"Érdeklődés tehát van a külföldi repülős tengerparti nyaralásokra, hiszen sokszor árban versenyképesek a belföldi ajánlatokkal összevetve, de lényegesen szerényebb mint tavaly. A 2019-es heti 84 charterjárat helyett most 18-20 járat indulása a reális, ráadásul később is indult a szezon. Július elején először Görögországba fognak közlekedni a járatok; Kréta, Korfu, Rodosz, Zákinthosz és Kefalónia szerepel a célállomások között. Ezt követően várható a török járatok beindítása, majd augusztus elején az irodák szervezésében már Tenerifére Egyiptomba és várhatóan Tunéziába is el lehet majd jutni. Éves szinten a magyar ki- és beutaztatók utaztatók 300 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak tavaly. Idén örülnek, ha a 2019-es szint 50 százalékát tudják teljesíteni".
A voucher-rel kapcsolatban Molnár Judit elmondta, a május végén elfogadott jogszabály alapján a hazai utazási irodák az azonnali visszafizetés helyett vouchert is adhatnak az utasaiknak a lemondott vagy meghiúsult utak esetében, de a voucher nem tehető kötelezővé. "Szlovákiában az utaztatók érdekei szempontjából kedvezőbb rendelet született: ott köteles az utas elfogadni a felajánlott utazási utalványt, de nem minden esetben: például, ha elveszítette a munkahelyét, vagy csökkentették a fizetését." A MUISZ- elnök hangsúlyozta, egy iroda esetleges fizetésképtelenné válása esetén a voucherre is érvényes a vagyoni biztosíték, azaz az utas, mindenképpen visszakapja a pénzét. Az elmúlt három hónapban egyébként az utasok 55 százaléka kérte vissza a befizetett részvételi díjat, a fennmaradó 45 százalékból 15 százalék elfogadta a vouchert, 30 százalék pedig későbbre foglalta útját.
"Tekintve, hogy világszerte jelenleg Európa az egyik legkevésbé érintett a fertőzéstől, a kontinensen belüli utazások erősödésének és a szomszédos országok felértékelődésének jegyében telhet az idei nyár. A kulturális körutazásokkal kapcsolatban bizakodóak vagyunk, hiszen ezek szezonja az ősz, amikortól - ha minden jól megy - már igazán élénkülhet a kereslet. Ugyanez érvényes az üzleti turizmusra is".
A buszos utaztatásról szólva Molnár Judit kiemelte, hogy a buszos cégek kötelezővé tették a maszkviselést és szigorú tisztasági, fertőtlenítési protokollt vezettek be, a másfél méteres távolságtartás betartatásával azonban előfordulhat, hogy csak 50 százalékban lennének töltve a buszok, ami a buszos utak piacról való kiárazódásához vezetnének.
Forrás: Turizmus Online