Fizetésképtelenséget jelentett és átstrukturál a legnagyobb román turisztikai portál

Egyetlen turista sem rekedt külföldön, aki a paravion.ro oldalon vásárolta meg nyaralását vagy repülőjegyét. A cég fizetésképtelenséget jelentett ugyan, de átszervezés után folytatja tevékenységét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Paravion háza tájékáról kiszivárgott információk szerint a tulajdonosok alig pár lépésre voltak a cég eladásától, amikor a kérő, egy görög on-line turisztikai cég váratlanul visszalépett, így kénytelenek voltak bejelenteni a fizetésképtelenséget.

Úgy tudni, a spanyol GED befektetési alap, a Paravion tulajdonosa, titokban, már hónapokkal ezelőtt elkezdte a tárgyalásokat a görögökkel, ám ők csupán a román Paraviont vették volna meg, a Paravion török portálja, a bavul.com nem keltette fel érdeklődésüket. A GED ugyan az eddig több millió euró veszteséget termelő Bavulra talált egy törökországi vásárlót, de végül ez is visszalépett augusztus elején.

Piaci információk szerint a görög vállalkozás azért fordított hátat az utolsó pillanatban, mert nem akarták átvenni a Bavul veszteségeit. A bavul.com-ot végül be is zárta a Paravion, augusztus 8-án pedig szerkezetátalakítási programba kezdtek. A Paravion a történtek miatt elvesztette IATA-licencét, de egy külföldi közvetítőn keresztül továbbra is értékesít repülőjegyeket.

Hasonlóan nem törölte a portál az üdülési ajánlatait sem, ebben az esetben a vásárló pénze egyenesen a touroperátorhoz folyik be. Itt a szakmai tevékenységet a szintén a GED által birtokolt Happy Tour utazási iroda folytatja.

Súlyosan mínuszos török leány

A Paravion a török portált 2015-ben vásárolta meg. A bavul.com forgalma tette ki a Paravion forgalmának harmadát, a török site ugyanakkor több millió eurós veszteséget termelt. A Paravion által kiadott közlemény szerint a törökországi politikai és biztonsági helyzet miatt kényszerültek meghozni a döntést a portál bezárásáról. A Bavult 300,000 felhasználóval a Turkcell mobiltársaságtól vásárolták meg. 2016 utolsó negyedévében a török líra drasztikus leértékelődése súlyos hatással volt a Paravion bevételeire.

A Paravion volt az első 100%-ban online foglalási oldal Romániában, átlagosan 20,000 keresés történt az oldalon óránként. Tavaly 440 ezer repülőjegyet adtak el, a vállalat árbevétele 2016-ban 78 millió euró volt, ebből Romániában 55 millió, Törökországban pedig 23 millió euró realizálódott. 

A jelek szerint a GED-nek az adóhivatallal is meggyűlhet a baja, miután kiderült, hogy 2016-ra nem az 55 millió eurós forgalmat jelentették be, hanem csupán a kétmillió eurós, jutalékból származó bevételt. A dolog azért szúrt most szemet, mert 2015-re viszont a teljes, 44 millió euró forgalom került az adóbevallásra. Pedig a szekér futott, hisz a Paravion volt az első romániai portál, ahol az utas lebonyolíthatta a teljes repülőjegy-foglalást. Nem véletlen, hogy 2016-ban 440 ezer jegyet értékesítettek.

Egy multinacionális lánc romániai, vidéki utazási irodájának vezetője, neve elhallgatását kérve a lapunknak elmondta, a Paravion bukása egyelőre nem rendezi át a piacot, mert a tevékenység folytatódik, és a fizetésképtelenség ténye pedig addig nem érdekli a vásárlót, amíg paravionos nyaralók nem rekednek külföldön, médiafelhajtást keltve. Úgy véli, a spanyolok ügyesen kezelték a helyzetet, mert egyetlen céljuk, hogy most az eladással valamit visszanyerjenek a veszteségekből.

 

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.