Szerda délelőtt a hazai szállodaipar ez évi teljesítményéről, és a jövő évről szóló latolgatás jegyében telt az egyes számú kerekasztal beszélgetés, ahol a résztvevők a következők voltak: Barkó Károly (Hunguest Hotel), Bogár Zoltán (Danubius-lánc) Dorcsinecz József (szállás.hu), Csanádi András (Accor), Flesch Tamás (Palazzo Zichy), Géher Zoltán (Continental Budapest), Tornyossy Zoltán (Expedia).
Városmarketing: a sötét ló
A jelen lévők egyemberként sikerévként könyvelték el az ideit, és kiemelték a budapesti atrakciókat, amelyek vonzzák, mint a mágnes a magyar fővárosba látogatókat. Azonban abban is egyöntetű volt a vélemény, hogy a városmarketing területén ugyancsak van még mit tenni. Géher Zoltán hozzátette, bár Budapest valóban „szárnyal” turisztikai szempontból, azonban ez egyrészt az idegenforgalmi fejlesztéseknek, másrészt a social media szerepének köszönhető, de még mindig az az általános, hogy a hozzánk érkező gyakorlatilag mindig meglepődik: Jé, milyen jó hely ez a Budapest!
Vidéken is van még mit tenni
Barkó Károly elsősorban az orosz piac drasztikus visszaeséséről számolt be Hévízen, ezt számokkal is alátámasztotta: míg az általános szám ez esetben mínusz 50 százalék, a két hévízi Hunguest-ház esetében ennél drasztikusabb a helyzet: náluk 70 százalékos a visszaesés. Az Accor képviselője, Csanádi András pedig épp cégcsoportjuk francia vonatkozása miatt aggódik a következő időkért – a párizsi események fényében ez nem is csoda. A Danubius szakértője, Bogár Zoltán a belföldi piac erősebb jelenlétében bízik jövőre – ez talán „kiváltja” a határon túlról érkezők csökkenésének mértékét.
Vendéglátók albérletben
A délután legérdekesebb programja is a kerekasztal beszélgetés volt, amelyet – akárcsak a korábbit – szintén Kovács István (MSZÉSZ) moderált. Ezen Nagy Gábor (Eventrend), Engelbrecht Kinga (Hotel Boscolo), Nagy-Szász István (Andrássy Hotel), Gendúr András (La Perle Noir) és Váradi-Szabó Balázs (Waldorf Catering) vett részt. A vendéglátás kiszervezése kapcsán elmondták, fontos a precíz, minden területre, akár apróságokra is kiterjedő szerződéskötés, a minibárt nem érdemes outsourcingolni (a jelentős haszon miatt), a legnehezebb pedig egyértelműen a bankett események kiszervezése.