Három METRO áruház alakult át a profi vevők érdekében

Sorban alakulnak át a METRO-áruházak Magyarországon a 2022-ben bevezett többcsatornás nagykereskedelmi stratégia jegyében. Szinte napra pontosan az első, budakalászi átalakított áruház átadása után március idusától immár a nyíregyházi, a győri és a szombathelyi METRO is megújulva várja a kényelmes beszerzésre vágyókat.

Új stratégia, új modell

A METRO nemzetközi szinten bővíti és fejleszti a professzionális vevők számára nyújtott szolgáltatásait, növelve a vásárlói élményt és hatékonyságot.  A METRO 2021-ben megalapozott új stratégiájának fókuszában már a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás.  E célból alakítják át az áruházakat, különös tekintettel a vevőtérre, de a stratégiai változások része a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.

Nincs megállás

Az áruházak átalakítását több hullámban valósítja meg a METRO – 2022 tavaszán Budakalászon készült el a mintaként szolgáló nagy hatékonyságú raktáráruház, ami laborként szolgált a további átalakításokhoz: ősszel a Fóti úti és szegedi egységekkel bővült az új modell alapján működő áruházak köre. Idén tavasszal pedig egyszerre három megújult METRO-áruházat adtak át a vásárlóknak – Nyíregyházán, Győrött és Szombathelyen

Ahogy anno a pandémia sem hozott a nagykereskedelemben leállást, pusztán a munkafolyamatok újragondolását, úgy az átépítések alatt is folyamatos volt a vásárlók kiszolgálása. Ez különösen figyelemreméltó bravúr annak tükrében, hogy a vevőteret érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el a lehető legrövidebb idő alatt.

Mi változott?

A fő változás a vásárlói útvonal lerövidülése: szembeötlő a szélesebb közlekedőfolyosók kialakítása, melyek a kényelmes nagybani vásárlást szolgálják. Igazodva a vásárlók által megfogalmazott igényekhez és a vásárlói szokásokhoz megnövelték az élelmiszereket kínáló területet. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árpolitika érvényesítését is jelentette.

Mélyebb üzleti kommunikációra ad lehetőséget a közös ki- és bejáratnál elhelyezett vevőszolgálat és kassza terület, ahol vevőfogadó munkatársat is alkalmaznak.

Az átalakulás célja

A megújulás egyértelmű üzenet a korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlattal való szakításról, s világossá teszi, hogy a METRO nagykereskedelmi csúcsokra tör.

Az átalakításokat a nagyobb hatékonyság elérése motiválta, ami érvényes az áruházakban végzett munkára éppúgy, mint a METRO-ban történő beszerzésekre, vásárlásokra. Ezt a nagyobb hatékonyságot átláthatóbb kínálattal, nagyobb rendelkezésre állással, stabil árukészlettel és racionalizált szortimenttel biztosítja a nagykereskedelem.  A többcsatornás nagykereskedelmi modellt kiszállító szolgáltatás, digitális üzletág és online platformok, valamint win-win helyzetet kínáló árpolitika teszi teljessé.


Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál 

A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.
Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.
Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból 

A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.
Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején 

Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.
Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon

Gulyáságyú és tacskófutam – indul a food truck szezon 

Ismét a Kincsem Parkban gyülekeznek a legjobb mozgó street foodosok.
Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc

Jelentős forgalomcsökkenésről számolt be a gyorsétteremlánc 

A McDonald’s jelentős forgalomcsökkenést jelentett be az idei első negyedévre vonatkozóan.
Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata

Megújult a TRIBE Budapest Stadium éttermi kínálata 

Új séf, új étlap, új élmények.
Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme

Ilyen lesz a Balaton egyik legújabb étterme 

Május végén nyitja meg kapuit Alsóörsön az Y by Rácz Jenő étterem, amely a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő vezetésével várja a vendégeket.
Szigorítás az energiaitalok piacán

Szigorítás az energiaitalok piacán 

A jogszabály célja a fiatalok körében tapasztalható aggasztó energiaital-fogyasztási trendek visszaszorítása.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.