Így értékeli a júliust az MSZÉSZ

A forgalomnövekedés messze elmaradt a júniustól, Revparban viszont vertük Kelet-Európát.

2019. júliusban a vendégéjszakák száma az összes kereskedelmi szálláshelyen elmaradt a 2018. júliusitól. Ez döntően a külföldi vendégéjszakák visszaesésének volt köszönhető. A szállodák esetében volt a legkisebb mértékű ez a csökkenés (összes véj: -1,9%, külföldi véj: -3,6%, belföldi véj: -0,4%).

A KSH által publikált adatok szerint az év hetedik hónapjában országos szinten a szállodák szobafoglaltsága 71,7% (-1%pont), bruttó átlag szobaára 23.614 Ft (+6,6%), bruttó Revpar mutatója (egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel) 16.928 Ft (+5%) lett.

A tavalyi évben júliusban rendezték meg a Forma 1 futamot, mely az idén augusztusra esett, s ez nagymértékben befolyásolta a budapesti szállodák forgalmát. A vendégéjszakák száma 0,7%-kal csökkent.

Az átlagos szobafoglaltság 80,5% (-1,1%pont), a bruttó átlag szobaár 29.885 Ft lett (+2,6%), a 24.058 Ft bruttó Revpar mutató pedig 1,1%-kal múlta felül a tavalyit.

A Balatoni régióban a külföldi vendégéjszakák száma jelentősen, 12,8%-kal csökkent, a meghatározó belföldi piacról pedig a tavalyi vendégéjszakaszámmal azonos realizálódott. A szobafoglaltság 1%ponttal csökkenve 74,5% lett. A régiós szállodák bruttó átlag szobaára 22.137 Ft (+7,7%), bruttó Revpar mutatója 16.492 Ft (+6,4%) lett.

A szállodákban beváltott SZÉP kártya értéke 2019. júliusban 47,1%-kal múlta felül a bázist, s így a szállodákban realizálódó belföldi szállásdíjbevétel 25%-át tette ki.

A SZÉP kártya felhasználásnak is köszönhetően, országos szinten a belföldi vendégek által generált bruttó szállásdíj 6%-kal múlta felül a bázist (Budapesten 15%-kal csökkent, a fővároson kívüli hotelekben 8%-kal nőtt).

Fentiek eredményeként a szállodák forgalomnövekedése a júniusi kétszámjegyű emelkedéstől (+~13%) messze elmaradt. A hotelek esetében az összes árbevétel az év hetedik hónapjában országos szinten csupán 4,3%-kal, Budapesten 3,8%-kal, Balatonon 3,1%-kal, a fővároson kívüli hotelekben 4,6%-kal haladta meg a bázist.

2019 júliusában meghatározó küldőpiacaink esetében nem történt jelentősebb növekedés a vendégéjszakák számát tekintve. Egyedül Oroszországból (+7,6%), Izraelből (+3,1%) és Kínából (+2,6%) mutatkozott növekedés, melyekből a budapesti szállodák profitáltak. Legnagyobb mértékű visszaesés a cseh (-10%), a német (-7,4%), illetve a brit (-7,3%) piacról történt.

Budapesten kismértékben nőttek a vendégéjszakák a TOP 10 piacról, a Balatonon viszont nagymértékű csökkenés történt (Németország: -19,2%, Csehország: -13,7%, Ausztria: -12,5%, Oroszország: -5,4%, Lengyelország: -21,4%)

Az ország kilenc idegenforgalmi régiója közül az Észak-Magyarországiban (+2,9%), a Dél- Dunántúliban (+5,3%), illetve a Tisza-taviban (+35,3%) növekedett a szállodai vendégéjszakák száma, a többiben kismértékű csökkenés volt.

Nemzetközi összehasonlításban a magyarországi szállodák 2019. júliusi teljesítménye kedvező volt a Közép-kelet-európai régióban (Ausztria, Csehország, Magyarország, Szlovákia, Lengyelország) az STR riport szerint. A hazai szállodák Revpar mutatója (€ 74,6) második helyen volt Ausztria (€ 82,6) után, Csehország (€ 67,4), Szlovákia (€ 50,1) és Lengyelország (€ 52,7) előtt.

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?