Idénytermékekkel lepik meg a hazánkba érkező turistákat

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó, belföldi fogyasztást ösztönző akcióját jelentették be a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.

"Elsőként az alma, majd a baromfitermékek, borok és halak népszerűsítése következik az idénytermékek kampányában, amely december közepéig tart majd, de szeretnénk, ha folyamatos jelenléte lenne a magyar termékeknek" - jelentette be Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

Csodálkoznak majd a turisták, amikor a kampány első termékével, almával kínálják őket csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön és a megállókban.

Az alma után a népi hagyományokat követve Márton-nap környékén a libamáj, a libatermékek, majd az újbor időszakában a borok (a furmint, a kékfrankos), mint az ünnep borai következnek. A kampány decemberben a tokaji aszú népszerűsítésével zárul.


Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a kampányt megnyitó beszédében elmondta, ha egy negatív kampány átütő erővel jelenik meg mindenhol, akkor a mostani pozitív kampánynak is ott kell lennie mindenhol. A mai nap arról szól, hogy ráirányítsuk a figyelmet a magyar termékekre – tette hozzá.

Arról is szólt, hogy idén az almából a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna kiváló minőségű termett az országban. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani, és erre kell a fogyasztók figyelmét ráirányítani - mondta.

"A baromfiágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt" – mondta Nagy István.

Véleménye szerint nagyon fontos, hogy a magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen.

Az idénytermékek kampányát rádió- és tvszpotok, rádiós nyereményjátékok, valamint a nyomtatott és online hirdetések mellett Facebook-promóció is segíti. Sztárszakácsok is főzni fognak, erről video készül, amelyet közzétesznek az Agrármarketing Vezérigazgatóság Facebook-oldalán is.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.