Kiderült, melyek a tavalyi év legjobb hazai szállodái

Péntek este nyilvánosságra hozták a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által immár negyedik alkalommal meghirdetett Év szállodája 2016 verseny eredményét. Magyarország legjobb szállodái a Corinthia Hotel Budapestben gálavacsorán vehették át az elismerést.

Tapintható a feszültség – kezdte mondandóját Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége alelnöke, a szakmai zsűri vezetője, az Év szállodája 2016 díjátadóján. Hogy pontosan mire gondolt, nem tudjuk, de vélhetően a 16 pályázó szálláshely képviselőire, akik megtöltötték a szálloda báltermét. Az alelnök nem fukarkodott az elismeréssel, a szakma Oscar-díjának nevezte a versenyt, ugyanakkor hozzátette, hogy csapatmunkát értékelt a zsűri. Mint kiderült, komoly pályázati anyagot kellett leadniuk a pályázóknak, akiket ún. mystery shopperek is meglátogattak.

Jean Pierre Mifsud, a Corinthia Hotel igazgatója is köszöntötte a megjelenteket, majd elmondta, hogy hamarosan nyitnak egy fine dining éttermet, ahol a máltai konyha különlegességeit lehet megkóstolni. Az eredmények ismertetése közben Bolyki Péter executive séf és csapata különleges menüt, különleges tálalással szolgált fel a közönségnek. A kecskesajt és a cékla például konzervdobozban került az asztalokra, alattuk szárazjég gőzölgött.

Mielőtt az eredményeket ismertette volna, néhány általános tapasztalatot is megosztott a közönséggel Könnyid László. „Egyre több hotel fordít kiemelt figyelmet a vendégekkel való kommunikációra, ennek része a review oldalak és a közösségi média proaktív kezelése. Jobban szeretjük azt a vendéget, aki közvetlenül nálunk foglal, egyre több helyen érezhető a büszkeség, a saját márka szeretete. Felbukkant a szállodákban egy új alkalmazott – a channel menedzser – aki szerencsére nem kér fizetést – okozott derültséget az alelnök. Hőszivattyú, napelem, társadalmi felelősségvállalás, helyi beszállítók, helyi alkalmazottak, verseny a dolgozókért – ezek most a legaktuálisabb témák a szállodások világában, tudtuk meg Könnyid Lászlótól.

„A zsűrinek nehéz dolga volt, szoros lett a sorrend. A háromcsillagos kategóriában négy, a négycsillagosban kilenc, az ötcsillagosban pedig három hotel mérette meg magát az idei versenyen. A pályaművekben szereplő jó gyakorlatokat a zsűri összegyűjti, és megosztja a szállodaszövetség tagjaival, felkerül a szövetség honlapjára” – ígérte az alelnök.

És végül következzenek az eredmények:

Különdíjak

A legdinamikusabb szállodai teljesítménynövekedés: Erzsébet Királynő Szálloda Gödöllő

Innováció: Zenit Hotel Balaton Vonyarcvashegy

Legjobb személyzeti politika: Radisson Blue Béke Hotel Budapest

Főnix-díj: Ibis Styles Budapest City

Az Év tematikus szállodája: Buddha Bar Hotel Budapest Klotild Palace

Az Év szállodája: 3 csillagos kategóriában – The Three Corners Hotel Art

Az Év szállodája: 4 csillagos kategóriában, vidéken: Kolping Hotel Spa and Family Resort Alsópáhok

Az Év szállodája: 4 csillagos kategóriában, Budapesten: Buda Castle Fashion Hotel

Az Év szállodája: 5 csillagos kategóriában: Spirit Hotel Sárvár


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?