Március 17-én közös állásfoglalásban reagált a magyarországi turizmus tavalyi eredményeit bemutató - többek között a berlini ITB-n tartott - sajtótájékoztatókon elhangzottakra az MSZÉSZ, a MUISZ, a MABEUSZ és a MARESZ, melyet ide kattintva olvashatnak el. Azt írják, a kedvező eredmények mellett sem feledkezhetünk meg az ágazat problémáiról.
Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a szakmai szervezetek keddi állásfoglalására reagálva hozzátette: a németajkú turisták kiemelt fontossággal való kezelését egyebek mellett az indokolja, hogy a külföldi vendégéjszakák száma alapján Németország továbbra is az első helyen áll az ország küldőpiacainak rangsorában, a 2014-es osztrák beutazó forgalom pedig minden idők legjobb eredményének számít.
Nem csak a kereskedelmi szálláshelyekre látogattak a turisták
Jelezte: bár 2014-ben a kereskedelmi szálláshelyeken gyakorlatilag stagnált a német vendégforgalom az előző évhez képest, a német turisták száma összességében 4,2 százalékkal, több mint 1,9 millió főre emelkedett tavaly, mivel Németország esetében magas azon turisták aránya, akik nem kereskedelmi szálláshelyen, hanem egyéb üzleti célú szálláshelyen vagy akár saját tulajdonú szálláshelyen szállnak meg.
Faragó Péter kitért arra is, hogy a turisztikai céllal érkező német látogatók tartózkodási ideje is nőtt, 14,6 százalékkal több napot töltöttek Magyarországon. A német turisták összköltése 6,5 százalékkal haladta meg az előző évit, és összesen csaknem 186 milliárd forintot tett ki - tette hozzá.
Uniós támogatások és német nyelvű weboldal
A vezérigazgató kiemelte: az MT Zrt. stratégiája szerint 2015-től jelentősen megújítja külképviseleti tevékenységét, ennek során a jövőben elérhető uniós forrásokra is nagymértékben támaszkodni fognak. A német piac jelentőségét tükrözi, hogy a működő magyar és angol nyelvű országmarketing oldaluk mellett a jövőben - az eddigi külképviseleti piacspecifikus honlap helyett - német nyelvű központi honlappal is megkönnyítik a potenciális turisták utazásainak tervezését Magyarországra - mondta.
Szakmai szervezetek keddi közös közleményükben azt írták, hogy a turizmus jövőbeni sikere érdekében erősíteni kell a marketinget belföldön és külföldön, a legjelentősebb beutazó piacokon. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) közös állásfoglalása szerint különösen fontosnak tartják a marketing erősítését, főként Németországban, ahol az elmúlt években gyengült a marketingaktivitás.
Forrás: MTI
Forrás: Turizmus Online