Itt az indulhatunk.hu nyilatkozata a kialakult helyzetről

Az indulhatunk.hu is áldozatnak tartja magát a Green Holidays ügyben.

A szerkesztőségünkhöz eljutatott közlemény az alábbiakban olvasható:

"Döbbenten értesültünk az UNIQA Biztosító nyilatkozatáról, mely egyértelműen hátrányosan érinti az Indulhatunk.hu Nemzetközi Utazási Irodáknál befizetett Green Holidays utazások károsultjait.

Fontos: nem az Indulhatunk.hu bontott ketté utazási csomagokat, hogy megtévessze ügyfeleit!

A Green Csoporttal kötött megállapodás értelmében cégeink repülőjegyeket és szálláskuponokat értékesítettek. Ezen szerződéses konstrukcióban utazási csomagot nem adtunk el.

Fenti konstrukciót a hatóság 2016 decemberében teljes körűen megvizsgálta és a hatósági jogkörben felvett jegyzőkönyv tanúsága szerint semmilyen jogellenes magatartást nem állapított meg. Ezen jegyzőkönyv ismeretében társaságaink jóhiszeműen és a jogszabályok betartásával folytatták az értékesítési gyakorlatot.

Ez alapján elmondható, hogy a Green-szerződésekben foglaltaknak és a hatályos jogszabályoknak megfelelően jártunk el, feladatunkat végeztük megbízatásunk és vállalásunk szerint.

Nem a mi cégeink állnak utazásszervezőként az utazások mögött!

Júliusig minden egyes érintett ügyfelünk a Green Holidays szervezésében utazott el, a megvásárolt szolgáltatásokat a Green Holidays teljesítette, azaz cégeink valós szolgáltatásokat értékesítettek.

Az értékesítési időszak alatt közel 1500 ügyfelünk utazott el és tért haza probléma nélkül. Az utolsó pillanatig hittünk szerződéses partnerünknek, hiszen minden egyes eladás mögött valós szolgáltatás szerepelt.

A korábban a Green Csoport által nyújtandó szállás- és személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó teljesítési kötelezettséget az ismert események bekövetkeztéig a Green Holidays Kft. vállalta teljeskörűen, amely társaság utazásszervezői engedélyének birtokában utazási csomagok értékesítésére és teljesítésére is jogosult volt.

Minden egyes ügyfelünk minden egyes foglalását bizonyíthatóan kifizettük a Green Csoport felé!

A kialakult helyzet kapcsán elsődlegesen a Green Csoport vezető tisztségviselőitől szerettünk volna információt kapni, hogy ügyfeleinket a megfelelő módon tájékoztathassuk. Többszöri megkeresésünkre a mai napig sem reagáltak.

Felkerestük a rendőrséget, illetve közbenjártunk az UNIQA Biztosítónál, feltárva az értékesített utazási szolgáltatásokra vonatkozó tényeket, kérve az érintett ügyfeleink kártalanítását. Miután a biztosító a Kormányhivatalt jelölte meg, mint döntéshozásukat alapvetően befolyásoló tényezőt, a Kormányhivatallal is tárgyaltunk az ügy kapcsán.

A helyzet az utolsó pillanatig nem volt egyértelmű, a tárgyalások biztatóak voltak, így megdöbbentőnek tartjuk, hogy az UNIQA Biztosító végül visszautasította ügyfeleink kártalanítását.

Ugyanúgy megütközve állunk a történések előtt, mint ügyfeleink. Társaságunk nem üzleti szempontból kezeli a történteket, cégünk ebben a botrányban tönkrement, de mind erkölcsileg, mind etikailag fontosnak tartjuk, hogy a lehető legtöbbet tegyük annak érdekében, hogy az ügyfeleink kártalanítása megvalósulhasson.

A Green Csoport nemcsak ügyfeleink nyaralását és pénzét vette el, de vele együtt tönkretette az Indulhatunk.hu 12 éves szakmai hírnevét, múltját, hitelességét, tucatnyi kollégánk munkahelyét is.

Több százmillió forint kárunk keletkezett, cégünk vagyona megsemmisült. A jelenlegi helyzet legnagyobb károsultjai között vagyunk és ez a kár előreláthatólag helyrehozhatatlan.

Számunkra is kérdés, hogy hová tűnt a Green Csoporttól ügyfeleink pénze, és hogy hová tűnt a Green Holidays, amikor ügyfeleink jogos felháborodásával kellett volna szembenéznie.

Bízunk benne, hogy az illetékes hivatalok, szervezetek a lehető legrövidebb időn belül megoldást találnak a kialakult helyzet kezelésére."

Nemzetközi társadalmi innovációs díjat vehetett át a Skanzen

Az előremutató projekt egyesíti a kultúrát a gondoskodással, egyedülálló módszertani és mentálhigiénés erőforrást biztosítva.
Közeleg a főszezon - milyen a jó vendégvárás a Balatonnál?

Balatoni vendéglátás, vendégvárás témában Csapody Balázs, a Kistücsök étterem tulajdonosa, a Pannon Gasztronómia Akadémia (PGA) elnöke kérdezte a tó körül élő, szolgáltatási területen dolgozó szakértőket.
Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.