Az ötcsillagos hotelek teljesítettek a legjobban

Az országos szállodai teljesítményeket a budapesti hotelek húzták magukkal, a vidéki szállodákban pedig a belföldi vendégéjszakák nőttek jelentősen. Az elhúzódó orosz - ukrán konfliktus igazi vesztesei a hévízi szállodák. A közép–kelet európai régióban vizsgált öt ország között REVPAR–ban a hazai szállodák a 3. helyet érték el.

- 2015 első felében szállodáinkban a belföldi vendégéjszakák száma 8,2%–kal, a külföldieké 4,3%–kal volt nagyobb a múlt évinél.

- A belföldi forgalom szempontjából fontos szerepet betöltő Szép kártya forgalom a hotelekben január–június 2%–kal, júniusban 7,6%–kal haladta meg a múlt évit.

- Az Európai Unióból 5,9%–kal, Ázsiából 15,9%–kal nőtt a szállodai vendégéjszakák száma. Utóbbiban nagy szerepe volt annak, hogy Izraelből 15,8 % volt a növekedés az első félévben. Az izraeli vendégéjszakák az összes ázsiai vendégéjszakának 26%-át tették ki.

- Az év első hat hónapjában legnagyobb beutazó piacainkról kiugró növekedés volt Nagy - Britanniából (+24,2%), az USA–ból, (+13%), Olaszországból (+10,7 %), Franciaországból (+7,9%), Csehországból (+6,6%), Lengyelországból (+5,6)

- Az I. félévben – az elhúzódó orosz - ukrán konfliktus következtében – a szállodai vendégéjszakák száma Oroszországból 30,1%–kal, Ukrajnából 16,4%–kal volt kisebb a bázisnál

- A Balatoni régióban január – június között 15,5%–kal, júniusban 10,2%–kal csökkent a külföldi vendégéjszakák száma az előző évihez képest, ami döntően az orosz és ukrán piac visszaesésének tulajdonítható. Ezt a hévízi szállodák iránti, ezekből az Országokból történt jelentős visszaesés okozta. Hévíz nélkül a Balatoni régióban az összes szállodai vendégéjszaka 0,7%-kal, a külföldi 5%-kal csökkent, a belföldi 0,5%-kal nőtt a múlt évhez képest.

- A magyarországi szállodák összes bruttó forgalma az I. félévben 9,8%-kal, a budapestieké 12,4%-kal haladta meg a bázist, a balatoniaké 3,7%-kal kisebb volt annál. A hévízi szállodák nélkül a balatoni régióban is növekedés történt, melynek mértéke 4,4% volt.

- Az országos szállodai teljesítményeket a budapesti hotelek húzták magukkal. A fővárosban január-június között a külföldi vendégéjszakák száma 7,9%–kal nőtt, a szobafoglaltság 4,5% ponttal javulva 65% lett, a bruttó átlag szobaár 5,2%–kal, a bruttó REVPAR 13 %–kal emelkedett.

- Vidéki szállodáinkban az I. félévben a belföldi vendégéjszakák száma 9%-kal nőtt, a külföldi 2,9%-kal kevesebb lett. - Idén az első hat hónapban a szállodai kategóriák között az 5* hotelek teljesítettek legjobban. Ezeknél a REVPAR növekedés országos szinten 15%, Budapesten 16,5% volt.

- 2015 I.-VI. hónapokban a közép–kelet európai régióban vizsgált öt ország – Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia – között REVPAR–ban, 45€–val – ami 16,8%–kal javult – a hazai szállodák a 3. helyet érték el.

- 2015 júniusában az STR riportban szereplő 30 európai nagyváros között szobafoglaltságban Budapest szállodái jól szerepeltek, 83,6%-kal a 14. helyet érték el.

- Január – június között országos szinten összesen 10 szálloda nyílt meg 451 szobával. Ebből Budapesten 3, vidéken 7 található.

Forrás: MSZÉSZ

Forrás: Vendég&Hotel Online


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?