A görögországi first minute utak az Invia utazási ügynökség értékesítésének 42%-át képezik a 2015-ös nyári szezonban. A magyarok mintegy 68%-a 8 napra tervezi a külföldi nyaralást. Az úgynevezett first minute ajánlatok – előfoglalási kedvezménnyel vásárolható utak – nagy része március végéig volt foglalható.
Az előfoglalási időszakban vásárolt utazások között a magyar piacon már több éve a görögországi nyaralóhelyek a leglátogatottabbak. 2015 nyarán is Görögország a legközkedveltebb úti cél, megelőzve az utazók 14%-a által választott Törökországot, valamint Egyiptomot, melyet az utazók 10%-a választja. Mindez az Invia online utazási ügynökség által vezetett statisztikákból derül ki.
„Ami a nyaralások időtartamát illeti, az egy hetes utazások iránt van a legnagyobb érdeklődés. Az utóbbi években csökken a hosszabb időtartamú utak iránti kereslet. Például az idén a két hetes nyaralások a kereslet csupán 7%-át képezik” - nyilatkozta Vagyon Renáta, az Invia marketingmenedzsere. „Az emberek inkább több rövidebb ideig tartó utazáson vesznek részt, így szabadságukat inkább több részre osztják fel” - fejtette ki Vagyon Renáta.
Az idei nyári szezonra 2015. március 31-ig lehetett first minute utat vásárolni, néhány utazásszervező kivételével, aki április 30-ig adja a kedvezményeket. A nyaralás korai foglalásának köszönhetően a vásárlók garantáltan előnyösebb árral számolhatnak, amely a szokásos katalógusárnál jelentősen alacsonyabb. Az Invia az előfoglalási ajánlatok iránti érdeklődés növekedését tapasztalja az idei évben. „Az utazni vágyók a kedvezőbb ár mellett értékelik az úti célok és szállástípusok bővebb választékát is – a last minute vásárlással ellentétben. Az ügyfelek számára továbbá vonzóak a különféle extrák, mint például a gyerekek ingyenes elhelyezése, a grátisz fakultatív kirándulás vagy a reptéri transzfer/parkolás” - magyarázta a first minute közkedveltségét Vagyon Renáta.
A first minute (FM) rendszerben vásárolt nyaralások legkedveltebb úti céljai:
Forrás: Turizmus Online