Az osztrák beutazó piac virágzik

Mind az osztrák vendégek (295 ezer, +3%), mind pedig a vendégéjszakák (816 ezer, +1,4%) száma gyarapodott az elmúlt esztendőben, így a 2014-es osztrák beutazó forgalmunk minden idők legjobb eredményének számít. A válságot megelőző, 2008-as év bázisához viszonyítva, 120 ezres vendégéjszakaszám növekedéssel mintegy 18 százalékos bővülésről beszélhetünk, míg a vendégek száma ugyanezen időszak alatt 20 százalékkal bővült.

A külföldi turisták magyarországi költéseinek szerkezetét bemutató friss KSH tanulmánnyal egy időben készítette el a 2014-es évre vonatkozó piaci jelentését az MT Zrt. ausztriai külképviselete. Az elemzések az osztrák piaci további felértékelődését vetítik előre. A KSH kimutatása szerint egy év alatt 37 százalékkal nőtt az osztrákok magyarországi turisztikai célú költése, ami 2014-ben meghaladta a 100 milliárd forintot. Mára az összes külföldi turista magyarországi költésének 10 százalékát adják az Ausztriából érkező vendégek kiadásai. Ausztria 2014-ben továbbra is a második legjelentősebb turisztikai forráspiacunk volt, a lakosságszámhoz viszonyítva pedig fajlagosan a legnagyobb, ahonnan minden tizedik lakosra átlagosan egy magyarországi vendégéjszaka jut. „Ez akkora szám, mintha Németországból 8 millió, Oroszországból pedig 14 millió vendégéjszakát realizálnánk egy év alatt" – olvasható az MT Zrt. ausztriai külképviseletének frissen elkészült éves jelentésében.

Az MT Zrt. ausztriai képviselete 2014-ben 145 akciót valósított meg: rendezvényeken, kiállításokon és üzletember-találkozókon vett részt, szakmai és sajtótanulmányutakat szervezett, valamint sajtó-, rádió- és on-line hirdetéseket tett közzé. A fizetett hirdetéseken túlmenően az osztrák sajtóban mintegy 1.250 ezer euró (390 millió Ft) értékű generált megjelenés született. A tanulmányutakon összesen 90 osztrák újságíró, illetve turisztikai szakember szerzett közvetlenül tapasztalatokat hazánk turisztikai kínálatáról. Ismertek és elismertek az ausztriai képviselet éves rendezvényei. A júniusi grazi Auf nach Ungarn-fesztivál Stájerországból ezreket győzött meg egy magyarországi nyaralás mellett, a képviselet kiemelt szakmai rendezvényén résztvevő partnereknek pedig több mint kétharmada konkrét üzletet tudott kötni. A piaci munka részleteiről és a kiemelt akciókról további információ a teljes elemzésben olvasható.

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Forrás: Vendég & Hotel Online


 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.