Idénytermékekkel lepik meg a hazánkba érkező turistákat

A Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatóságának október végétől december közepéig tartó, belföldi fogyasztást ösztönző akcióját jelentették be a budapesti Nagyvásárcsarnokban tartott sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten.

"Elsőként az alma, majd a baromfitermékek, borok és halak népszerűsítése következik az idénytermékek kampányában, amely december közepéig tart majd, de szeretnénk, ha folyamatos jelenléte lenne a magyar termékeknek" - jelentette be Lipcsey György Imre, az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.

Csodálkoznak majd a turisták, amikor a kampány első termékével, almával kínálják őket csütörtöktől a fővárosi tömegközlekedési eszközökön és a megállókban.

Az alma után a népi hagyományokat követve Márton-nap környékén a libamáj, a libatermékek, majd az újbor időszakában a borok (a furmint, a kékfrankos), mint az ünnep borai következnek. A kampány decemberben a tokaji aszú népszerűsítésével zárul.


Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a kampányt megnyitó beszédében elmondta, ha egy negatív kampány átütő erővel jelenik meg mindenhol, akkor a mostani pozitív kampánynak is ott kell lennie mindenhol. A mai nap arról szól, hogy ráirányítsuk a figyelmet a magyar termékekre – tette hozzá.

Arról is szólt, hogy idén az almából a tavalyi 900 ezer tonnás rekordtermésnél kevesebb, 500 ezer tonna kiváló minőségű termett az országban. A magyar termék egyenlő a minőséggel, ezt kell a fogyasztókban tudatosítani, és erre kell a fogyasztók figyelmét ráirányítani - mondta.

"A baromfiágazatnak az orosz embargó sok kárt okozott, ennek ellenére a vágott baromfi exportja csaknem 20 százalékos növekedést mutat, képes kivédeni a válságot. A magyar vásárlók igénye töretlen a magyar baromfihús iránt" – mondta Nagy István.

Véleménye szerint nagyon fontos, hogy a magyarországi élelmiszerlánc-felügyeleti rendszer a termékeket a termőföldtől a fogyasztó asztaláig nyomon követi, a magyar élelmiszerek megbízhatósága, ellenőrzött minősége fontos, hogy mindenki számára egyértelmű legyen.

Az idénytermékek kampányát rádió- és tvszpotok, rádiós nyereményjátékok, valamint a nyomtatott és online hirdetések mellett Facebook-promóció is segíti. Sztárszakácsok is főzni fognak, erről video készül, amelyet közzétesznek az Agrármarketing Vezérigazgatóság Facebook-oldalán is.


Jön a Társasjátékok Éjszakája

Jön a Társasjátékok Éjszakája 

Június 7-én országszerte számos egyedi programmal várják a társasjáték-rajongókat.
Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki!

Múzeumok Éjszakáján ezt a helyszínt ne hagyja ki! 

Ugyanis annyira különleges és sosem látogatható – ha most kitárul a kapuja, érdemes felkeresni.
Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók

Aranyáron kelnek el művei világszerte – most alkotásai a Városligetben láthatók 

Világsiker után hazai premier: a festő, akit London, New York és Hongkong is ünnepel.
Jön a tatai korhű török fesztivál

Jön a tatai korhű török fesztivál 

Látványos hadijátékok színhelye lesz a pünkösdi hétvégén a tatai Öreg-tó partja.
Állandó áramlásban – kortárs horvát képzőművészeti kiállítás az Andrássy úton

Állandó áramlásban – kortárs horvát képzőművészeti kiállítás az Andrássy úton 

Keveset tudunk a kortárs horvát képzőművészetről, pedig a kultúra is fontos vonzereje lehetne annak az országnak, amely egyébként a magyar turisták legkedveltebb külföldi úti célja.
Hamarosan Belvárosi Kutyafesztivál

Hamarosan Belvárosi Kutyafesztivál 

Családi programokkal hívják fel a figyelmet a felelős kutyatartásra és az árva állatok örökbefogadására a Belvárosi Kutyafesztiválon szombaton Budapesten, az Olimpia Parkban.
Pünkösdi szezonnyitó esemény Siófokon

Pünkösdi szezonnyitó esemény Siófokon 

Az eseményen az is kiderül, hogy melyek lettek Siófok város borai 2025-ben.
Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben

Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben 

2025. június 8–9-én, vasárnap és hétfőn, immár 14. alkalommal rendezi meg a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum a Pünkösdi Örökség Ünnepet.
Már közel nyolcezer nevezés a hétvégi ALDI Női Futógálára

Már közel nyolcezer nevezés a hétvégi ALDI Női Futógálára 

És még nem zárult le a nevezési határidő.
Művészet, design, dizájnerek: mit mutat a kreatívipar legújabb felmérése?

Művészet, design, dizájnerek: mit mutat a kreatívipar legújabb felmérése? 

A teljes magyar divat-, design-, szépség-, valamint játékipari szektort érintő, átfogó felmérést kezdeményez a Magyar Divat & Design Ügynökség.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.