hirdetés
hirdetés

KLM: a tavalyival megegyező szolgáltatások idén nyáron

Óvatos kapacitás-politikával készül az idei nyári szezonra a KLM, amely közép- és dél-amerikai pozícióit igyekszik fenntartani, két új járatot nyit Afrikában, és bővíti járatait Észak-Nyugat Európába.

hirdetés

A jelenlegi nehéz gazdasági körülmények és a magas üzemanyag-költségek miatt a március 25-én kezdődő nyári szezonban a KLM rendelkezésre álló kapacitásai megegyeznek a tavalyi évivel, alig történik növekedés, közölte lapunkkal a légitársaság. Ezzel az óvatos kapacitás-politikával a KLM közép- és dél-amerikai pozícióit igyekszik fenntartani, két új járatot nyit Afrikában (Luanda és Lusaka), megtartja ázsiai és észak-amerikai járatait. A KLM kínai és Kína-környéki stratégiai pozíciói tovább erősödnek azzal, hogy Taipei felé közvetlenül repül a társaság, a nyár derekán pedig tovább növeli járatai számát Hangzhou felé. A KLM a Közel-Kelet felé 8 százalékkal csökkenti kapacitását. Az európai célállomások felé irányuló kapacitásaik a korábbiakkal megegyeznek, ugyanakkor a Dél-Európába irányuló férőhelyeik csökkennek. A KLM új, üzemanyag-hatékony és korszerű repülőgépeket állít be rövid- és hosszú-távú repülőgép-flottájába.

Európában a KLM Észak-Nyugat Európára koncentrál

Európában a KLM Észak-Nyugat Európára koncentrál, azzal, hogy Dániában és Norvégiában bővíti járatait és Aalborg, Billund, Stavanger és Sandefjord/Torp felé naponta újabb járatot indít. Franciaországban a KLM Bordeaux és Toulouse irányába is növeli a kapacitásait, Németországban pedig Bréma, Frankfurt és Stuttgart felé indít újabb járatokat. A tavaly nyáron az Egyesült Királyságban megkezdődött terjeszkedés tovább folytatódik idén is az aberdeeni járatnyitással. A Liverpool felé közlekedő napi három járatot felfüggesztették, de a régióba továbbra is napi hat járat repül Manchesterből.

Változások a dél-európai menetrendben

Spanyolországban a társaság csökkentette járatsűrűségét Barcelonába és Madridba. A KLM és az Air Europa együttműködésének köszönhetően a madridi járatok száma azonban nem változott. Olaszországban az Alitaliaval közösen üzemeltetett összes milánói KLM járat a Linate repülőtérre központosul. A légitársaság napi háromról négyre növeli a velencei járatsűrűségét.

Kelet-Európa: szorosabb parnerség

A KLM Kelet-Európában továbbra is azon dolgozik, hogy helyi partnereivel szorosabban működjön együtt. A társaság megállapodást kötött az Ukraine International légitársasággal, amelynek nyomán az Amszterdam-Kijev járataikat közösen üzemeltetik, s ezzel napi kettő helyett immár napi négy járat közlekedik Ukrajna és Hollandia között, melyből kettőt a KLM üzemeltet.

Észak-Amerika, szelektív növekedés

Észak Amerikában a KLM partnerével a Delta Air Lines-szal a transzatlanti együttműködés jegyében szelektív növekedést folytat, a KLM megerősíti helyzetét az Egyesült Államokban és Kanadában.

Nagyobb fejlesztések lesznek a Delta Air Lines gyűjtő-elosztó repülőterein: júniusban új nemzetközi terminál nyílik az atlantai repülőtéren, ami napi négy járatot fogad az amszterdami Schiphol repülőtérről. A Detroitba (napi négy járat), Minneapolisba (napi három járat), és New York JFK repülőterére (napi három járat), a Delta bázisaként szolgáló gyűjtő-elosztó repterekre napi tizennégy járat érkezik, melyekkel a KLM utasok hozzáférhetnek a Delta kiterjedt belföldi járathálózatához is.

Dallas-Fort Worth is újra felkerül e nyáron a célállomások közé, heti 5 járat indul oda Airbus A330-200-as repülőgéppel. A Delta Air Lines Atlantán keresztül kínál helyeket Miami-ba. Houston fele a járatok száma heti tizenháromról hétre csökken, míg főszezonban (június-augusztus) Los Angelesbe heti három helyett heti hét repül.

