Egyre jobban szeretnek minket az izraeli turisták

Magyarország négy éve folyamatosan részt vesz Tel Aviv és a térség legnagyobb turisztikai rendezvényén, az IMTM (International Mediterranean Tourism Market) kiállításon, mely idén 22. alkalommal, február 9. és 10. között várta a látogatókat.

A kiállítás területe évről évre nagyobb, tavaly már 4700 négyzetméteren, 370 standon 40 ország 1450 kiállítója vonultatta fel kínálatát. Nem csak a kiállítás területe, hanem az azt felkereső – szakmai és nagyközönségi látogatók – száma is évről évre nőtt. Tavaly már összesen 24.100 látogatót fogadtak, köztük 14.900 szakmai vendéget. Idén a tavalyinál is nagyobb érdeklődésre számítanak a szervezők.

A hazánk turisztikai vonzerőit bemutató magyar nemzeti standon a Magyar Turizmus Zrt. mellett 4 társkiállító, az Aria Hotel Budapest, a Hunguest Hotels, a Robinson Tours és az 1000 Út Utazási Iroda kínálta szolgáltatásait.

A magyar standot dr. Nagy Andor izraeli nagykövet nyitotta meg február 9-én. Az eseményt az Operettszínház táncosainak bemutatója színesítette. A Magyar Turizmus Zrt. vezetőségét Glázer Tamás turisztikai vezérigazgató-helyettes képviselte a kiállításon. A magyar standot felkereste Yariv Levin, Izrael turisztikai minisztere is.

Egyre többen jönnek hozzánk Izraelből

Magyarország egyre népszerűbb úti cél az izraeli utazók körében: a KSH adatai szerint 2015 első 11 hónapjában több mint 256 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein az ázsiai országból érkezők. Ez közel 10%-kal haladja meg az előző év azonos időszakának adatát. Az izraeli lakosság utazási kedve évek óta nő. Míg 2000-ben 3,5 millió, 2011-ben közel 4,5 millió, 2013-ban pedig már közel 5 millió kiutazást tartott nyilván az izraeli statisztikai hivatal. Az utazások számának növekedésével a turisztikai kiadások összege is folyamatosan emelkedik, mely 2013-ban megközelítőleg 6 millió USD-t jelentett. Az izraeli utazók számára a tengerparti pihenés, a városlátogatás és az egészségturizmus a fő motivációk. Utóbbi kettő esetében Magyarországot is vonzó úti célként tartják számon. Hazánk esetében nem szabad megfeledkezni a családlátogatás, valamint a vallási motivációk jelentőségéről sem. Az utazás során a biztonság rendkívül fontos szempont az izraeli utazók számára.

A Magyar Turizmus Zrt. elsődleges célja, hogy növelje Magyarország láthatóságát az izraeli turisztikai piacon. Ennek érdekében a fiatalabb utazókat is hatékonyabban kívánja megszólítani a társaság, aminek kiemelt eszköze az online kommunikáció. A fiatalok mellett az orosz nyelvű izraeli közönség is fontos célcsoportja a marketingtevékenységnek. További cél a Budapest-központúság oldása, amelynek alapja az egészségturisztikai szolgáltatások mellett az aktív és ökoturizmus lehet. Mindezeken túl ki kell emelnünk hazánk gasztronómiai sokféleségét, melynek egyik kulcseleme a magyarországi zsidó konyha, amit szintén hangsúlyoznunk érdemes a kommunikációnkban. – foglalta össze az izraeli piacra irányuló nemzeti marketingtevékenység lényegét Glázer Tamás.


Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.