapatnak, és ott volt Franciaországban is, hogy vezesse a magyar szurkolótábort. „A Bocuse d’Or az év gasztronómiai ünnepe, többezer szurkoló töltötte meg a lelátókat. Amikor a hangulat a tetőfokára hágott, úgy éreztem, mintha egy foci vb-n lennék és a mindent eldöntő 11-es végkifejletét várnám. Amikor kimondták, hogy Magyarország nyert, egyszerre sírtunk és nevettünk, bár teljes erőnkből szurkoltunk, ezzel a hatalmas sikerrel nem számoltunk. Erre, amíg élek, emlékezni fogok, a lelátó szinte felrobbant az örömtől és a hatalmas üdvrivalgástól!”

A nyerő 11-es

A magyar csapatot a norvégok és a svédek követték, mellettük Franciaország, Izland, Finnország, Hollandia, Svájc, Belgium, Dánia és Észtország csapata lehet majd ott Lyonban a 2017-es világdöntőn. A legjobb halételért járó különdíjat az izlandi csapat, a legjobb húsételért járó különdíjat a francia csapat vihette haza. A legjobb commis-nak járó díjat a svéd séf segítője kapta.

Patronálók sora állt a verseny mögé

Számos cég segítette az egyedülálló gasztroesemény megvalósulását. A Kreinbacher, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia bronz fokozatú pártoló tagja, célja, hogy a somlói terroirt kifejező boraival és a legnagyobb odafigyeléssel készített tradicionális pezsgőivel méltó kísérője legyen a gasztronómiai élményeknek. A dán Lurpak® márka 75 ország konyháit hódította meg vajkészítményeivel, így méltán válhatott a Magyar Bocuse d’Or Akadémia bronz fokozatú pártoló tagjává és a verseny hivatalos vajmárkájává. A Törley az egyetlen ezüst fokozatú patronáló, számukra kimagasló fontosságú a minőségi gasztronómia, termékeikkel is az igényességre törekednek, ezért is álltak a Bocuse d’Or Akadémia mögé. A Nespresso a márkához hűen hitelesen kötődik ehhez a magas rangú eseményhez, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia arany fokozatú pártoló tagjaként. A METRO nemcsak a helyszínt és az alapanyagokat biztosítja a versenyzőknek, de már a kezdetektől a rendezvény mögött áll és folyamatosan segíti azt. A Hungexpo szintén régi partner, Magyarország legszínvonalasabb rendezvényhelyszíneként olyan egyedülálló, professzionális, komplex hátteret nyújtottak, amely nélkül elképzelhetetlen lett volna egy ilyen nagy volumenű esemény megrendezése. A világ egyik legnagyobb informatikai cége az IBM is támogatta versenyt, de a Svéd Nagykövetség, a Francia Intézet, a Bragard, a Rational és a Villeroy & Boch is örömmel segítette az esemény sikeres megvalósulását, a Magyar Telekom, az FHB Bank és az MKB Bank pedig mecénásként állt a rendezvény mögé. Az Akadémia vendégeik kényelmét garantálva, hivatalos szállítópartnerének a Sixt limuzin szolgáltatását választotta, sofőrszolgáltatásuk ugyanolyan minőséget és értéket képvisel, mint a Bocuse d’Or. Az idei döntőn két pincészet is megjelent boraival, a Grand Tokaj és a villányi Sauska Pincészet. A Grand Tokaj a versenyterület VIP területének hivatalos borszponzoraként volt jelen az eseményen, de boraik a Bocuse d’Or kísérőrendezvényein – a welcome fogadáson, a Diner des Grands Chefs és a gálavacsorán - is megtalálhatók voltak.

A magyar csapat felkészülése során nyújtott segítségéért külön köszönet jár az APLI Design-nak, Fekete Antóniónak, Pohner Ádámnak, Serge Vieira-nak, Rasmus Kofoed-nek és Tommy Myllymäki-nak is.

Az országnak is sokat adott a Bocuse d’Or

A budapesti program - több nemzetközi válogató verseny után - egy kétnapos program keretében lélegzetelállító kulináris produkciót ölelt fel. A megmérettetés nemcsak a szakmának fontos, hanem kiváló promóciós eszköz és országimázs-építő lehetőség. Alkalmat adott arra, hogy a nemzetközi porondon előtérbe kerüljenek hazánk termékei, kulturális és turisztikai kincsei, illetve gasztronómiája is. Az idei Bocus d’Or kiugróan jó eredményeket hozott, több mint 400 hazai és nemzetközi újságíró és több ezer lelkes szurkoló és érdeklődő gasztrokedvelőt ismertetett meg a magyar konyhával. A rendezvény nemcsak a séfeknek volt felejthetetlen, élményekben gazdag tapasztalat, de számos magyar termelőnek, borásznak és a 17 kitelepült vidéki étteremnek is kiváló lehetőséget biztosított a nemzetközi bemutatkozásra.

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: Hungexpo


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?