Kik szeretik a legjobban Budapestet?

Budapest Európa egyik legszebb, legizgalmasabb fővárosa. Bizonyíték erre az évi több millió turista, akik a világ minden pontjáról látogatnak hozzánk. De mégis, mely országokból érkezik a legtöbb repülőjegy foglalás Budapestre, melyik korosztály számára a legvonzóbb úti cél, egyedül, vagy párban érkeznek-e, mennyi időt maradnak és az év mely időszaka a legsűrűbb? A cseh székhelyű utazási technológiai vállalat, a Kiwi.com az elmúlt 3 évet összehasonlító adatai* megmutatják - tájékoztatta lapunkat a társaság.

Oroszország mindig vezet, de idén kevesebb az amerikai
Oroszország minden vizsgált évben a lista első helyén végzett, azaz innen érkezik a legtöbb Budapestre irányuló foglalás. Németország és Franciaország is rendre az elsők között található, az azonban érdekes, hogy míg 2019-ben az USÁ-ból érkező foglalások száma a top3-ban volt, addig idén az első 10-be sem került bele. „Bár az amerikaiaknak nem tilos Európába utazni, sok országban számos megszorítás van érvényben a turisztikai céllal utazók számára a teljes tilalomtól a nem oltott utasok belépésének korlátozásáig. Ez okozhatja az USA-ból érkező foglalások csökkenését” – jegyezte meg Eliška Dočkalová, a Kiwi.com customer experience igazgatója.

Direkt vagy átszállással?
A Kiwi.com egyedi járatkombinációs algoritmusa képes összekötni azokat a hagyományos és fapados légitársaságokat, amelyek általában nem működnek együtt. A repülőjáratokat, vonatokat és buszokat egyesítve olyan egyedi útvonalakat hoznak létre, amelyeket más keresőmotorok nem találnak. Ez az eszköz azt is mutatja, hogy a Budapestre érkezők 60 százaléka több légitársaságot és járatot kombinálnak és így jutnak el hozzánk, mindössze 40 százalék utazik közvetlen járattal.



A fiatalabbak kedvet kaptak, az idősebbek elmaradnak
Az utazók közel fele minden évben a 25-39 éves korosztályból kerül ki, de nagyon érdekes, hogy a legfiatalabb korosztály (18-24) aránya az utóbbi időben erőteljesen nőtt, míg – valószínűleg a pandémia miatt – az idősebb utazók idén jóval kisebb arányban érkeztek, mint 2019-ben. A pandémia előtti időszakban a 40 évesnél idősebb utazók aránya közel 40% volt, mára ez 25%-ra csökkent, a legfiatalabbak aránya pedig 11%-ról 25-re nőtt.


Ami nem változik
A foglalások kb. 60%-át minden évben a férfiak végzik. Az utazók valamivel több, mint fele egyedül utazik, kb. egyharmaduk párosan. Az itt töltött napok számában sem látszik nagy elmozdulás, átlagosan valamivel több, mint 3 napot töltenek hazánkban az ide utazók.
Az év legsűrűbb időszakai a Budapestre irányuló foglalások tekintetében minden évben a szeptember és az október eleje a társaság adatai alapján. Tudjuk, hogy az ősz jól áll Budapestnek, ez az idén szeptemberi foglalásokon is jól látszik, a 2019 ugyanezen időszakához viszonyítva közel 50%-os emelkedést láthatunk - áll a cég közleményében.


Csökkenő árak
Az átlagos repülőjegy árak változása jelentős: míg 2019-ben egy Budapestre utazó átlagosan 230 EUR-t fizetett egy jegyért, addig idén a 141 EUR-s átalagár a jellemző.

*2018. december 31 – 2021. szeptember 30-ig tartó időszak




Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?