Márkává fejlesztik a Tisza-tó nevét

A Tisza-tavi turisztikai térségben 2000 óta évente 2-4 százalékkal nő a szálláshelyeken regisztrált vendégek és a vendégéjszakák száma – tájékoztatta lapunkat Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője. Mindez döntően a Tisza-tó nyári vízszintjéhez, a Húsvét és Mindenszentek közötti időszakra koncentrálódik.

A fiatal régió ennek ellenére – a kutatások szerint – még mindig viszonylag ismeretlen a hazai lakosság körében. A potenciális utazók 60 százaléka még soha nem járt a Tisza-tónál, esetleg nem is tudja, hogy a tó milyen kiváló üdülési lehetőségeket kínál Kelet-Magyarországon – tette hozzá a szakmai vezető. Akik ide érkeznek, a várakozásaikhoz képest jelentősen elégedettebbek a kínálattal, a szolgáltatásokkal. Idén január és augusztus között – a tavalyi azonos időszakhoz képest – 10,8 százalékkal több vendéget fogadtak a régió kereskedelmi szálláshelyei. Ugyanebben az időszakban a vendégéjszakák száma pedig 3,3 százalékkal emelkedett. A turisták átlagosan 2,6 napot tartózkodtak a Tisza-tónál.

A külföldiek is érdeklődnek

Még mindig a belföldi érdeklődők jönnek nagyobb számban, de 2014 júniusában például 33 százalékkal több lengyel és 34 százalékkal több holland vendéget fogadtak, mint egy évvel előtte. Január és június között – 2013 azonos időszakát figyelembe véve – 42 százalékkal emelkedett a Szlovákiából érkezett turisták száma. A belföldi vendégek közül sokan idén fő üdülési célként választották a Tisza-tavat, és 5-7 napot szállodákban pihentek. Ez a tájegység úgynevezett „réstermék régió”, amely különösen a fotósok, a horgászok és a kerékpárosok kedvenc helyévé vált az utóbbi években.

A szabadvízi strandok látogatóforgalma elérte a tavalyit, annak ellenére, hogy júniusban és júliusban a gyakori esős időjárás távol tarthatta a lubickolni vágyókat. A hat Tisza-tavi szabadstrand vízminősége – az ÁNTSZ rendszeres vizsgálatai alapján – egész nyáron kifogástalan volt. Fontos változás, hogy az elmúlt három év átlagához képest idén 42 nappal többet horgásztak a tavon. Horgászjegyekből az esztendő első nyolc hónapjában 5 százalékkal többet adtak el, mint tavaly. Az év eddig eltelt részében több pecás érdeklődött, és hosszabb időt is töltött el a Tisza-tónál, mint egy évvel korábban. Jól látható, hogy a turistajegy bevezetésének egyik nyertese a Tisza-tó lett.

A Tisza-tavi Ökocentrum sikere

Az elmúlt hónapokban is nagy sikert aratott a poroszlói Ökocentrum látványvilága, ahol a múlt évihez képest eddig hét százalékkal több vendéget fogadtak. Ezen a parádés helyen örvendetesen megjelentek a külföldiek is, elsősorban a szlovák, a lengyel és a holland turisták. A szakemberek abban bíznak, hogy ez a folyamat a jövőben sem áll meg.

A felmérések szerint az elmúlt hónapokban a Közép-Tiszai Vízügyi Igazgatóság (KÖTIVÍZIG) kiskörei üzemi hídján 14 ezer kerékpáros haladt át, ami megegyezik a tavalyi hasonló időszakban mértekkel. A szakértők arra számítanak, hogy az őszi hetekben újabb kerekezők érkeznek biciklitúrákra a tóparthoz. A "garantált élmények, garantált áron a Tisza-tónál" akciót különösen augusztusban kedvelték és igényelték. A tapasztalatok szerint a szolgáltatók és a régiós igazgatóság is fontosnak tartja, hogy ez a következő időszakban is folytatódjon.

A "garantált élmények, garantált áron a Tisza-tónál" akció 19 szálláshely és 10 programgazda összefogásával a Tisza-tó négy évszakon átívelő kedvezménysorozata, mely a legnépszerűbb és legújabb programokat kínálja a térség felfedezésére a feltöltődést keresők számára. 2014-ben a korábbiakhoz képest még sokkal több kedvezményt biztosítanak a szolgáltatók, hiszen egész évben, az esztendő minden napján felhasználható kuponokkal lehet részt venni a Tisza-tó legjobb programjain. Erről további információkat tudhatnak meg ide kattintva.

Győrből jöttek a legtöbben

A tapasztalatok szerint a Tisza-tóhoz 100-150 kilométer távolságról érkeznek a vendégek. A fő küldőterület Észak-Magyarország, Észak-Alföld és Budapest. Hódít a Tisza-tó híre azonban a Nyugat-Dunántúlon is, ahonnan elsősorban Győrből járnak szívesen Magyarország második legnagyobb tavához. Molnár Anita igazgató szerint hihetetlen potenciál van a magyar üdülőközönségben, a turisztikai kínálat népszerűsítésével egyre többen hoznak kedvező döntéseket és nyitnak a Tisza-tó felé. Ezért is igyekeznek a Tisza-tó nevét márkává fejleszteni, és a szolgáltatók, a vállalkozók közösségét összetartani.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.