Magyarországot 53 478 blogbejegyzésben említik, az internetes keresések alapján pedig a vizsgált városok között Budapest a 18. legkeresettebb. 2014-ben 5,7 %-kal több vendégéjszakát töltöttek az orosz vendégek hazánk gyógyszállodáiban, mint 2013-ban. Oroszország a Magyar Turizmus Zrt. 2015-2017-es marketingstratégiájában a legnagyobb potenciált rejtő, stratégiai jelentőségű piacok között szerepel. A 33 európai nemzeti turisztikai hivatalt tömörítő Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC), amelynek a Magyar Turizmus Zrt. is aktív tagja, 2014-ben átfogó kutatást végzett Oroszországban, illetve több más, a Független Államok Közösségéhez tartozó országban.
A kutatások eredményei az ETC hosszú távú, „Destination Europe 2020" című stratégiájának megvalósulását támogatják, és hozzájárulnak a visiteurope.com portál továbbfejlesztéséhez is. A kutatássorozat részeként az ETC, az ENSZ Turisztikai Világszervezetével (UN World Travel Organization, UNWTO) együttműködve az interneten megjelenő, felhasználók által generált tartalmakat elemezte. A kutatás felfedi, hogy melyek azok a főbb témák, amelyekről egy-egy európai ország kapcsán „beszélgetnek" az interneten, így azt is lehetővé teszi, hogy jobban megértsük az orosz utazók gondolkodásmódját és viselkedését.
Az „Understanding Russian Outbound Tourism – What the Russian Blogosphere is Saying about Europe?" című tanulmányról valamint az orosz piacról és a marketingtevékenységről részletek a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalán olvashatók.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.
Forrás: Vendég&Hotel Online