hirdetés
hirdetés

Egy kieső gép több napos utaskálváriát okozott Tunéziában

Pénteken több mint száz magyar rekedt Tunéziában egy repülőgép műszaki hibája miatt. Időközben már a második csoport is hazaérkezett.

hirdetés

Műszaki hiba miatt nem érkezett meg a pénteki három tunéziai charterjáratból kettő Budapestre. A Kartago Tours és a Taurus Reisen e két charterjáratát közel 150-150 főnyi utassal a Tunisair szolgálja ki. Aznap pedig ugyanazzal a géppel teljesítette volna mindkét járatot, a gép azonban műszaki okok miatt nem tudott elindulni. A légitársaság először azt gondolta, hogy meg tudja oldani a problémát, időközben azonban kiderült, cserélni kell a gépet, amit hosszú órákba telt megoldani a hétvégi csúcsidőben. Végül a Kartago Tours utasai 16, a Taurus Reisenéi 26 órás késéssel jutottak haza Budapestre. A két cégvezető hangsúlyozta, a légitársaság okozta bonyodalomért nem őket terheli a felelősség, mindeközben mindent megtettek, hogy a magyar utasok zökkenőmentesen vészeljék át a kellemetlenséget. Kártérítésre az utaztatókon keresztül nyújthatnak be kártérítést a Tunisairhez.

A FEOSZ felvállalja a pórul jártak ügyét

Szombaton a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közölte: felvállalja a tuniéziai esetben érintett magyarok ügyét, akiknek akár kártérítés és díjengedmény is járhat. A fogyasztóvédők közleményükben ugyanakkor emlékeztetnek, hogy érdemes az úticél megválasztása előtt tájékozódni a Külgazdasági és Külügyminisztérium internetes honlapján, ahol például Tunézia is szerepel a II-es kategóriába tartozó, azaz a "Fokozott biztonsági kockázatot rejtő országok és térségek" között.

Mit érdemes tenni?

Amennyiben a tunéziai eset kapcsán felmerülnek költségek (például reptéri étkezés, frissítők, tisztálkodószerek, szállodai elhelyezés), amelyeket saját zsebből kell fedezniük, azt javasolja a FEOSZ, hogy amint arra módjuk van, minél előbb nyújtsák be egyénileg is kárigényüket és jelezzék azt közvetlenül, de mindenképp írásban a Kartago Tours Zrt-nél. Ezzel együtt fontos megőrizni és megküldeni minden olyan papírt, dokumentumot (számlát, nyugtát), amely igazolja, hogy költségeik merültek fel. A szövetség arra kéri a károsultakat, hogy akik érintettek a káresettel, jelezzék fogyasztóvédelmi problémájukat a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen.

A FEOSZ közölte: felvállalják a fogyasztók ügyét és felvesszük a kapcsolatot a Kartago Tours Zrt-vel a fogyasztók érdekében. Ez alapján akár a későbbiekben a vállalkozás bíróság előtti perlése és közérdekű keresetindítás is elképzelhető - teszik hozzá.

 

(forrás: hvg.hu, hirado.hu)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai