A MALÉV működésének kezdeti időszakában LI-2-es, majd IL-14 és IL-18-as típusok repülték a bel- és külföldi útvonalakat. Később, a belföldi járatok megszűnésével jöttek a Tupoljevek, végül a Fokkerek, Boeingek. Az egyes géptípusok forgalomból történt kivonása után merült fel egy-egy példány „nyugalomba helyezésének” ötlete, melyet a repülőteret üzemeltető LRI és a MALÉV vezetői a 2-es terminál mellett oldottak meg: ez volt a Repülőtéri Skanzen. A repülőgépek a Közlekedési Múzeum tulajdonába kerültek, őrzésüket és bemutatásukat a LRI vállalta. Az LRI 2002-ben kettévált, a repülőtér üzemeltetője a Budapest Airport Zrt. lett, a légi irányítás pedig HungaroControlként üzemel a mai napig.
A Budapest Airport vezetése, a cég privatizációjára készülve a skanzen üzemeltetését kihelyezte egy erre a célra létrehozott alapítványba, amely 10 évig, 2004 és 2014 között működtette a gyűjteményt. A szabadtéri repülőgép-múzeum üzemeltetését 2014 tavaszán vette át a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft (LKK), amelyet néhány magánszemély (köztük több aktív pilóta, valamint Somogyi-Tóth Dániel karmester) alapított. Az LKK az eltelt másfél évben rengeteget fejlesztett az immár Aeroparknak elnevezett múzeumon: az összes repülőgépet lemosták, néhányat újrafestettek, parkosítottak, 3 újabb repülőgéppel és sok izgalmas eszközzel gazdagították a gyűjteményt, mosdókat, kávézót, ajándékboltot alakítottak ki, repülőgép-szimulátort telepítettek, amellyel a látogatók is „repülhetnek”.
Az LKK-hoz 2015 tavaszán csatlakozott ügyvezetőként az egyik alapító édesapja, a friss nyugdíjas Somogyi-Tóth Gábor, aki az LRI-nek, később a Budapest Airportnak volt évtizedeken át a napi működésért felelős igazgatója. Rajta kívül sok volt maléves is lelkesen segít az LKK-nak. Az Aeropark különlegessége, hogy a gépekbe és a pilótafülkékbe –felügyelet mellett – be is lehet menni, miközben a legtöbb repülőmúzeumban csak egy plexiajtón át lehet körülnézni. A múzeumban a légiközlekedési kérdésekben is járatos, profi idegenvezető, az aero guide ad szakszerű magyarázatot a műszerekről és azok működéséről, a típus történetéről. Lehet a kapitányi ülésben fényképezkedni, emléktárgyakat vásárolni, és az IL-18-as árnyékában kávézni.
A felújított reptéri járművek között említést érdemel egy autóbusz, amely egykor a MALÉV személyzetet szállította a repülőgépekhez, és amelybe az LKK egy mini repüléstörténeti kiállítást, valamint egy repülőgép-szimulátort épített be. Ezt a buszt ki is lehet bérelni. Az LKK Aerocars nevű szolgáltatása különböző oldtimer kiszolgáló járművet újít fel és ad bérbe. Ilyen a MALÉV AIR TOURS restaurált, díjnyertes Ikarus 250-es luxus autóbusza, a Maléves Zsiguli kombi előtér ügyeletes (rampás) autó vagy a FOLLOW ME-feliratos Wartburg repülőgép-beállító kocsi.
Az LKK másik népszerű szolgáltatása a repülőtér-látogatás. Csoportok és egyéni látogatók is igénybe vehetik a két- vagy háromórás, autóbuszos túrát, amely során az aero guide-ok beviszik a kulisszák mögé a látogatókat, és elmagyarázzák a repülőgép-kiszolgálás folyamatait, megmutatják a repülőtér két termináljának forgalmi előtereit. Ami világviszonylatban is unikum: az érdeklődők több ponton is kiszállhatnak a buszból, hogy közvetlen közelről lássák a bevezető fénysort, a tűzoltó bázist. Mivel a túra a repülőtér szigorúan ellenőrzött biztonsági területére viszi a látogatókat, a jelentkezést és a személyes adatok regisztrálását 5 nappal a túra indulása előtt kell megtenni.
Az LKK tervei között szerepel, hogy a jelenleg üresen álló 1-es terminálra költöznek, ahol nagyobb és részben fedett területen tudnák a gyűjteményt bemutatni.