Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) a magyar felnőtt lakosság borismeretéről, fogyasztási szokásairól próbált friss információkat gyűjteni a kutatással, aminek főbb megállapításait Székelyhidi Katalin, az élelmiszerlánc elemzési osztály munkatársa ismertette.
A kutatók a megkérdezetteket három fő csoportba sorolták a borfogyasztással kapcsolatos szokásaik, preferenciáik és attitűdjük alapján. A válaszolók 16 százaléka tartozik az úgymond "borszakértők" csoportjába. Ők jellemzően 36-50 közöttiek, vagy már nyugdíjas korú férfiak. Legfeljebb 1 hete ittak utoljára bort, és általában 1-5 liter bort fogyasztanak egy hónapban. 58 százalékuk kedveli a száraz borokat, közel egynegyedük nem. Az édes borokat kedvelők aránya egyharmadra tehető ebben a körben, míg 50 százalékuk elutasítja az ilyen italokat. Jóval nagyobb létszámú, de sokkal kevesebb bort fogyaszt az "igényes" borfogyasztók csoportjába sorolt rész, amelyik a teljes kör 38 százalékát adja.
Ők átlagosan csak 0,6-1 liter bort fogyasztanak el egy hónap alatt, és jellemzően egy hónapnál régebben ittak bort utoljára. A csoporthoz tartozóknak csak 35 százaléka kedveli a száraz borokat, míg 54 százalékuk el is utasítja az ilyen italokat. Hatvan százalékuk az édes borokat részesíti előnyben, míg 30 százalékuk ezeket nem szereti.
Szerinte fontos része a felmérésnek az a felismerés is, hogy a fogyasztóknak nem túl bőségesek a borral kapcsolatos ismeretei. Mivel ez a fogyasztásra szánt borok választását is meghatározza, nagyon fontos, hogy közösen fellépjenek a borkultúra alapvető ismereteinek a terjesztéséért. A különböző borvidékek nyújtotta lehetőségek bemutatásával szélesebb választási lehetőséget tudnának kínálni, és ezzel javíthatnák azoknak vásárlói aktivitását, akik esetleg tájékozatlanságuk miatt a borok helyett más italokat választanak.
A borászoknak tudomásul kell venni azt is, hogy a borfogyasztók derékhadának ízlése eltérhet a szakma által preferált irányoktól. Nekik is lehetőséget kell adni arra, hogy igényeiknek megfelelő borokat találjanak.
Véleménye szerint a kommunikációban a borokhoz, pincészetekhez kapcsolódó üzeneteken kívül a borfogyasztással kapcsolatos érzéseket is közvetíteni kell. A borfogyasztást, mint pozitív életérzést kell megjeleníteni, ahogy ezt például a sörgyárak nagyon ügyesen csinálják.
Így iszunk mi - felmérés a borfogyasztási szokásainkról
A borászok, pincészetek vezetőinek és a borokkal foglalkozó más érintetteknek jelentősen át kell formálni a gondolkodását, nyilatkozta lapunknak Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a borfogyasztói szokásokról szerdán ismertetett felmérés kapcsán.

Idén újra: Öböl-átúszás Tihany és Balatonfüred között
A rendezvény célja nem csupán a sport, hanem a természet, az élmény, a hagyomány és az értékek ünneplése.

Programkavalkád a Tokaj Fesztiválkatlanban
Huszonöt programmal várja nyáron látogatóit az ország egyik legnagyobb szabadtéri színháza, a Tokaj Fesztiválkatlan.

Jön: háború utáni és kortárs művek aukciója
Keserü Ilona drámai képe 40 millió forintos kikiáltási árról indul a Virág Judit Galéria árverésén.

Közel kétezer résztvevő a Tisza-tó körüli kerékpárversenyen
Új távokkal és felejthetetlen hangulattal ünnepelte 18. születésnapját a BSI kerékpáros eseménye.

Enyhítik a száj- és körömfájásjárvány korlátozása miatt hozott intézkedéseket
A korlátozáson kívüli területeket érintik a változások.

Ismét ellepték világszerte ismert influenszerek hazánkat
Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk élményeit.

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum
A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál
Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén
Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán
„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.