Készül a Tokaj-hegyaljai borvidék stratégiája

Ahhoz, hogy Tokaj-Hegyalja újra a világ egyik vezető prémium bortermelő vidéke legyen, szükséges, hogy édes és száraz borok is kapcsolódjanak a Tokaji márkához - jelentette ki Tombor András, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsának (TBFT) elnöke kedden Budapesten, a borvidék jövőbeni stratégiai irányvonalát ismertető sajtótájékoztatón.

Beszámolt arról, hogy elkészült a borvidék jövőbeni stratégiájának tervezete, amelyről a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint június 11-én tárgyal majd a TBFT a borvidék vezető pincészeteivel, a kis- és közepes vállalkozókkal az egységes álláspont kialakítása érdekében.

Tombor András elmondása szerint a borvidék megújulását célzó irányvonalakat egy 10 országra kiterjedő, a borfogyasztási szokásokat vizsgáló nemzetközi kutatás eredményei mentén alakították ki.

Az elnök a borfogyasztás világszerte tapasztalható trendjeire utalva elmondta, hogy a száraz és fél száraz borok előretörése miatt a Tokaji borvidéknek nyitnia kell a hagyományos aszú mellett a száraz borok felé is. Az előzetes számítások szerint 2020-ban már a száraz furmintok adhatják a tokaji bortermelés mennyiségének 60-65 százalékát, értékének pedig 52-57 százalékát - jelezte.

Az Egyesült Államok, Kína és Nagy Britannia piacait célozzák meg a tokaji borokkal - tette hozzá.
Előadásában szólt a borok új kategóriák szerinti csoportosításáról. Eszerint a Tokaji borvidék vezető terméke továbbra is az aszú és az esszencia marad, ezek az úgynevezett szuper prémium kategóriába kerülnek. A prémium kategóriába az "édes kettes" kategóriába tartozó késő szüretelésű borokat sorolta. Nagy szerepet szánnak az off-dry, azaz a relatív magas cukortartalommal rendelkező, könnyű, illatos boroknak is.

A TBFT elnöke előadásában felhívta a figyelmet a Tokaji márkanév egyértelmű használatára. Álláspontja szerint a jövőben a Tokaji megnevezéssel csak az aszút és az esszenciát lehetne forgalmazni, míg a prémium kategóriába tartozó borokat véleménye szerint a "Tokaj borvidéken termelt" megnevezéssel kellene értékesíteni.

A TBFT elnöke azonban arról is beszámolt, hogy egy nemzetközi tanácsadó cég a Claessens International vezette konzorcium segítségét kérte a borvidék, a Tokaji Kereskedőház és a tokaji bor új arculatának és marketingjének kidolgozásához. A nemzetközi cég javaslatainak gyakorlati megvalósításáért a most alakuló Tokaj Marketing Testület (TMT) felel a jövőben.

Forrás: MTI


Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?