Torontóba nyáron heti két járat indul, Vancouverbe a járatokat az eddigi MD11-es helyett Boeing 777-200-sal üzemelteti a társaság. Calgary-ba napi két járat közlekedik.

Közép- és Dél-Amerika – a téli menetrend folytatódik

A holland karibi térségbe üzemeltetett járatok továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. A téli szezonban összesen heti 14 járatot üzemeltetett a KLM ide. Havannába (Kubába) heti háromszor indul közvetlen járat. Az Air France, párizsi átszállással Punta Cana-ra (Dominikai Köztársaság) is indít járatokat. Tovább folyatódik a tavalyi téli szezonban megnyitott panamai járat üzemeltetése. 

Dél-Amerikában a KLM továbbra is nagy piaci növekedést könyvelhet el. A jövő nyári szezonban a télen elkezdett kapacitás-növekedés tovább folytatódik. A téli szezonban két új célállomás nyílt meg: Rio de Janeiro (Brazília) és Buenos Aires (Argentína). Mindkét világvárosba heti három járat üzemel és Buenos Aires felé tovább növelik férőhelyek számát Boeing 777-300-as repülőgépek üzemeltetésével.

A Quito/Guayaquil (Ecuador) felé a téli menterendben közlekedő heti három helyett immár heti négy járat indul. A paramariboi (Suriname) járatot Boeing 747-400-sal üzemeltetik, ahova a főszezonban (július és augusztus) heti négy, főszezonon kívül heti három járat indul. 

Afrika, új célállomások

A KLM március 27-én járatot nyit az olajáról ismert Luandába (Angola), ahova kedden és pénteken éjszaka repülnek, hogy kiegészítsék az Air France menetrendjét.

Ezen kívül Lusaka (Zambia) is elérhető lesz a KLM-mel május 15-től, ide heti három járatot indítanak. 

Entebbebe (Uganda) és Kigaliba (Ruanda) a járatsűrűséget heti hatra növelik. Az új Airbus A330-300-as repülőgépüket nyugat-afrikai célállomások felé vetik be, Lagos-ba (Nigéria) és Accra-ba (Ghána).

A KLM idén nyáron heti háromszor repül Kairóba Boeing 777-200 repülőgépeivel. 2012 májusától pedig a társaság Tripoli fele (Líbia) kíván járatot nyitni.

Közel-Kelet: néhány járatot kivonnak

A KLM javítja a Közel-Keletre irányuló kínálatát azzal, hogy heti öt alkalommal közvetlen járatot indít Dohába (Qatar), csatlakozási lehetőséggel Muscat (Oman) felé. Dammam (Szaúd-Arábia) felé tovább növelik a járat-sűrűséget, a heti öt helyett immár naponta indítanak járatot, nappal, Kuwaiti leszállással.

Abu Dhabiba (Egyesült Arab Emirátusok) és Bahreinbe heti öt járatot üzemeltetnek. Bahrein és Dammam között limuzin-szolgálatot vezettek be, így mindkét célállomás felé megfelelő kínálatot tudnak biztosítani. A dubai esti járatot a nyár idejére felfüggesztik.

A KLM továbbra is heti hat járatot üzemeltet Teheránba (Iránba).

Ázsia: erős jelenlét

A KLM továbbra is közlekedteti az elmúlt két évben nyitott járatait Chengdu, Hangzhou és Xiamen felé, naponta indul közvetlen járat Taipeibe (Tajvan), csatlakozással Manila felé. Főszezonban (júniustól szeptemberig) Hangzhou-ba is repülnek heti négy alkalommal. A KLM partnere, a China Southern Airlines az eddigi heti három helyett immár mindennap indít járatot Guangzhou és Amszterdam között.

A kereslet élénkülésének köszönhetően Japánban újra a tavaly év elejei földrengés és szökőár előtti kínálattal jelentkezik a légitársaság, vagyis napi tíz járatot indítanak a tokiói Narita repülőtérre és egyet Osakába.

Dél-Kelet-Ázsiában napi egy közvetlen járat indul Bangkokba (Thaiföld) felé, amit korábban Taipei leszállással repült a légitrársaság. Az új, közvetlen járaton nagyobb kapacitást kínálnak  Bangkok felé. Heti négyről heti hétre nő a járatsűrűség Denpasar felé (Bali, Indonézia), szingapúri leszállással.

Delhi (India) felé az MD-11 helyett Airbus A330-200 repülőgéppel repülnek.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai