Kedden még több járatot érint az Air France pilótasztrájkja

Míg hétfőn az Air France gépeinek a fele nem szállt fel a pilóták sztrájkja miatt, kedden már hatvan százalékos ez az arány - közölte a francia légitársaság, miután holtpontra jutottak a tárgyalások a szakszervezetekkel.

A legjelentősebb francia repülőtéren, a párizsi Roissy - Charles de Gaulle-on a tervezett 500 járatból 212-t töröltek hétfőn, az Orlyn pedig 140-ből 64-et. A terminálokon azonban nem volt káosz, szinte kihalt volt mindegyik francia repülőtér, miután a késések és a fennakadások elkerülésére a légitársaság előzetesen törölte több járatát, és arról személyesen tájékoztatta az érintett utasokat (a hétvégén 65 ezer SMS-t küldtek szét), arra kérve őket, hogy halasszák el az útjukat, ingyenesen váltsák vissza vagy cseréljék át későbbi időpontra a jegyeiket.

Kedden tovább romlott a helyzet, miután a tárgyalások hétfőn holtpontra jutottak a szakszervezetekkel. A légitársaság keddre előzetesen a járatok 60 százalékát törölte, mert arra számít, hogy a pilóták 60 százaléka nem veszi fel a munkát.

A pilóták többségi szakszervezete, az SNPL szeptember 15. és 22. közöttre hirdetett sztrájkot, a második legjelentősebb szakszervezet, a SPAF pedig szeptember 15. és 18. között szólít fel munkabeszüntetésre.

Veszélyben a nyereség

Alexandre de Juniac, az Air France-KLM elnöke hétfőn jelezte, hogy a sztrájk veszélyezteti, hogy a francia légitársaság ismét nyereségessé váljon. "Az Air France nyereséges lehetne idén, ha a sztrájk nem veszélyeztetné az erőfeszítéseket" - fogalmazott a francia-holland közös vállalat vezetője.

A tavalyi évet az Air France-KLM 130 millió eurós nyereséggel zárta, a 2012-es év után, amikoris 336 millió eurós veszteséget könyveltek el. A jó eredmények azonban a holland cégnek köszönhetők, a francia légitársaság még a tavalyi évet is 174 millió eurós veszteséggel zárta.

"Azt reméljük, hogy a tárgyalópartnereink észhez térnek. Javaslatokat tettünk. Azt mondtuk, hogy folytatjuk a tárgyalást, de vegyék fel a munkát" - fogalmazott Juniac.

Az Air France becslése szerint a munkabeszüntetés napi 10-15 millió euró veszteséget okoz a légitársaságnak, s mintegy 65 ezer utast érint.

Transavia: új járatok és bázisok

A pilótákat az Air France fapados légitársasága, a Transavia fejlesztése aggasztja, ami miatt hetek óta tárgyalások folynak a szakszervezetek és a vezetőség között.

Az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. A szakszervezetek viszont azt követelik, hogy az Air France-nál és a Transaviánál foglalkoztatott pilótáknak egységes, francia munkaszerződése legyen. A vezetőség szerint viszont a Transaviánál dolgozók szerződésének a fapados légitársaság működési feltételeihez kell alkalmazkodnia.

Az Air France járatai közül a menetrend szerint Budapestről 6 óra 50 perckor, 10 óra 10 perckor és 15 óra 50 perckor induló, és a 9 óra 25 perckor, illetve 22 óra 30 perckor ide érkezőt törölték a Budapest Airport honlapján közzétett járatinformációk szerint.

Forrás: MTI


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?