Juhász Szabolcs, a Magyar Fürdőszövetség főtitkára az MTI-nek elmondta: a kéthetes téli szünetben elsősorban a kiemelt, országos jelentőségű helyeken lesz kimagasló forgalom, ami akár 1 százalékponttal is hozzájárulhat az éves teljesítmény emelkedéséhez.
A fedett fürdők profitáltak a rossz időjárásból
Összegzése szerint 2014-ben a magyarországi fürdők változatos és szeszélyes éven vannak túl: az év első öt hónapja jól volt, kedvező volt az időjárás, nőtt a forgalom. Nyáron a frekventált turisztikai célpontok közelében található fürdőkben nőtt a forgalom, míg a fedett kapacitással nem rendelkező, helyi jelentőségű fürdők forgalma a rossz idő miatt 5-8 százalékkal csökkent.
A fürdők idén átlagosan 2-3 százalék közötti nettó árbevétel-növekedést érhetnek el, ezen belül az országos és nemzetközi jelentőségű fürdőhelyeken a növekedés elérheti a 4-6 százalékot, viszont 5 százalékos csökkenés lehet a helyi és regionális fürdőkben. A nyugati országrész fürdőinek teljesítménye azért erősebb, mivel itt Ausztriából, Csehországból, és Szlovákiából érkező vendégek vannak többségben. Az alföldi, és az észak-magyarországi régióban pedig a szlovák, a román, és szerb piac biztosít megfelelő bázist az egész éves forgalomhoz.
Jobban teljesítettek a népszerű fürdők
A fürdőszövetség főtitkára elmondta: az eddigi adataik szerint a látogatók száma idén stagnál a magyarországi fürdőkben, ezen belül 1-2 százalékos növekedés lehet az országos jelentőségű fürdőhelyeken, míg akár 10 százalékkal kevesebb vendég fordult meg a helyi és regionális fürdőkben. Mindez a nyári kedvezőtlen időjárás miatt alakult így, mivel a fürdők bevételének és látogatóforgalmának kétharmada a nyári időszakból származik - mutatott rá.
A fürdőkben dinamikusan nőtt a SZÉP-kártya forgalom 2014-ben. A fürdőszövetség adatai szerint 15 százalékkal nőtt a kártya felhasználása az előző évhez képest, nyáron egymilliárd forintos, míg egész évben 3 milliárd forintos forgalmat értek el. Jövőre további 5-8 százalékkal emelkedhet a SZÉP-kártya felhasználása, mivel megmaradt a kedvezményes adózási sávban, és ez a háttérszolgáltatóknál is többletbevételt generál majd.
Jövőre is fontos a marketingterv
Juhász Szabolcs arról is beszélt, hogy a szövetség tagjai a Magyar Turizmus (MT) Zrt. 2015-ös marketingtervének elkészülését várják, amelyet az előző években decemberben megismerhettek és ehhez illeszthették saját éves marketingtervüket. Fontos feladat lesz 2015-ben a fürdők üzemeltetését szabályozó 1996-os rendelet megújítása, az elavult szabályozás frissítésében a szövetség aktívan részt vett. A gyógyászati kezelések szabályozásában 3 éve nem történt változás, a fürdők nyomott áron biztosítják a gyógyszolgáltatásukat.
A Magyar Fürdőszövetség 2015 első negyedévében egyeztet majd az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral (OEP) a térítési díjak minimális kompenzálásáról - ismertette a főtitkár.
Forrás: MTI