hirdetés
hirdetés

A futás hasznos és nem szégyen

Terep vagy beton? Véget nem érő viták tárgya, hogy ki melyiken szeret futni, de van beton, ami még a fanatikus terepfutót is képes elcsábítani az ösvények puha talajáról: működő reptér működő kifutópályáján ritkán nyílik lehetősége halandónak futni.

hirdetés

Olyan ritkán, hogy Európában a Ferihegy az egyetlen, ahol immár hagyományosan évről-évre megrendezik a Runway Run-t, vagyis fut a futópálya. Ilyenkor az 1-es terminál előtti pálya a forgalom előtt zárva, futók előtt nyitva. Néhány futó a rajt előtti bemelegítéskor úgy gondolta: mindez a gépek műszeres leszállását segítő ILS-antennákra is érvényes, amelyek a bevezető fénysorokkal együtt a pályavégen állnak. Őket Hardy Mihály dörgedelme térítette vissza a rajtzónába, ahol kollektív, aerobiknak látszó melegítéssel igyekeztek a magukról megfeledkezett futótársakat helyben tartani.

fotó: Budapest Airport
920 futó, köztük 170 külföldi résztvevő - légiközlekedéssel és idegenforgalommal foglalkozó vállalatok - lódult neki az 5 illetve 10 kilométeres távnak. Tapossuk a kilométereket az aszfalton. Ha valaki otthon hagyta volna a csukáját, megnyugodhatott: a gépek kerekeiről landoláskor odakozmált gumin legalább a táv felét végig lehetett futni. Mindeközben a szinte földig érő felhőkből folyamatosan bukkantak elő a párhuzamos „2-es” pályán landoló gépek. Mit gondolhattak a gyanútlan utasok, amikor a tejfelből kijövet egy összefüggő, világoskék emberfolyamot láttak a másik, pályafényekkel teljesen megvilágított kifutón? Az pedig kinek van meg, hogy számos futópálya nem sík? Annak, aki látott már futópályát testközelből. A sík hiánya igazán akkor tudatosul, ha az ember végigfut rajta. Az a kis hupli, ami felszállás előtt nagyjából félúton látszik, a gyorsuló gépnek meg sem kottyan, de lábon már érezhető emelkedő.

A futás nem öncélú: a cégek által befizetett nevezési díjakat két alapítvány, a magyarországi Suhanj! illetve a brit Anthony Nolan kapja. Utóbbi a külföldi indulók nevezési díjaiból (is) leukémiás gyerekek csontvelő átültetését finanszírozza. Előbbi mozgássérült vagy látáskárosodott futók sportolását. Támogatottjaik elsőként rajtolhattak.

Terep vagy beton? Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója e téren mindenevő. Egy sportsérülésnek köszönheti futóvá válását; a labdarúgó balesetből lábadozva tért át a futásra és vált a BUD maratonista arcává. Lábában 4 maraton - Köln, Berlin, Budapest és New York - és 10 félmaraton van. Kam Jandu jelentős szerepet játszott a Runway Run két évvel ezelőtti útnak indításában.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai