Az indoklás szerint a keret előre nem látható módon gyorsabb ütemben merült ki, másrészt az új keretmegállapodás megkötése – a foglalási szoftver vizsgálata miatt – az eredetileg tervezett eljárás ütemezéséhez képest elhúzódik- írja a vg.hu.
A KEF már tavaly december végén közzétette a részvételi felhívását az új közbeszerzésre. Négy utazási iroda jelentkezett a tárgyalásos eljárásra. Az állami utakat jelenleg is szervező Weco-Travel, OTP Travel és IBUSZ a jövőben is folytatná ezt a tevékenységet, a negyedik próbálkozó pedig közösen a United4 Bonafini Bindair és a United4 Concorde Travel.
Az állam ezúttal is három utazási irodával kötne szerződést. A lap információi szerint valamennyi jelentkező megfelelt az alkalmassági feltételeknek és az utolsó tárgyalási fordulónál tartanak a felek.
Február közepére 8,2 milliárd forintot már felhasználtak állami utakra, ami 98 százalékos teljesítést jelent. A 250 millió forintos kiegészítés ahhoz képest nem tűnik soknak, hogy a rekordot a tavaly novemberi számla jelenti 499 millió forinttal.
Az OTP Travel az utak kétharmadát nyerte el, amiből 5,4 milliárd forintos bevétele származott mintegy két év alatt. A Weco 1,5 milliárd forintos, míg az IBUSZ 1,2 milliárd forintos részt tudott kihasítani a forgalomból. A megrendelőnek elvileg a legolcsóbbat kell választania az anonim ajánlatok közül.
Az új szerződést már nem két, hanem négy évre kötnék meg a 8,4 milliárd forintos keret megtartásával. Ebből arra lehetne következtetni, hogy vagy olcsóbb vagy kevesebb állami úttal kalkulálnak, hiszen csak 2,1 milliárd forint jutna egy évre. Persze a jelek szerint bármikor módosítható a szerződést, utazás amiatt nem marad el, mert lemerült a keret.
Az utazási irodák kiválasztásának módja megváltozott. Eddig a pontozás során 50 százalékos súllyal vették figyelembe a foglalási díj mértékét, 50 százalékban pedig arra lehet pontokat kapni, hogy az utazásszervezőnek hány irodája működik Magyarországon. Most viszont a lap információi szerint már csak az ár számít.
Forrás: vg.hu