Az alábbi levelet osztották meg a minap a Kun-Mediátor dolgozói az egyik közösségi oldalon:
„Tisztelt Utasaink, Érdeklődők, Partnereink!
A befektetés külön részt alkotott a cégen belül, de sajnos a cég nevétől nem elválasztható.
Az MKEH a kialakult helyzetre való tekintettel a mai napon visszavonta a cég utazásszervezői és utazásközvetítői tevékenységre vonatkozó engedélyét.
Az utasok megrendeléseinek ügyintézése folyamatban van, a legtöbb utassal már mi, a dolgozók vagy az utazásszervező iroda felvette a kapcsolatot. A továbbiakban is próbálunk segíteni Önöknek, hogy minél hamarabb megkapják a megfelelő tájékoztatást és a megfelelő helyre irányítsuk Utasainkat.
Mint már több fórumon is elmondtuk, a dolgozók kifejezetten csak a utazási és valutaváltási részleggel dolgoztak, így most ebben is tevékenykedünk, segítünk a továbbiakban, bár már nem az irodákban.
Készítettünk egy e-mail címet, melyen el lehet kollegáinkat érni, ugyanis előfordult hogy nem találtunk elérhetőséget az utasokhoz, így kérném, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot minél előbb, ha mi vagy az utazásszervezők még nem tették meg.
Mobil elérhetőségeink a következőek (a dolgozók a többi irodával kapcsolatban is tudnak segíteni, ezért van, hogy többször is meg van adva a telefonszám):
Debrecen: Sarkadi-Kovács Évi 30/4024383; Bazsó Marietta 30/9954346
Karcag: Papp-Disznós Ági 30/9439675; Czebéné Magdi 30/9451214; Bazsó Marietta 30/9954346
Törökszentmiklós: Sipos Marietta 30/5147074; Papp-Disznós Ági 30/9439675
Budapest: Tanka Timi 30/9954730
A hivatali, illetve rendőrségi ügyintézés miatt előfordulhat hogy nem tudjuk felvenni, de kérjük türelmüket, mindenkit visszahívunk.
Szeretnénk megköszönni mind az új, mind a törzsutasainknak az irodába és a dolgozókba vetett bizalmat. Illetve szeretnénk megköszönni azt az emberséges hozzáállást, amellyel kezelik a kialakult a helyzetet és kollegáinkat.
Ezen kívül szeretnénk megköszönni az utazásszervezők azonnali fellépését, segítségét és felénk mutatott pozitív hozzáállását, érdeklődését!
Egyöntetűen kijelenthetjük, hogy szerettük a munkánkat és lelkesen vetettük bele magunkat minden egyes ajánlatkérésbe és utaskiszolgálásba.
A Kun-Mediátor Dolgozói”
Az alkalmazottak egyelőre munkaviszonyban állnak
Papp-Disznós Ágnes, a törökszentmiklósi iroda vezetője kérdésünkre elmondta, hogy általuk szervezett úton jelenleg nem tartózkodik utas, a közvetített utasok többségével pedig vagy ők, vagy a szervező irodák fel tudták venni a kapcsolatot. Az irodavezető hozzátette, hogy több utazásszervező nincs tisztában azzal, hogy a közvetített utak esetében a szervező felelőssége a foglalások teljesítése.
Hozzátette, most még nem tervezik, hogy a dolgozókkal új utazási irodát hozzanak létre, mivel ők maguk is károsultak az eset miatt, ezért csak akkor gondolkozhatnak ebben, ha egy másik iroda mögéjük áll. Egyelőre az is gondot okoz, hogy nincs aláíró a cégnél – tekintettel arra, hogy felettesük, a cég ügyvezetője, Dobrai Sándorné eltűnt –, ezért az alkalmazottak még mindig munkaviszonyban állnak, jelenleg ennek megszüntetésére várnak, amihez egy felszámolóbiztosra van szükség.
Az utazásszervező felelőssége |
Nem ez az első eset, hogy egy nagy utazásközvetítő beszünteti tevékenységét, de a jogszabályban világosan le van írva, hogy érvényes utazási szerződés megléte esetén minden esetben az utazásszervező felel a teljesítésért. Ez persze sokszor maga után vonhatja azt, hogy az utazásszervező is károsul az eset miatt. Egy 2008-as eset kapcsán írtunk arról, hogy az utazásszervezőnek akkor is biztosítania kell az utasok nyaraltatását vagy hazahozatalát, ha az utazásközvetítő „lenyelte” a pénzt. Ez azt is jelentheti, hogy az utazásközvetítő miatt akár csődbe is mehet az egyébként jogszerűen eljáró tour-operátor. Az első precedensértékű ilyen eset 2005-ben történt: akkor a GKM engedélyezési hivatala – ennek utódja a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) – megvonta a Jordán Tours működési engedélyét, mert nem volt hajlandó kiszállítani azokat az utasokat Jordániába, akik az utat közvetítő Skylines csődje miatt maradtak itthon. A bíróság akkor kimondta, hogy még akkor is a tour-operátor (a Jordán Tours) kötelessége lett volna az utasokról gondoskodni, ha teljes mértékben a partnere volt felelős a történtekért. Hasonló eset történt 2008-ban, amikor a miskolci székhelyű Omnitours utazási iroda ügyvédje által küldött levélben közölte partnereivel, hogy augusztus 31-én beszünteti tevékenységét, amit az MKEH-nak is bejelentett. A levél azzal az ígérettel zárult, hogy partnereivel október végéig teljes körűen elszámol. Az akkor már legalább egy éve fizetési gondokkal küszködő Omnitours állítólag összesen több millió forinttal tartozott néhány tour-operátornak, amelyek – nem úgy, mint a Jordán Tours annak idején – elutaztatták az utasokat. Korábban szó volt arról is, hogy az utazásközvetítők is kössenek le bizonyos mértékű vagyoni biztosítékot, azonban ezt később elvetették. |
Hazatért Dobrai Sándorné két lánya
Időközben kiderült, hogy az eltűnt Dobrai Sándorné két lánya, Erika és Krisztina visszatért, a rendőrség az ő jelenlétükben tartott házkutatást az ügyvezető házában. A két lány évekkel korábban szerepet vállalt a Kun-Mediátor vezetésében, a cégadatok szerint azonban nyolc éve nincsenek benne a cégben. Ők egy másik családi vállalkozásban szerepelnek anyjukkal üzlettársként, a Múzeumkert Zrt.-ben. Erika férje, Kemecsi László is Karcagon van már, aki a botrány kirobbanásakor éppen egy hajókiránduláson tartózkodott. Neki tulajdonrésze is van a Kun-Mediátorban. Kemecsi az utazási irodát vezette a Kun-Mediátornál, a károsultak arról számoltak be, hogy Dobrai Sándorné intézte a pénzügyi befektetéseket, ő szerződött velük - írja a Blikk.
Forrás: Turizmus Online