Ki utaztatja el a Kun-Mediátor utasait?

Segítséget és tájékoztatást nyújtanak a Kun-Mediátor utazási iroda dolgozói az utasoknak, akik elutaztatásáról azonban nem nekik, hanem a jogszabályok szerint minden esetben az utazásszervezőnek kell gondoskodnia.

Az alábbi levelet osztották meg a minap a Kun-Mediátor dolgozói az egyik közösségi oldalon:

„Tisztelt Utasaink, Érdeklődők, Partnereink!

A befektetés külön részt alkotott a cégen belül, de sajnos a cég nevétől nem elválasztható.

Az MKEH a kialakult helyzetre való tekintettel a mai napon visszavonta a cég utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységre vonatkozó engedélyét.

Az utasok megrendeléseinek ügyintézése folyamatban van, a legtöbb utassal már mi, a dolgozók vagy az utazásszervező iroda felvette a kapcsolatot. A továbbiakban is próbálunk segíteni Önöknek, hogy minél hamarabb megkapják a megfelelő tájékoztatást és a megfelelő helyre irányítsuk Utasainkat.

Mint már több fórumon is elmondtuk, a dolgozók kifejezetten csak a utazási és valutaváltási részleggel dolgoztak, így most ebben is tevékenykedünk, segítünk a továbbiakban, bár már nem az irodákban.

Készítettünk egy e-mail címet, melyen el lehet kollegáinkat érni, ugyanis előfordult hogy nem találtunk elérhetőséget az utasokhoz, így kérném, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot minél előbb, ha mi vagy az utazásszervezők még nem tették meg.

[email protected]

Mobil elérhetőségeink a következőek (a dolgozók a többi irodával kapcsolatban is tudnak segíteni, ezért van, hogy többször is meg van adva a telefonszám):

Debrecen: Sarkadi-Kovács Évi 30/4024383; Bazsó Marietta 30/9954346
Karcag: Papp-Disznós Ági 30/9439675; Czebéné Magdi 30/9451214; Bazsó Marietta 30/9954346
Törökszentmiklós: Sipos Marietta 30/5147074; Papp-Disznós Ági 30/9439675
Budapest: Tanka Timi 30/9954730

A hivatali, illetve rendőrségi ügyintézés miatt előfordulhat hogy nem tudjuk felvenni, de kérjük türelmüket, mindenkit visszahívunk.

Szeretnénk megköszönni mind az új, mind a törzsutasainknak az irodába és a dolgozókba vetett bizalmat. Illetve szeretnénk megköszönni azt az emberséges hozzáállást, amellyel kezelik a kialakult a helyzetet és kollegáinkat.

Ezen kívül szeretnénk megköszönni az utazásszervezők azonnali fellépését, segítségét és felénk mutatott pozitív hozzáállását, érdeklődését!

Egyöntetűen kijelenthetjük, hogy szerettük a munkánkat és lelkesen vetettük bele magunkat minden egyes ajánlatkérésbe és utaskiszolgálásba.

A Kun-Mediátor Dolgozói”

Az alkalmazottak egyelőre munkaviszonyban állnak

Papp-Disznós Ágnes, a törökszentmiklósi iroda vezetője kérdésünkre elmondta, hogy általuk szervezett úton jelenleg nem tartózkodik utas, a közvetített utasok többségével pedig vagy ők, vagy a szervező irodák fel tudták venni a kapcsolatot. Az irodavezető hozzátette, hogy több utazásszervező nincs tisztában azzal, hogy a közvetített utak esetében a szervező felelőssége a foglalások teljesítése.

Hozzátette, most még nem tervezik, hogy a dolgozókkal új utazási irodát hozzanak létre, mivel ők maguk is károsultak az eset miatt, ezért csak akkor gondolkozhatnak ebben, ha egy másik iroda mögéjük áll. Egyelőre az is gondot okoz, hogy nincs aláíró a cégnél – tekintettel arra, hogy felettesük, a cég ügyvezetője, Dobrai Sándorné eltűnt –, ezért az alkalmazottak még mindig munkaviszonyban állnak, jelenleg ennek megszüntetésére várnak, amihez egy felszámolóbiztosra van szükség.

Az utazásszervező felelőssége

Nem ez az első eset, hogy egy nagy utazásközvetítő beszünteti tevékenységét, de a jogszabályban világosan le van írva, hogy érvényes utazási szerződés megléte esetén minden esetben az utazásszervező felel a teljesítésért. Ez persze sokszor maga után vonhatja azt, hogy az utazásszervező is károsul az eset miatt. Egy 2008-as eset kapcsán írtunk arról, hogy az utazásszervezőnek akkor is biztosítania kell az utasok nyaraltatását vagy hazahozatalát, ha az utazásközvetítő „lenyelte” a pénzt. Ez azt is jelentheti, hogy az utazásközvetítő miatt akár csődbe is mehet az egyébként jogszerűen eljáró tour-operátor. Az első precedensértékű ilyen eset 2005-ben történt: akkor a GKM engedélyezési hivatala – ennek utódja a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) – megvonta a Jordán Tours működési engedélyét, mert nem volt hajlandó kiszállítani azokat az utasokat Jordániába, akik az utat közvetítő Skylines csődje miatt maradtak itthon. A bíróság akkor kimondta, hogy még akkor is a tour-operátor (a Jordán Tours) kötelessége lett volna az utasokról gondoskodni, ha teljes mértékben a partnere volt felelős a történtekért.

Hasonló eset történt 2008-ban, amikor a miskolci székhelyű Omnitours utazási iroda ügyvédje által küldött levélben közölte partnereivel, hogy augusztus 31-én beszünteti tevékenységét, amit az MKEH-nak is bejelentett. A levél azzal az ígérettel zárult, hogy partnereivel október végéig teljes körűen elszámol. Az akkor már legalább egy éve fizetési gondokkal küszködő Omnitours állítólag összesen több millió forinttal tartozott néhány tour-operátornak, amelyek – nem úgy, mint a Jordán Tours annak idején – elutaztatták az utasokat.

Korábban szó volt arról is, hogy az utazásközvetítők is kössenek le bizonyos mértékű vagyoni biztosítékot, azonban ezt később elvetették.

 
Hazatért Dobrai Sándorné két lánya

Időközben kiderült, hogy az eltűnt Dobrai Sándorné két lánya, Erika és Krisztina visszatért, a rendőrség az ő jelenlétükben tartott házkutatást az ügyvezető házában. A két lány évekkel korábban szerepet vállalt a Kun-Mediátor vezetésében, a cégadatok szerint azonban nyolc éve nincsenek benne a cégben. Ők egy másik családi vállalkozásban szerepelnek anyjukkal üzlettársként, a Múzeumkert Zrt.-ben. Erika férje, Kemecsi László is Karcagon van már, aki a botrány kirobbanásakor éppen egy hajókiránduláson tartózkodott. Neki tulajdonrésze is van a Kun-Mediátorban. Kemecsi az utazási irodát vezette a Kun-Mediátornál, a károsultak arról számoltak be, hogy Dobrai Sándorné intézte a pénzügyi befektetéseket, ő szerződött velük - írja a Blikk.


A közlekedési napot szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedési napot szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.