"2017. július 02-án a törökországi események kialakulásáért a Green Holidays Kft. nem felelős, az Akdem Turizm a hétvégén érkező utasainkat visszaigazolta, ennek ellenére a megrendelt szolgáltatásokat nem biztosította, holott azok ránk eső része előre ki lett fizetve. Irodánkat írásban nem tájékoztatta, szerződést nem bontott, cégünk a vasárnapi gép érkezése után értesült a kialakult helyzetről.
Cégünk megtette a feljelentést az illetékes hatóságoknál. Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a tulajdonos abszolút jóhiszeműen járt el és ezért vállalja a felelősséget. Azért, hogy a török partner az utasainkat ilyen helyzetbe hozta nem minket terhel a felelősség.
A Green Holidays Kft. a tegnapi napon felvette a kapcsolatot a konzulátussal és az Uniqa biztosítóval, bejelentését megtette a Budapest Főváros Kormányhivatalánál.
A Green Holidays Kft. és az UNIQA Biztosító Zrt. közösen szervezik a kinn lévő utasok elszállásolását és hazautazását.
Azok az utasok, akik még nem utaztak el, közvetlenül az UNIQA Biztosító Zrt-hez fordulhatnak, az alábbi elérhetőségeken: [email protected]" - olvasható a közleméyben.
Az utazasászervező cég ellen hatósági eljárás is indult a hétfői napon. Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára hétfőn Budapesten egy más témában tartott sajtótájékoztatón elmondta: hatósági eljárás indult azzal kapcsolatban, hogy minél előbb kiderüljön, megtévesztő módon járt-e el az utazási iroda az utasaival szemben.
A kormányhivatal munkatársai hétfő reggel vizsgálatot tartottak az utazási iroda székhelyén. Hozzátette: az érintett megkárosított utasoknak lehetőségük van, hogy a fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve a békéltető testülethez forduljanak.
Kara Ákos (NFM) infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár ugyanezen a sajtótájékoztatón azt mondta: az utazási irodákra vonatkozó garanciális szabályokat lehet és kell erősíteni.
Forrás: Green Holidays
Forrás: MTI