Az osztrák beutazó piac virágzik

Mind az osztrák vendégek (295 ezer, +3%), mind pedig a vendégéjszakák (816 ezer, +1,4%) száma gyarapodott az elmúlt esztendőben, így a 2014-es osztrák beutazó forgalmunk minden idők legjobb eredményének számít. A válságot megelőző, 2008-as év bázisához viszonyítva, 120 ezres vendégéjszakaszám növekedéssel mintegy 18 százalékos bővülésről beszélhetünk, míg a vendégek száma ugyanezen időszak alatt 20 százalékkal bővült.

A külföldi turisták magyarországi költéseinek szerkezetét bemutató friss KSH tanulmánnyal egy időben készítette el a 2014-es évre vonatkozó piaci jelentését az MT Zrt. ausztriai külképviselete. Az elemzések az osztrák piaci további felértékelődését vetítik előre. A KSH kimutatása szerint egy év alatt 37 százalékkal nőtt az osztrákok magyarországi turisztikai célú költése, ami 2014-ben meghaladta a 100 milliárd forintot. Mára az összes külföldi turista magyarországi költésének 10 százalékát adják az Ausztriából érkező vendégek kiadásai. Ausztria 2014-ben továbbra is a második legjelentősebb turisztikai forráspiacunk volt, a lakosságszámhoz viszonyítva pedig fajlagosan a legnagyobb, ahonnan minden tizedik lakosra átlagosan egy magyarországi vendégéjszaka jut. „Ez akkora szám, mintha Németországból 8 millió, Oroszországból pedig 14 millió vendégéjszakát realizálnánk egy év alatt" – olvasható az MT Zrt. ausztriai külképviseletének frissen elkészült éves jelentésében.

Az MT Zrt. ausztriai képviselete 2014-ben 145 akciót valósított meg: rendezvényeken, kiállításokon és üzletember-találkozókon vett részt, szakmai és sajtótanulmányutakat szervezett, valamint sajtó-, rádió- és on-line hirdetéseket tett közzé. A fizetett hirdetéseken túlmenően az osztrák sajtóban mintegy 1.250 ezer euró (390 millió Ft) értékű generált megjelenés született. A tanulmányutakon összesen 90 osztrák újságíró, illetve turisztikai szakember szerzett közvetlenül tapasztalatokat hazánk turisztikai kínálatáról. Ismertek és elismertek az ausztriai képviselet éves rendezvényei. A júniusi grazi Auf nach Ungarn-fesztivál Stájerországból ezreket győzött meg egy magyarországi nyaralás mellett, a képviselet kiemelt szakmai rendezvényén résztvevő partnereknek pedig több mint kétharmada konkrét üzletet tudott kötni. A piaci munka részleteiről és a kiemelt akciókról további információ a teljes elemzésben olvasható.

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.