Magyar Turizmus Zrt.: kiemelten fontos a német piac bővítése

A németajkú piac fenntartása és bővítése kiemelt fontosságú a Magyar Turizmus Zrt. számára, ahogy az a hároméves marketingstratégiából is egyértelműen tükröződik - mondta Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek szerdán az MSZÉSZ, a MUISZ, a MABEUSZ és a MARESZ közös állásfoglalására reagálva.

Március 17-én közös állásfoglalásban reagált a magyarországi turizmus tavalyi eredményeit bemutató - többek között a berlini ITB-n tartott - sajtótájékoztatókon elhangzottakra az MSZÉSZ, a MUISZ, a MABEUSZ és a MARESZ, melyet ide kattintva olvashatnak el. Azt írják, a kedvező eredmények mellett sem feledkezhetünk meg az ágazat problémáiról. 

Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója a szakmai szervezetek keddi állásfoglalására reagálva hozzátette: a németajkú turisták kiemelt fontossággal való kezelését egyebek mellett az indokolja, hogy a külföldi vendégéjszakák száma alapján Németország továbbra is az első helyen áll az ország küldőpiacainak rangsorában, a 2014-es osztrák beutazó forgalom pedig minden idők legjobb eredményének számít.

Nem csak a kereskedelmi szálláshelyekre látogattak a turisták

Jelezte: bár 2014-ben a kereskedelmi szálláshelyeken gyakorlatilag stagnált a német vendégforgalom az előző évhez képest, a német turisták száma összességében 4,2 százalékkal, több mint 1,9 millió főre emelkedett tavaly, mivel Németország esetében magas azon turisták aránya, akik nem kereskedelmi szálláshelyen, hanem egyéb üzleti célú szálláshelyen vagy akár saját tulajdonú szálláshelyen szállnak meg.

Faragó Péter kitért arra is, hogy a turisztikai céllal érkező német látogatók tartózkodási ideje is nőtt, 14,6 százalékkal több napot töltöttek Magyarországon. A német turisták összköltése 6,5 százalékkal haladta meg az előző évit, és összesen csaknem 186 milliárd forintot tett ki - tette hozzá.

Uniós támogatások és német nyelvű weboldal

A vezérigazgató kiemelte: az MT Zrt. stratégiája szerint 2015-től jelentősen megújítja külképviseleti tevékenységét, ennek során a jövőben elérhető uniós forrásokra is nagymértékben támaszkodni fognak. A német piac jelentőségét tükrözi, hogy a működő magyar és angol nyelvű országmarketing oldaluk mellett a jövőben - az eddigi külképviseleti piacspecifikus honlap helyett - német nyelvű központi honlappal is megkönnyítik a potenciális turisták utazásainak tervezését Magyarországra - mondta.

Szakmai szervezetek keddi közös közleményükben azt írták, hogy a turizmus jövőbeni sikere érdekében erősíteni kell a marketinget belföldön és külföldön, a legjelentősebb beutazó piacokon. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ) közös állásfoglalása szerint különösen fontosnak tartják a marketing erősítését, főként Németországban, ahol az elmúlt években gyengült a marketingaktivitás.

Forrás: MTI


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.