Ezt az italt keresték a legtöbben az ünnepek alatt

Egy millió italkeresésből derült ki a végeredmény. A kimutatás rávilágít arra is, hogy mennyit költünk italokra az ünnepek alatt, amikor háromszorosára nő a kereslet az alkoholos italokat illetően.

Mire kerestek a legtöbben?

A top 10 keresési kifejezést nézve a 940.000 mintából 360.000 alkalommal az alábbi kifejezésekre kerestek rá – számol be az italkereső.hu felmérése:

A várakozásokkal ellentétben – miszerint a magyarok a borokat részesítik előnyben fogyasztást illetően a karácsonyi ünnepek alatt- az első helyen a vodka szerepel, mint gyűjtő fogalom. A vodka kategóriát jobban kibontva a Grey Goose vodka került a mezőny élére 15 710 kereséssel, második helyen az Absolut vodka következik 13 099 kereséssel és a dobogó harmadik fokára a Beluga vodka került 12 651 kereséssel.

A második helyre került a Tatratea vagy más néven a Tátra tea, megelőzve a magyarok népi tömény italát, a pálinkát. A népszerű Szlovák likőrből az 52%-os eredeti íz a legnépszerűbb hazánkban az ünnepi időszakban.
A harmadik helyen a whisky kategória található. A top 3 whisky népszerűség szerint a Chivas Regal (27 273 keresés), Jack Daniel’s (25 175 keresés), a listát a Jim Beam (11 550 keresés) zárja.

A pálinka kategória érte el a negyedik helyezést. Nem meglepő módon a Fütyülős pálinka (10 130 keresés) az első a pálinkák között, a második helyezést a Bolyhos pálinka (3 183 keresés) érdemelte ki, a harmadik helyen a Rézangyal pálinka (1 633 keresés) szerepel. A márkákon felül még a „füge pálinka” kifejezést érdemes megemlíteni, ami az ízek között toronymagasan vezeti a keresési listát.

A 10. helyre épp hogy csak feltornászott bor kategóriát részletesebben megnézve meglepő módon az olasz Monteverdi (3 304 keresés) pincészet lett a favorit közkedvelt eper borával. A második helyen a magyar Bock Villányi (1 358 keresés) pincészet található, a dobogó harmadik fokára a Hilltop (465 keresés) lépett fel.

Milyen árkategóriában vásároltunk

A fentebb említett 940.000 keresésből 76.501 felhasználó gondolta, hogy ő biza megveszi azt a kiszemelt terméket karácsonyra vagy szilveszterre. Az így realizált italok átlag vásárlási értéke 8.735 forint lett. Ebben benne vannak a 80.000 forint feletti értékű konyakok, de a 137 forintos üdítők is.

A fenti adatok alapján is egyértelműen kirajzolódik a magyar lakosság választékos ital ízlése és fogyasztási szokásai, azonban érdemes szétnézni az árak tekintetébe, hisz egyazon terméknek nagymértékben eltérhetnek az árai a különböző boltokban. A mértékletes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani.

 

Forrás: Italkereső


Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?