Idénytermékekkel lepik meg a hazánkba érkező turistákat

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó, belföldi fogyasztást ösztönző akcióját jelentették be a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.

"Elsőként az alma, majd a baromfitermékek, borok és halak népszerűsítése következik az idénytermékek kampányában, amely december közepéig tart majd, de szeretnénk, ha folyamatos jelenléte lenne a magyar termékeknek" - jelentette be Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

Csodálkoznak majd a turisták, amikor a kampány első termékével, almával kínálják őket csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön és a megállókban.

Az alma után a népi hagyományokat követve Márton-nap környékén a libamáj, a libatermékek, majd az újbor időszakában a borok (a furmint, a kékfrankos), mint az ünnep borai következnek. A kampány decemberben a tokaji aszú népszerűsítésével zárul.


Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a kampányt megnyitó beszédében elmondta, ha egy negatív kampány átütő erővel jelenik meg mindenhol, akkor a mostani pozitív kampánynak is ott kell lennie mindenhol. A mai nap arról szól, hogy ráirányítsuk a figyelmet a magyar termékekre – tette hozzá.

Arról is szólt, hogy idén az almából a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna kiváló minőségű termett az országban. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani, és erre kell a fogyasztók figyelmét ráirányítani - mondta.

"A baromfiágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt" – mondta Nagy István.

Véleménye szerint nagyon fontos, hogy a magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen.

Az idénytermékek kampányát rádió- és tvszpotok, rádiós nyereményjátékok, valamint a nyomtatott és online hirdetések mellett Facebook-promóció is segíti. Sztárszakácsok is főzni fognak, erről video készül, amelyet közzétesznek az Agrármarketing Vezérigazgatóság Facebook-oldalán is.


Hamarosan startol a 40. Vivcittá

Hamarosan startol a 40. Vivcittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.