Mellow Mood Group: „Felsőbb osztályba léphet”

Egyszerre könnyű és nehéz a feladata annak a szállodaigazgatónak, akit már az építés ideje alatt kineveznek. Könnyű, mert az épületet kívül-belül megismeri, ugyanakkor nehéz is, mivel a hotel bevezetésének előkészítése mellett a tervezőkkel, kivitelezőkkel, beszállítókkal is tartania kell a kapcsolatot. Sárkány Péter, az Alta Moda Fashion Hotel **** superior igazgatója ezzel együtt örül a kihívásnak.

Hogyan érinti a szállodacsoportot a gazdasági válság?

A Mellow Mood Group 2010-ben és 2011-ben sem áll le a szállodai fejlesztésekkel Budapesten. Az év folyamán és a jövő év elején újabb fővárosi szállodák átadása várható: elsőként a már említett Alta Moda Fashion Hotel **** superior az ötödik kerületi Nádor utcában, mely néhány hónap múlva megnyílik. Ezt követi ősszel a 70 szobás La Prima Fashion Hotel a Pesti Barnabás utcában. Ebben az évben lép piacra a cégcsoport első külföldi tagjával, a bécsi Cosmo Fashion Hotel Viennával. 2011-ben pedig megnyitja kapuit a Mellow Mood Group első ötcsillagos háza, a Buddha Bar Hotel az egykori Klotild-palota épületében.

Mi a közös a Fashion Hotelekben?

A Fashion Hotel egy védett márkanév, amelyhez jelenleg két budapesti szálloda, az Atrium Fashion Hotel és a Buda Castle Fashion Hotel tartozik. A brandet erősíti majd a továbbiakban az Alta Moda Fashion Hotel, a La Prima Fashion Hotel és a bécsi Cosmo Fashion Hotel Vienna. A Fashion hotelek közös tulajdonsága, hogy történelmi épületekben alakítjuk ki őket, egységes fi lozófi a jegyében, ügyelve eredeti értékeikre. És hogy mit takar ez a fi lozófi a? Célunk, hogy ezek a szállodák az elegancia és a korszerű, modern stílus együttes jegyében kerüljenek kialakításra. Ezekben a házakban hasonló életérzéssel és árkategóriával várunk egy jól körülhatárolt vendégkört.

Mi teszi különlegessé az Alta Modát?

A hatemeletes szállodában 114 szoba várja majd a vendégeket, az épület alatt mélygarázs is ki lesz alakítva. Többféle méretű, eltérő felszereltségű szoba található majd a hotelben, az utcafronton négy, erkélyes lakóegység kap helyet. 22–23 nmes alapterületűek a legkisebb szobák, de az átlagos szobaméret 28 nm. Lesznek mozgássérült- és parkettás antiallergén szobák, valamint hölgyvendégeinknek az úgynevezett „For Her” szobatípussal szeretnénk kedveskedni. Ingyenes Wifi az egész épületben elérhető lesz. Más különlegességgel is büszkélkedhetünk majd: a gyönyörű kovácsoltvas korlátokkal kirakott egykori melléklépcső, amely a pinceszintről a 6. emeletig vezet, szintén új külsőt kap. Az eredmény páratlan látványt nyújt majd, ebben biztos vagyok. A belső udvar üvegtetőt kap, itt lesz a lobbi. Az eredeti, persze felújított kovácsoltvas kapun lehet belépni az előtérbe, ahonnan a lobbi nyílik a bárral és a recepcióval. A földszinten kialakítunk két, egyenként 60-70 férőhelyes (két részre osztható) különtermet, amelyeket a legmodernebb technikával szerelünk fel. A szálloda rendelkezik továbbá egy 10-12 fős tárgyalóval is, mely videokonferenciák lebonyolítására is alkalmas. A földszinten kap helyet a businesscenterünk, ahol számítógép, nyomtató, szkenner és internetes kapcsolódási lehetőség várja az üzletembereket. Továbbá egy 70 fős éttermet is nyitunk a ház földszintjén, közvetlen bejárattal az utcáról.

Mit kell tudni a dizájnról?

Elegáns és visszafogott színvilág jellemzi a szállodát, az alapszín a fekete és a fehér. A dizájn része az egyedi világítás: különleges lámpatesteket építünk be mindenhová, az utcafront és a belső homlokzat is díszkivilágítást kap.

A kikapcsolódásról hogyan gondoskodnak?

A –1. szinten kialakítunk egy jakuzzit, gőzfürdőt, finn és aromaszaunát 10-12 fő részére, de lesz egy kis konditerem és pihenőhelyiség is. Az alagsor építészetileg is érdekes, az eredeti boltíveket meghagyva alakítjuk ki itt a wellnessrészleget.

Milyen célcsoportra számítanak az Alta Moda Fashion Hotelben?

Nagy hangsúlyt fektetünk a corporate értékesítésre, mivel sok cégközpont és irodaház található a környéken. Hétfőtől péntekig az üzleti utazókra, hétvégén az egyéni turistákra és a kisebb létszámú (10-20 fős) csoportokra számítunk. Önálló marketingje lesz a hotelnek, a marketingtervet Tóth Judittal, a Mellow Mood Group marketingigazgatójával közösen már el is készítettük.

Hogyan látja a jövőt?

Bizakodó vagyok. Örülök, hogy ide jöttem dolgozni, a cég tulajdonosai ugyanis nem ijedtek meg a válságtól. Proaktívak vagyunk, megyünk előre, a válságnak egyszer úgyis vége lesz, igyekszünk megerősödve kijönni belőle! Ez nem elsősorban pénz, hanem szemlélet kérdése: mi merünk előremenni, merünk fejleszteni. Ezért jó a hangulat a cégnél: tudjuk, hogy nehéz a helyzet, de nem tart örökké!

Névjegy

Sárkány Péter 32 éve dolgozik a szakmában. Végigjárta a szamárlétrát: londinerként kezdte, majd a recepció és a front offi ce következett. 1999-ben lett először szállodaigazgató. Három- és négycsillagos házakat igazgatott, új négycsillagos hotel megnyitását is sikeresen levezényelte. Tavaly ősszel csatlakozott a Mellow Mood Group csapatához. Feladata az Alta Moda Fashion Hotel megnyitása kapcsán a kapcsolattartás a tervezőkkel, ugyanakkor a hotel piaci bevezetésének előkészítése a saleses és marketinges kollégákkal közösen. Ezenfelül részt vesz a leendő 25–30 munkatárs kiválasztásában is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.