A futás hasznos és nem szégyen

Terep vagy beton? Véget nem érő viták tárgya, hogy ki melyiken szeret futni, de van beton, ami még a fanatikus terepfutót is képes elcsábítani az ösvények puha talajáról: működő reptér működő kifutópályáján ritkán nyílik lehetősége halandónak futni.

Olyan ritkán, hogy Európában a Ferihegy az egyetlen, ahol immár hagyományosan évről-évre megrendezik a Runway Run-t, vagyis fut a futópálya. Ilyenkor az 1-es terminál előtti pálya a forgalom előtt zárva, futók előtt nyitva. Néhány futó a rajt előtti bemelegítéskor úgy gondolta: mindez a gépek műszeres leszállását segítő ILS-antennákra is érvényes, amelyek a bevezető fénysorokkal együtt a pályavégen állnak. Őket Hardy Mihály dörgedelme térítette vissza a rajtzónába, ahol kollektív, aerobiknak látszó melegítéssel igyekeztek a magukról megfeledkezett futótársakat helyben tartani.

920 futó, köztük 170 külföldi résztvevő - légiközlekedéssel és idegenforgalommal foglalkozó vállalatok - lódult neki az 5 illetve 10 kilométeres távnak. Tapossuk a kilométereket az aszfalton. Ha valaki otthon hagyta volna a csukáját, megnyugodhatott: a gépek kerekeiről landoláskor odakozmált gumin legalább a táv felét végig lehetett futni. Mindeközben a szinte földig érő felhőkből folyamatosan bukkantak elő a párhuzamos „2-es” pályán landoló gépek. Mit gondolhattak a gyanútlan utasok, amikor a tejfelből kijövet egy összefüggő, világoskék emberfolyamot láttak a másik, pályafényekkel teljesen megvilágított kifutón? Az pedig kinek van meg, hogy számos futópálya nem sík? Annak, aki látott már futópályát testközelből. A sík hiánya igazán akkor tudatosul, ha az ember végigfut rajta. Az a kis hupli, ami felszállás előtt nagyjából félúton látszik, a gyorsuló gépnek meg sem kottyan, de lábon már érezhető emelkedő.

A futás nem öncélú: a cégek által befizetett nevezési díjakat két alapítvány, a magyarországi Suhanj! illetve a brit Anthony Nolan kapja. Utóbbi a külföldi indulók nevezési díjaiból (is) leukémiás gyerekek csontvelő átültetését finanszírozza. Előbbi mozgássérült vagy látáskárosodott futók sportolását. Támogatottjaik elsőként rajtolhattak.

Terep vagy beton? Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója e téren mindenevő. Egy sportsérülésnek köszönheti futóvá válását; a labdarúgó balesetből lábadozva tért át a futásra és vált a BUD maratonista arcává. Lábában 4 maraton - Köln, Berlin, Budapest és New York - és 10 félmaraton van. Kam Jandu jelentős szerepet játszott a Runway Run két évvel ezelőtti útnak indításában.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?