2015. július 29-én írta alá az Európai Bizottság azt a támogatási szerződést, amelynek keretén belül 15 hónapos egészségturisztikai fejlesztés indult el. Az „OFF TO SPAS” nemzetközi projekt négy ország hét partnerének együttműködésében valósul meg. Magyarországot a Pannon Egyetem (a projekt koordinátora), a Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft. és a Zala Megyei Önkormányzat képviseli, a konzorcium további tagjai: AGE Platform Europe AISBL, Consiliul Judetean Covasna, Asociatia Pentru Dezvoltarea Turismului in Judetul Covasna és Travel Specialist Group Sweden AB.
A projekt feladata olyan közép-európai transznacionális balneológiai turisztikai termék létrehozása az idősebb korosztály (senior) számára, ami a gyógy- és termálturizmus piacát kiterjeszti azon küldőterületekre, ahol a természetes vizekhez kapcsolódó gyógyászati és wellness turizmus iránti kereslet növelhető.
A projekt céljai:
• az idősebb korosztály speciális szükségleteit figyelembe vevő turisztikai termékhálózat létrehozása,
• a turisztikai értéklánc szereplői és az idősek egyesületei/szervezetei közötti együttműködések számának és minőségének javítása,
• a turizmus szempontjából alacsony vagy közepes szezon forgalmának növelése a turisztikai KKV-k eredményességének, versenyképességének növelése érdekében,
• a turizmus mint az aktív és egészséges öregedés stratégiájának promóciója,
• a turisztikai szolgáltatók professzionalizmusának növelése a projekt fenntarthatóságának és önfejlesztésének biztosítása érdekében.
Mindezek érdekében az alábbi főtevékenységeket valósítják meg a partnerek:
• Az egészségturisztikai fejlesztést megalapozó kutatás elvégzése: idősekre vonatkozó piaci tanulmány, felmérések, összehasonlító elemzések, az idősek piacát és a balneológiai kérdéseket vizsgáló tanulmányok, az AGE Platform tagságának, valamint a Travel Specialist Group Sweden AB utazási iroda vendégeinek a bevonásával,
• Balneológiai turisztikai termékhálózat létrehozása Hévíz és Kovászna példáján keresztül, ami hely- és piac-specifikus gyógyászati és egészségtámogatási programokat kínál az idősebb korosztály részére,
• A projekthez kapcsolódó vitafórumok, műhelyfoglalkozások a hálózatépítési és partnerségi kapcsolatok, valamint a jó gyakorlatok kicserélése céljából,
• Széles körű, a döntéshozókat és a potenciális utazókat megszólító, a célcsoportok speciális igényeihez és a turisztikai trendekhez igazodó marketingkommunikáció.
A 2016 szeptemberéig tartó projekt első lépése a ma kezdődő kétnapos találkozó Hévízen, amelynek során a résztvevő partnerek a főbb teendőket, lépéseket egyeztetik.
A pályázatot 2014 decemberében nyújtották be a partnerek az Európai Bizottság „COS-TFLOWS-2014-3-15” azonosító számú pályázati felhívására. Köszönhetően a magas szakmai színvonalon előkészített pályázatnak, az Európai Bizottság az eredetileg igényelt költségvetéssel – 208 565 euró uniós forrással és 69 533 euró önrésszel – ítélte támogatásra jogosultnak a projektet. Európai Uniós szinten összesen 10 pályázat nyert támogatást a kiíráson.
Forrás: Turizmus Online