Az elért eredményeket akként lehet ugyanis fenntartani, ha házunkon és hazánkon belül felhívjuk a döntéshozók figyelmét azokra a jelenségekre, melyek a turizmust – és ezzel átfedésben – Budapest lakosságát is érintik. Turisztikai vonatkozásban a BFTK a szakmai felelőse az információ áramoltatásának, hiszen minden felületén (személyesen és online) minden nap találkozik a turistákat is érintő problémákkal, a tapasztalatokat elemzi, azokból következtetéseket von le és gazdasági és társadalmi környezetbe ágyazva, stratégiai partnereivel egyeztetve, javaslatokat tesz a döntéshozók felé.
A dinamikus turizmusfejlődés komoly szállodaépítési beruházásokat generál Budapesten, rövid távon jelentős – közel 20 %-os szobakapacitásbővülés – van prognosztizálva, így szükséges átvilágítani és egyértelműen szabályozni a közösségi (airbnb-típusú) szálláskiadást, nemzetközi jó gyakorlatok meghonosításával.
A VII. kerületi bulinegyed túlhasználatának és a turisztikai csomópontok (pl. Várnegyed, Városliget) logisztikai problémáinak kezelése mellett szükséges a budapesti turizmus térbeli és időbeli szétterítése, attrakciók megvalósítása a belvároson kívül, és szezonhosszabbító rendezvények támogatása.
A BFTK, mint Budapest Főváros hivatalos kulturális és turisztikai szervezete szorgalmazza a közterületi állapotok átfogó rendezését, mind jogi, mind egyéb, azaz rendészeti, közbiztonsági (tourist police), köztisztasági és közegészségügyi szempontból. Egy Budapest van – a turisták a magyar fővárost választják úti célul és nem városrészeket, azaz mindenütt kulturált városkép és igényes szolgáltatás kell, hogy fogadja őket. Ennek megteremtése a Főváros kompetenciája, kerületeken átívelő szemlélet, szabályozás és finanszírozás mellett.
A felek egyetértenek abban, hogy továbbra is lobbizni kell a nagy kapacitású budapesti kongresszusi központ mielőbbi megépítéséért, amit többek között a fővárosban építés, előkészítés alatt álló jelentős számú szálloda következő 2-3 évben várható piacra lépése mellett az is elengedhetetlenné tesz, hogy a desztináció stratégiai célkitűzése a magasabb hozzáadott értékű turisztikai termékek – így a MICE/hivatásturizmus - fejlesztése és ezáltal még igényesebb célcsoportok hatékony elérése.
A BFTK és az MSZÉSZ – elhatározásuk szerint - közös lobbianyagokat állít össze és képvisel, valamint évente kétszer közös sajtótájékoztatót tart, kommunikálva egyebek mellett a BFTK által is fémjelzett, kiemelkedő kulturális rendezvények szállodai vendégforgalomban is tükröződő hatásait.