A Portfolio.hu cikke szerint a legkedveltebbnek az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió számított, különösen figyelemre méltó az egy évvel ezelőtti 93 millió helyett már 324 millió dollárral nagyon magas növekedési ütemet felmutató Egyesült Királyság szállodapiaca.
A globális hotelbefektetési tranzakciók volumene nagyon erősen növekedett az elmúlt időszak során. 2010 első negyedévében a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva 53%-os bővüléssel 1.8 milliárd dollár helyett már 2.8 milliárd dollár (3.2 milliárd euró) értékben cseréltek gazdát szállodák a világon a Jones Lang LaSalle adatai alapján. Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió 1.1 millárdos volumennel a legkedveltebb régiónak számított és az elmúlt év hasonló időszakával összehasonlítva 46%-os emelkedést tudott felmutatni. Itt méretben a legnagyobbnak a masszívan 93 millió dollárról 324 millióra bővülő Egyesült Királyság szállodapiaca számított. Figyelemre méltó még a 991 millió dolláros tranzakciós volumennel 70%-kal meglóduló amerikai kontinens teljesítménye is. Ázsiában ugyanezen időtávon 43%-kal bővülve 736 millió dollár értékben vették a szállodákat, mellyel még a visszafogott teljesítményt produkálók között volt.
Arthur de Haast, a Jones Lang LaSalle vezérigazgatója szerint a szállodai eszközökre vonatkozó egyre pozitívabb vélemények rántották magukkal a befektetési volument. Adatai alapján a világgazdaság élénkülése óta ez volt a legnagyobb tőkebefektetési hullám, melyet a kedvező akvizíciós célpontok megszerzése motivált. A 2009-es trend további fennmaradásával az EMEA régióban a legaktívabbak az intézményi befektetők voltak, akik a vásárlások több mint harmadáért voltak felelősek. (portfolio.hu)
Nagyon veszik a hoteleket a befektetők
A globális hotelbefektetési tranzakciók volumene 2010 első negyedévében a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva 53%-os bővüléssel 1.8 milliárd dollár helyett már 2.8 milliárd dollár volt a Jones Lang LaSalle adatai alapján.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában
Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában
Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként
A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek
A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak
A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand
Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának
Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe
A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja
LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Interjú
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?