2×1 sávos közút, egyvágányos nagyvasút, mindkét oldalon járda és egyirányú kerékpárút is lesz a hídon - írja a délmagyar.hu.
40 milliárd forintból épül meg a déli Tisza-híd Szegeden. A kormányhatározat szerint Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter feladata a vegyes forgalmú – közúti-vasúti – Tisza-híd megépítésének előkészítése és megvalósítása 2020-ig. A beruházáshoz a minisztereknek kell biztosítani a közösségi támogatási és hazai forráskeretet.
A beruházó NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt. 26 millió forintot kapott tavaly a kormánytól a környezetvédelmi hatástanulmány elkészítésére. A Trenecon Kft. végzett a munkával, és a NIF Zrt. megkapta a környezetvédelmi engedélyt a vegyes forgalmú híd építésére. A 38 oldalas dokumentum tartalmazza, milyen környezetvédelmi szempontokat kell figyelembe venni a híd tervezésekor és építésekor.
A vasúti pálya vonatkozásában például a híd íveinél biztosítani kell a csikorgásmentességet, az Oldal utcánál pedig 150 méter hosszan a zajterhelés csökkentése érdekében csendes aszfaltot kell alkalmazni.
A híd építésekor nagyon komoly táj- és természetvédelmi szempontokat kell figyelembe venni. Eszerint a hullámtérben, az erdei élőhelyeken és az árvízi töltésen csak július 15. és március 15. között lehet fát és cserjét kivágni, gyepet hántani. Az odvas hullámtéri fáknál még szigorúbb a szabályozás, azokat csak október 15. és március 15. között, az esetleges denevérjelenlét kizárása után, a nemzeti park igazgatósága jóváhagyásával lehet kivágni. A nyitott, meredek falú munkaárkokat a lehető leghamarabb be kell temetniük az építőknek. A munkaárkokból pedig naponta ki kell menteni és biztonságos távolságra el kell szállítani a kétéltűeket, a hüllőket és a sünöket.
Forrás: Délmagyar