Az Accor Cloud-hozzáférést ad munkatársainak

Új Web 2.0 belső kommunikációs platformot indít az Accor, hogy segítse a digitális átállást.

A világ vezető szállodaüzemeltetője, az Accor újabb szintet teljesített a digitalis forradalom és átalakulás terén az új Web 2.0 belső kommunikációs platformjával, ami ötvözi az AccorLive új generációs intranetet az AccorLounge vállalati közösségi hálóval 170.000 munkatárs számára világszerte.

A digitális technológia központi szerepet tölt be a vendégélményben az Accor hotelekben, ezért a Csoport elkötelezett a belső kulturális fejlődés mellett. Az új belső hálózat célja létrehozni és megosztani a vállalaton belüli értékeket különböző információ-folyamokon keresztül, megosztani ötleteket és hasznos tapasztalatokat, cserélni és tárolni a multimédiás tartalmakat, kollaboratív közösségeket kialakítani, ahol több csatornán keresztül kaphatnak segítséget a munkatársak vállalati vagy személyes eszközeiken keresztül.

“Az új kollaboratív és felhasználókra szabott rendszer figyelemre méltó, mivel nemzetközi rálátás és lokális operáció ötvöződik benne. A központi irodákban és hotelekben, melyek lehetnek saját tulajdonúak, bérleti vagy franchise szerződésben működőek, a szállodaigazgatók, a szobalányok, a recepciósok vagy séfek mind hozzáférhetnek ezekhez az új megoldásokhoz a munkahelyükről, személyes számítógépükről, tabletükről vagy mobilukról. Célunk hogy minél több munkatársunk férhessen hozzá, hogy elősegítsük a hatékonyságot, párbeszédet és kreativitást” – nyilatkozta Virginie Sido, az Accor Corporate Márka, CSR és Belső Kommunikációs senior elnök-helyettese.

A munkatársaknak magasak az elvárásaik. Egy 2011-es belső kutatás kimutatta, hogy több mint 50%-a a megkérdezett munkatársaknak aktív külső közösségi oldalakon és az intranet oldal 2 millió látogatást produkál egy hónapban. Továbbá a munkatársak majdnem 60%-a 35 évnél fiatalabb, így az Accor munkatársai között egyre növekszik a mindig online Y-generáció populációja, amely sokkal gyorsabb kommunikációhoz van szokva a munkahelyen. Az új kollaboratív tereken az Accor célja, hogy a csapatának 90%-a, akiknek direkt kapcsolata van a vendégekkel, elősegítse a tudását és a vendégekkel való kapcsolattartáshoz kötődő tapasztalatainak megosztását, így fejlesztve a szállodák teljesítményét és a vendégélmény minőségét.

“Ez az új megoldás, melyet a Microsoft és az Orange Business Services fejlesztett, egy hibrid elképzelésen alapszik, melynek része az AccorLive, az intranet oldal, melyet az Accor működtet a SharePoint2013-on, és az AccorLounge, egy integrált közösségi oldal a Cloudban működtetve Sharepoint online és Office365 támogatással. Számos előnye van ennek a rendszernek, például bármilyen eszközön el lehet érni és nagy volumenű és biztonságos fájlmegosztási kapacitásai folyamatosan fejlődnek, köszönhetően a Cloud elérésnek” – nyilatkozta Laurent Idrac, az Accor Informatikai Igazgatója.

Az AccorLive egy globális belső portál, melyet egy szolgáltatóközpont köré szerveztek, aminek a célja a munkatársak mindennapi életének a megkönnyítése. A felhasználók különböző hírcsatornákból és munkához köthető applikációkból választhatnak, melyek elhozzák a Csoport legújabb híreit a munkatársak számára. Az AccorLive tartalmaz:

• Egy hírportált, a Csoport összes globális vállalati, márka és egyéb híreivel, naponta frissítve, melyeket a felhasználók lájkolhatnak, kommentálhatnak és megoszthatnak

• Egy multimédiás könyvtárat, ami tartalmazza az összes olyan targetált tartalmat (dokumentumok, videók stb.), mely az adott felhasználóhoz köthető

• Az Accor Alkalmazások teret, ami lehetőséget biztosít a felhasználónak, hogy megmutathassa a leggyakrabban használt alkalmazásait (booking alkalmazások, fotókönyvtár, tréning katalógus stb.)

• Közvetlen hozzáférést a márka-, foglalkozás- és országspecifikus intranetekhez, melyek az adott felhasználó profiljához köthetők

Az AccorLounge az AccorLive integrált közösségi oldala és minden munkatárs számára hozzáférhető, akik Accor márkáknak dolgoznak illetve az Accor tulajdonosi vagy franchise partnerei. Ebben a kollaboratív térben – ami jelenleg már 180 közösséget és 2700 tagot számlál mindössze egy hónappal azután, hogy a központi irodákban bevezették – a munkatársak akiknek közös az érdeklődése vagy azonos a munkaterületük, könnyedén kommunikálhatnak egymással és megoszthatják tapasztalataikat. A belső közösségi oldal lehetővé teszi számukra, hogy:

• Létrehozzanak közösségeket, melyek lehetnek nyilvánosak (mindenki számára nyitottak) vagy privátok (szelektált tagoknak), így a munkatársak információkat oszthatnak meg egymással, kommentálhatnak tartalmakat és fejleszthetik a kapcsolati hálójukat. Tárolni és megosztani tartalmakat: minden felhasználó jogosult 25 GB ingyenes online tárhelyre a professzionális fájlai számára (dokumentumok, videók, képek)

Az AccorLive új generációs intranet és az AccorLounge vállalati közösségi háló az Accor valamennyi magyarországi, szállodákban és a budapesti központban dolgozó munkatársa számára is hozzáférhető.

Forrás: Vendég & Hotel


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?