Közvetlen járat Budapestről Kínába?

Újra napirenden. És ki fog rajta utazni?

Ez nem derül ki az MTI Orbán Viktor Kínában tett látogatásáról szóló tudósításból. Olyanok azoban elhangzottak, hogy "Aki a magyarokkal köt üzletet, az az Európai Unió növekedési motorjával kerül kapcsolatba", meg a "minket csúfolnak, mert Ázsiából származunk" kezdetű szólam, melyet azzal oldott föl, hogy "jókat mosolygunk azon, ami a világgazdaságban történik, hogy a sokszor gúnyként emlegetett ázsiai származásunk hirtelen milyen kapós lett a világban, mert nyilvánvaló, hogy a világgazdaság súlypontja áthelyeződik nyugatról keleti irányba".

Aztán szólt a Kína és a közép-európai országok turisztikai együttműködésének budapesti regionális központjáról szóló végleges szerződés aláírásáról, valamint a Magyarország és Kína közötti közvetlen légi járat visszaállításához. Ezen a projekten azóta dolgozik a politika és a Budapest Airport (BUD) is, amióta a Hainan Airlines egy hónappal a Malév leállását követően, ráhordó légitársaság hiján, levonult a porondról. Így joggal merül fel a kérdés, hogy egy feederek nélküli közvetlen járatot ez az ország illetve a Ferihegy vonzáskörzete el tudna-e tartani? Reptéri illetékesek bizakodók, szerintük igen. Tárgyalások folynak az ügyben, de az eredmények még váratnak magukra. Információk szerint a delegáció tagjaként a BUD-vezető Jost Lammers is Pekingbe utazott. 

A környező országok közül az évente 22 milliós forgalmat bonyolító Bécsből az Austrian Airlines (AUA) üzemeltet közvetlen járatot Pekingbe. Bécs-Schwechat az idén már nyereségessé vált Lufthansa-csoport tag AUA első számú gyűjtő-elosztó bázisa. A lengyel LOT szintén közvetlenül repül Pekingbe. A varsói Okecie repülőtérre a LOT hálózatán belül, illetve szövetségi partnerei révén számos járat hord rá utasokat. 

Ami viszont egyes ágazati szakértők szerint megtölthet akár heti 3-4 járatot, az a korábban már bejelentett Kína és a közép- és kelet-európai közti turizmust koordináló központ Budapestre helyezése, melynek megnyitásáról szól megállapodást Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár és kínai részről pedig Shao Qiwei a CNTA elnöke írta alá. A kínai turisták száma emelkedőben. A KSH adatai szerint 2013-ban a kereskedelmi szálláshelyeken a kínai vendégek száma közel 5 %-kal, az általuk elöltött vendégéjszakák száma 9 %-kal emelkedett az előző évhez képest. Ha központ révén innen indulnak közép-európai útjukra, a járat már megérheti.

A kínaiak Magyarországra utaztatásából igyekszik kivenni részét a Demján-csoport is, mely 2012 áprilisának elején 70%-os tulajdonosává vált az Atlasz World Travel Kft-nek. Az Atlasz pedig igen jó viszonyt ápol immár 12 éve Kína legnagyobb országos hálózatával rendelkező utazási irodával, a CITS, China International Travel Service-szel. „Tíz óra helyett 16-ot repültem Budapestig” - világított rá akkor Chen Lu a közvetlen járat hiányára.

Szintén szóba került a Budapest-Belgrád közötti vasútvonal kínai közreműködéssel történő modernizálására. "Gyakorlatilag egy kínaiak által épített TGV-ről beszélünk" - fogalmazott a miniszterelnök, emlékeztetve arra is, hogy a pireuszi kikötőt már kínaiak üzemeltetik, akiknek az áruszállítás lebonyolítása érdekében fontos e vasútvonal korszerűsítése.


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.