Magyar Turizmus Zrt.: kiemelten fontos a német piac bővítése

A németajkú piac fenntartása és bővítése kiemelt fontosságú a Magyar Turizmus Zrt. számára, ahogy az a hároméves marketingstratégiából is egyértelműen tükröződik - mondta Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek szerdán az MSZÉSZ, a MUISZ, a MABEUSZ és a MARESZ közös állásfoglalására reagálva.

Március 17-én közös állásfoglalásban reagált a magyarországi turizmus tavalyi eredményeit bemutató - többek között a berlini ITB-n tartott - sajtótájékoztatókon elhangzottakra az MSZÉSZ, a MUISZ, a MABEUSZ és a MARESZ, melyet ide kattintva olvashatnak el. Azt írják, a kedvező eredmények mellett sem feledkezhetünk meg az ágazat problémáiról. 

Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a szakmai szervezetek keddi állásfoglalására reagálva hozzátette: a németajkú turisták kiemelt fontossággal való kezelését egyebek mellett az indokolja, hogy a külföldi vendégéjszakák száma alapján Németország továbbra is az első helyen áll az ország küldőpiacainak rangsorában, a 2014-es osztrák beutazó forgalom pedig minden idők legjobb eredményének számít.

Nem csak a kereskedelmi szálláshelyekre látogattak a turisták

Jelezte: bár 2014-ben a kereskedelmi szálláshelyeken gyakorlatilag stagnált a német vendégforgalom az előző évhez képest, a német turisták száma összességében 4,2 százalékkal, több mint 1,9 millió főre emelkedett tavaly, mivel Németország esetében magas azon turisták aránya, akik nem kereskedelmi szálláshelyen, hanem egyéb üzleti célú szálláshelyen vagy akár saját tulajdonú szálláshelyen szállnak meg.

Faragó Péter kitért arra is, hogy a turisztikai céllal érkező német látogatók tartózkodási ideje is nőtt, 14,6 százalékkal több napot töltöttek Magyarországon. A német turisták összköltése 6,5 százalékkal haladta meg az előző évit, és összesen csaknem 186 milliárd forintot tett ki - tette hozzá.

Uniós támogatások és német nyelvű weboldal

A vezérigazgató kiemelte: az MT Zrt. stratégiája szerint 2015-től jelentősen megújítja külképviseleti tevékenységét, ennek során a jövőben elérhető uniós forrásokra is nagymértékben támaszkodni fognak. A német piac jelentőségét tükrözi, hogy a működő magyar és angol nyelvű országmarketing oldaluk mellett a jövőben - az eddigi külképviseleti piacspecifikus honlap helyett - német nyelvű központi honlappal is megkönnyítik a potenciális turisták utazásainak tervezését Magyarországra - mondta.

Szakmai szervezetek keddi közös közleményükben azt írták, hogy a turizmus jövőbeni sikere érdekében erősíteni kell a marketinget belföldön és külföldön, a legjelentősebb beutazó piacokon. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) közös állásfoglalása szerint különösen fontosnak tartják a marketing erősítését, főként Németországban, ahol az elmúlt években gyengült a marketingaktivitás.

Forrás: MTI


Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.
Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja

Több, mint ötven koncert – teljes a Jazzfest Budapest programja 

A Jazzfest Budapest április 27. és május 14. között negyedik alkalommal hozza el a műfaj legkiválóbb hazai és nemzetközi előadóit a főváros különböző helyszíneire.
Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára

Még jelentkezhet a Kerékpáros Turisztikai Konferenciára 

Így még azok is csatlakozhatnak előadóként, akik nem tudták időben elkészíteni az absztraktjukat.
Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon

Vidéki vs. fővárosi rendezvényhelyszínek – szakértői kerekasztal a Rókusfalvy Birtokon 

Az „Út a fenntartható desztinációmenedzsment felé” című kerekasztalbeszélgetés a vidéki és fővárosi rendezvényhelyszínek szerepét vizsgálta.
Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért

Francia példa a szatmári és beregi térségben a turizmus fellendítéséért 

Cél, hogy a helyi nyersanyagok és termékek, valamint a térség épített és természetei értékei széles körben ismertté váljanak.
Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra

Várják a pályázatokat a MaReSz Flash Awardra 

Már több mint 50 pályázat érkezett az idei Flash díjra, a rendezvényszakma legnevesebb megmérettetésére.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.