Libalakoma, turizmus és újbor

A november 11-ig tartó kampány célja a Szent Márton-napi hagyományok újjáélesztésére és megismertetésére -  jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

Guller Zoltán az MTÜ vezérigazgatója elmondta: nem csak a hazai bor-, és gasztroturizmust népszerűsítik az őszi rendezvénysorozattal, hanem belföldi utazásra inspirálják a családokat a szezonalitás csökkentése érdekében.

A Szent-Márton napi libalakoma kampány része az "Át kell élned, hogy elhidd - Magyarország rád vár!" - szlogennel indított programsorozatnak, amelytől a magyar úti célok iránti érdeklődés erősödését és az utazási időtartam növekedését várja az MTÜ.

Hangsúlyozta, hogy a visszahívó vendégszeretet nélkül nincs turizmus, ezért a szektorban dolgozókat arra kérte, hogy Szent Márton-nap alkalmából minden vendégüknek egy apró gesztussal kedveskedjenek, jelezvén, hogy Magyarország mindig szívesen látja a turistákat.

Hozzátette, hogy a belföldi szállodák foglaltsága részben az októberben indult kampány eredményeképpen is 80 százalék fölé emelkedett, így idén várhatóan ismét jó forgalommal zárul az október. 

Ezután Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d'Or Akadémia elnöke beszédében kifejtette, hogy Európába 7 millió gasztroturista érkezik évente és Magyarországra is egyre többen látogatnak e célból. Ezért is fontos, hogy az ország vezető szerepet töltsön be a gasztronómiában. Felelevenítette a hagyományt is, mely szerint, aki Márton napon nem eszik libát, az egész évben éhezni fog.

Felhívta a figyelmet, a szombati rendezvényre is, amelyről már mi is beszámoltunk. November 11-én, szombaton délelőtt a libaünnep csúcspontjaként látványos flashmobot szerveznek a Budai Várban, a turizmusban dolgozók és séfek részvételével, ahová mindenkit szeretettel várnak.

Az oda érkezőket Magyarország legjobb séfjei kínálják libás ételekkel és újborokkal.

A sajtótájékoztató következő felszólalójaként Szulló Szabina séf elmondta, hogy a liba kiváló alapanyag, mert sokféleképpen el lehet készíteni, így szinte bárki kedvére lehet főzni belőle.

Utána Krasznai Zsófia, nemzetközi borakadémikus kifejtette: a Márton-napi hagyomány jól bemutatja a magyar konyha és borok egyedülállóságát, sokszínűségét itthon és külföldön egyaránt.

A mondást kiegészítve hozzátette: aki ilyenkor újbort nem iszik, az egész évben szomjazni fog. Az újbor, az adott évjárat első hírnöke éppen Márton-napra erjedt ki, gyümölcsös, friss, legjobban a szőlőre emlékeztető zamatos, még érlelés nélküli ital. Az újbor Márton-napkor foglalhatja el legjobban a helyét a gasztronómiában - mondta.

A sajtótájékoztató vendégei ezután meg is kóstolhatták a hagyományos recept alapján készült libamáj terrinét, a szezonális gombafűszerekkel ízesített ludaskását valamint az idei újborokat is. 

Forrás: Turizmus Online / MTI


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.